اندروید 8 برای اسنشال

گوشی هوشمند Essential رسما معرفی شد؛ دستگاهی از آینده بدون حاشیه نمایشگر!

بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت Essential از گوشی هوشمند خود پرده برداشت. اولین دستگاه تولیدی این شرکت، نام این برند را یدک می‌کشد و توسط خالق اندروید، اندی رابین، توسعه یافته است. این دستگاه را می‌توان آینده دیوایس‌های اندرویدی متصور شد.

گوشی هوشمند Essential ماژولار بوده و از نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد، به‌گونه‌ای که گلکسی S8 در برابر آن دستگاهی با حاشیه نمایشگر زیاد محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند Essential

این پرچمدار قدرتمند ابتدا در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. همانند سایر پرچمداران سال 2017، این مدل نیز از مشخصات فنی قدرتمندی همچون پردازنده اسنپدراگون 835، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

باوجود یکسان بودن مشخصات فنی این دستگاه با پرچمداران دیگر کمپانی‌ها، فلسفه تولید آن با بقیه متفاوت است؛ در این مدل شاهد نرم‌افزارهای اضافه نخواهیم بود و همچنین بر روی بدنه آن شاهد حک شدن لوگو نیستیم.

گوشی هوشمند Essential از 3 اصل خالق آن، اندی رابین، نیز بهره می‌برد:

  1. دیوایس‌ها دستگاه‌های شخصی محسوب می‌شوند، بنابراین ما نمی‌توانیم کاربران را مجبور به تحمل چیزی کنیم که به آن علاقه ندارند.
  2. ما همیشه آماده همکاری با دیگر شرکت‌ها هستیم چراکه اکوسیستم‌های بسته از رده خارج محسوب می‌شوند.
  3. دستگاه‌ها نباید هر ساله منسوخ شوند بلکه باید تکامل یابند.

از آن‌جایی‌که دستگاه موردنظر دارای نمایشگر بدون حاشیه بوده، مقاومت یکی از موارد بااهمیت آن محسوب می‌شود. این شرکت برای انتقال حس امنیت بالا به کاربران و همچنین محافظت از پرچمدار خود، تیتانیوم را به‌عنوان جنس بدنه این مدل انتخاب کرده است. اگر شاهد سقوط دستگاه خود بر روی زمین بودید، نگران نباشید چراکه این فلز از آلومینیوم مقاومت بسیار بالاتری دارد.

در پنل پشتی شاهد استفاده از سرامیک هستیم، ماده‌ای که در برابر خط و خش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. Essential در رنگ‌های مشکی، خاکستری، سفید و همچنین نمونه‌های دو رنگ عرضه می‌گردد. برای بررسی مقاومت این دستگاه در برابر سقوط، آزمایش‌های زیادی بر روی آن انجام شده است.

مهم‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند را باید ماژول‌ها و لوازم جانبی درنظر گرفته شده برای آن دانست. برای بهره‌ بردن از این قابلیت‌ها، دستگاه موردنظر دارای یک رابط مغناطیسی در پشت خود بوده که ماژول‌ها از طریق آن به گوشی متصل می‌شوند.

برای گوشی هوشمند Essential یک کانکتور جداگانه بی‌سیم درنظر گرفته شده که قادر به تامین سرعت انتقال داده 6 گیگابایت بر ثانیه است. اولین لوازم جانبی که شما قادر به تهیه و استفاده از آن هستید، یک دوربین 360 درجه بوده که به رابط مغناطیسی متصل می‌شود. این وسیله جذاب در باندلی همراه با گوشی هوشمند عرضه شده و 50 دلار به قیمت کلی دستگاه اضافه می‌کند.

در پشت Essential از دوربین اصلی دوگانه استفاده شده که البته با نمونه موجود در آی‌فون متفاوت است. دوربین دوم در این دستگاه تک‌رنگ بوده که باعث جذب نور بیشتر می‌شود و با ترکیب تصویر گرفته شده با سنسور دیگر، تصاویر باکیفیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای دوربین سلفی شاهد استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری به‌صورت 4K هستیم.

این گوشی هوشمند همانند آی‌فون 7 فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است.

قیمت و زمان عرضه

شما از امروز قادر به رزرو این دستگاه خواهید بود، البته به‌زودی قادر به دریافت آن نبوده و همچنین رزرو به‌معنای پیش‌خرید این گوشی هوشمند نیست. شرکت Essential به‌صورت واضح اعلام کرد که هنوز پرچمدار آن برای عرضه به بازار آماده نشده است.

قیمت درنظر گرفته شده برای این دستگاه برابر با 700 دلار بوده که اگرچه از نمونه پایه آی‌فون 7 گران‌تر است ولی با باندل دوربین 360 درجه، قیمتی برابر با گلکسی S8 دارد.

این دستگاه از تمامی شبکه‌های ارتباطی برای پشتیبانی توسط 4 اپراتور مطرح آمریکا یعنی ورایزون، AT&T، Sprint و T-Mobile بهره می‌برد. هنوز نمی‌دانیم که این دیوایس در خارج از آمریکا عرضه خواهد شد یا خیر، ولی احتمال این امر وجود دارد.

گوشی هوشمند Essential رقابت سختی با دیگر پرچمداران بازار مانند آی‌فون‌ها اپل و گلکسی‌های سامسونگ خواهد داشت ولی به‌علت ویژگی‌های جدید و جذاب شاید توانایی دوام آوردن در این بازار را داشته باشد. باید تا عرضه آن صبر و واکنش بازار به آن را ببینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH