بررسی مک‌بوک و مک‌بوک پرو 2017 توسط متخصصین iFixit: بدون تغییر مانند نسخه‌های قدیمی

بعد از تغییرات شگفت‌انگیز دستگاه iMac 4K 2017، متخصصین iFixit خود را برای چالشی دیگر آماده نمودند. آن‌ها بعد از باز نمودن قطعات مک‌بوک پرو 2017 با صحنه‌ای کاملا نا‌امید کننده مواجه شدند. این تیم تخصصی انتظار تغییرات عمده در مک‌بوک‌ها را می‌کشید و در مقابل با دو نمونه کاملا تکراری و قدیمی روبرو شد. اگر شما نیز منتظر تغییرات قابل توجه هستید قطعا ناامید خواهید شد.

اینکه بگوییم هیچ‌گونه تغییری اعمال نشده کمی بی‌انصافی است. تغییراتی که اعمال شده کوچک، اما شاید برای شما و بسیاری دیگر مهم باشد. CPU در این محصولات به نسل هفتم پردازنده‌های اینتل ارتقا یافته است. علاوه بر این، تغییرات ناچیزی نیز بر روی سوییچ‌های کیبورد صورت گرفته است.

با این حال، بسیاری از قطعات جدید با نسخه‌های قبلی یکسان بوده تا جایی‌که حتی بعضی از چیپست‌های استفاده شده عینا یکی هستند. در تصویر زیر لایه‌های نوار لمسی مک‌بوک پرو 2016 را مشاهده می‌کنید.

همچنین در این تصویر لایه‌های نوار لمسی پرو 2017 را می‌بینید.

تشابه قطعات در مک‌بوک رتینا 2016 و 2017 نیز مشهود است.

مک‌بوک رتینا 2017 و 2016

اینکه چنین تشابهاتی دربین قطعات و تراشه‌ها وجود دارد به معنای ضعف تکنولوژی نیست و کمپانی اپل نیز تعهدی در این زمینه ندارد. در واقع قطعات و ویژگی‌های مناسب از مدل‌های قدیمی مک‌بوک به همتایان خود در سال 2017 انتقال یافته است.

نکته حائز اهمیت این است که نوار لمسی مک‌بوک پرو 2017 13 اینچی و رتینا 2017 نمره پایین 1 از 10 در قابلیت تعمیرپذیری را از مدل‌های قدیمی خود به ارث برده‌اند.

مانند گذشته، همه چیز به سختی چسب و لحیم‌کاری شده که حذف و جایگزینی را دشوار نموده است. نوار لمسی مک‌بوک هنوز هم یک معضل بر سر راه متخصصان iFixit است. البته آن‌ها قول داده‌اند تا زمان موفقیت کامل، دست از تلاش بر‌ ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH