اندروید O

برخی از ویژگی‌های اندروید O پیش از معرفی رسمی فاش شدند!

امسال نیز مطابق همیشه گوگل نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید O را در کنفرانس Google I/O معرفی کرده و پیش نمایشی را از آن منتشر می‌کند. نسخه کامل این سیستم‌عامل نیز در پاییز همان سال منتشر شده و گوگل این نسخه کامل را در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. اما در حالی که حدود 2 ماه تا کنفرانس Google I/O باقی مانده است، برخی ویژگی‌های اندروید O، پیش از معرفی رسمی فاش شده‌اند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

شایعات بسیاری مبنی بر استفاده نسخه جدید این سیستم عامل از قابلیت تصویر در تصویر منتشر شده است. همچنین طبق اطلاعات فاش شده، یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید O طراحی دوباره برای بخش اعلان‌ها (notifications) است. علاوه بر موارد ذکر شده، چندی پیش نیز تیزری منتشر شد که به نام اوریو (Oreo) برای نسخه بعدی این سیستم‌عامل اشاره می‌کرد، اما در اکثر موارد هیروشی لوک‌هایمر، یکی از مدیران اندروید، منبع موثق و معتبری برای این موضوع نبوده است.

متاسفانه این شایعات چندان قابل اعتماد نیستند زیرا منبع منتشر کننده این اطلاعات فردی ناشناس بوده است. این فرد ناشناس، ویژگی‌های ذکرشده را در گفتگو با وب‌سایت 9to5Google بیان کرده است. لیست زیر ویژگی‌هایی را که ممکن است در نسخه بعدی اندروید قرار بگیرند، شامل می‌شود:

1. بازطراحی و تغییر بخش نوتیفیکیشن

2. نشان دادن اعلان‌ها روی آیکون اپلیکیشن‌ها

3. پشتیبانی از قابلیت تصویر در تصویر

4. نوار ابزار هوشمند انتخاب متن که با دستیار صوتی هماهنگ شده است

5. محدود کردن فعالیت اپلیکیشن‌های موجود در پس زمینه

6. بهره بردن از آیکون‌های تطبیقی

7. بهبودهایی در بخش MediaRecorder API

8. تعداد زیادی ویژگی جدید با تمرکز بر بخش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری

برخی از این قابلیت‌های ذکر شده را به راحتی می‌توان حدس زد. نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها روی آیکون برنامه‌ها، یکی از ویژگی‌هایی بود که پیش‌تر آن را در iOS آی‌فون‌های اپل مشاهده کرده بودیم. همچنین می‌توان گفت که ویژگی تصویر در تصویر، قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توان یک اپلیکیشن را به صورت شناور روی دیگر برنامه‌ها اجرا کرد، قبلا نیز این ویژگی را روی Android TV دیده بودیم.

محدود کردن اپلیکیشن‌های پس زمینه نیز برای بهینه سازی بیشتر مصرف باتری در اندروید بکار می‌رود. نوار ابزار هوشمند انتخاب متن، نسخه بهبود یافته و پیشرفته‌تر برای قابلیتی است که هم‌اکنون نیز در اندروید وجود دارد. منظور از آیکون‌های انطباقی هم پویا بودن آیکون نرم افزارهایی مانند: ساعت، تقویم، آب‌‌وهوا و… است که باعث می‌شود اطلاعات مفیدتری بدون نیاز به باز کردن آن‌ها توسط کاربر نشان داده شود، مثلا: آیکون نرم‌افزار ساعت، در هر لحظه زمان را نمایش می‌دهد.

به هر حال ویژگی‌های دیگری نیز به اندروید O اضافه خواهند شد که پیش بینی و صحبت درباره همه این قابلیت‌ها کمی زود است. شما درباره ویژگی‌های اندروید O چه نظری دارید؟ به نظر شما آیا این پیش‌بینی‌ها درست خواهند بود یا خیر؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH