شیائومی Mi 5C رونمایی شد: اسمارت فونی ارزان و قدرتمند!

کمپانی چینی شیائومی چند سالی است که با اسمارت فون‌های قوی و خوش قیمت خود توانسته خبر ساز باشد و یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند در سطح جهان شود. شرکت شیائومی از مدتی پیش با لو رفتن اطلاعاتی از چیپست اختصاصی‌‌اش توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این چیپ‌های اختصاصی، pinecone نامیده شده‌اند.

این کمپانی امیدوار است بتواند از این چیپست‌ها به‌جای چیپ‌ شرکت‌های بزرگی همچون مدیاتک و کوالکام در اسمارت فون‌های خود استفاده کند و در صورت موفقیت آن‌ها سفارشاتی از سایر شرکت‌ها دریافت کند. امروز شیائومی برای رسیدن به این اهداف بزرگ از اولین اسمارت فون مجهز به این چیپست رونمایی کرد و اولین قدم را برای بی‌نیازی از پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر، برداشت.

شیائومی این تلفن همراه جدید را Mi 5c نام گذاری کرده و با چیپست میان رده Surge S1 به میدان فرستاده است که دارای چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کلاک 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز برای مدیریت انرژی بهتر، خواهد بود.

درون این چیپست، چیپ گرافیکی مالی T860 که مجهز به چهار هسته پردازشی است، قرار داده شده است.

این چیپست رقیب جدی پردازنده اسنپدراگون 625 خواهد بود که می‌تواند کمپانی کوالکام را به چالش بکشد.

از آن‌جا که همه چیز یک گوشی هوشمند پردازنده آن نیست شیائومی، Mi 5c را با صفحه نمایشی 5.15 اینچی دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل با روشنایی 550 نیت، حافظه رم 3 گیگابایتی و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی به بازار می‌فرستد که چنین مشخصاتی همراه با قیمت 218 دلاری، این اسمارت فون میان رده را به یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه بازار تبدیل خواهد کرد.

این گوشی هوشمند وزنی معادل 134 گرم، ضخامت 7.09 میلی متر، طول 144.38 میلی متر و عرض 69.68 میلی متر خواهد داشت. شیائومی در Mi 5c از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه استفاده کرده که قادر است در نور کم عکس‌های بهتری را ثبت کند و الگوریتم ISP این گوشی سرعت دوربین را تا 150 درصد بهبود داده است که‌ با سرعت بسیار زیاد عکس‌هایی با کیفیت بالا ثبت خواهد کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیر دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

این اسمارت فون به وسیله یک باتری 2680 میلی آمپر ساعتی نیرودهی شده که شرکت شیائومی ادعا می‌کند برای استفاده یک روزه از این دستگاه کافی است.

برای بخش نرم افزار این تلفن همراه از اندروید ۶ با آخرین نسخه رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی Miui 8 استفاده شده است و به گفته شیائومی، این گوشی هوشمند در ماه مارس به اندروید 7.1 نوقا به‌روزرسانی خواهد شد.

شیائومی Mi 5c در رنگ‌های مختلفی از جمله طلایی، سیاه، سفید و صورتی عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند طبق اعلام شرکت سازنده از روز ۱۳ اسفند به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH