نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8؛ فبلت قدرتمند و دوست‌داشتنی سامسونگ

سامسونگ را می‌توان به یک ققنوس تشبیه کرد که به خوبی توانست از آتش به پا خواسته از گلکسی نوت 7، جانی تازه بگیرد و با قدرتی بیشتر پرچم‌دار متفاوت و تمام عیار با نام گلکسی S8 را روانه بازار کند و حالا نوبت به نسل جدید خانواده نوت رسیده تا نگاه‌ها را از سرتاسر جهان به خود معطوف کند.

در واقع هنگام معرفی گلکسی نوت 7 واکنش خوبی را از منتقدان و کارشناسان دریافت کردیم، اما دیری نپایید که اولین مشکل جدی این هندست خود را نشان داد. انفجارهای پیاپی این هندست موجب شد سامسونگ به سرعت گوشی‌های فروخته شده را فراخوانی کند و بعد از انجام تحقیقات مشخص شد که این مشکل از باتری مورد استفاده در این هندست است. تقریبا یکسال از فاجعه رخ داده شده برای گلکسی نوت 7 زمان می‌گذرد و حالا نوبت به رونمایی از گلکسی نوت 8 رسیده است تا بتواند دوباره با قدرتی بیشتر نام سامسونگ را بر سر زبان‌ها بیندازد.

طراحی

اگر برای اولین‌بار گلکسی نوت 8 را مشاهده کنید شاید آن را با گلکسی نوت 7 اشتباه بگیرید، اما در واقع باید بگوییم که گلکسی نوت 8 طراحی بسیار زیبایی دارد. این اسمارت‌فون از فلز و شیشه تشکیل شده و از یک بدنه فوق‌العاده شیک بهره می‌گیرد که لبه‌های گرد طراحی شده آن، قرارگیری در دست را بهبود می بخشد. با این حال بازهم شباهتی‌هایی به گلکسی نوت 7 را مشاهده می‌کنیم. در واقع به‌نظر می‌رسد سامسونگ ویژگی‌های خوب طراحی گلکسی نوت 7 از جمله مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را حفظ نموده و تغییراتی را جهت بهبود آن ایجاد کرده است.

تنها تغییر ملموس این اسمارت‌فون به نسبت نسخه گذشته را می‌توان طول بیشتر این هندست دانست که حالا محتوای بیشتری را در دل خود جای می‌دهد. در این اسمارت‌فون می‌توانیم سنسورهایی هم‌چون اسکنر عنبیه چشم و اثر انشگت را مشاهده کنیم که متاسفانه هنوز هم در بخش کناری دوربین قرار گرفته است. گلکسی نوت 8 در چهار رنگ مشکی، خاکستری، طلایی و آبی تیره روانه بازار خواهد شد.

نمایشگر

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، گلکسی نوت 8 از بدنه‌ای کشیده‌تر به نسبت نسل قبلی برخوردار است و این موضوع به معنای استفاده از نمایشگری بزرگ‌تر است. نمایشگر مورد استفاده در این فبلت 6.3 اینچی بوده که وضوح آن به 1440 در 2960 (+QHD) پیکسل است. پنل مورد استفاده در نوت 8 سوپر امولد و از نوع Infinity Display است که مانند اکثر پرچم‌داران این کمپانی کره‌ای عملکرد بسیار خوبی دارد. جزییات زیاد، وضوح مناسب و اشباع رنگی خوب از جمله ویژگی‌های پنل مورد استفاده در گلکسی نوت 8 است. وجود انحنا در کناره‌های دستگاه موجب شده که جای‌گیری آن در دست کمی سخت باشد.

نمایشگر مورد استفاده در گلکسی نوت 8 از کناره‌ها تقریبا بدون حاشیه است و حاشیه زاید در بخش بالایی و پایینی دستگاه نیز بسیار کم است. برای مقایسه اسمارت‌فون 6.3 اینچی سامسونگ در سال 2013 از نسبت نمایشگر به بدنه 74 درصدی استفاده می کرد که این مقدار در گلکسی نوت 8 به 83 درصد رسیده است.

رابط کاربری

رابط کاربری سامسونگ برای گلکسی نوت 8 همان چیزی است که پیش‌تر نمونه‌های مشابه آن را در گلکسی نوت 7 و گلکسی S8 مشاهده کرده‌ایم، در واقع این رابط کاربری تفاوت ظاهری چندانی با نمونه موجود در گلکسی S8 ندارد با این تفاوت که حالا توجه بیشتری به ویژگی‌های قلم لمسی S Pen داشته و این رابط کاربری عملکردی بهینه شده برای این قلم را ارایه می‌دهد.

برای شروع می‌توان به قابلیت “Live Messages” اشاره کرد، با این قابلیت کاربر می‌تواند با قلم S Pen که حالا تنها 0.7 میلی‌متر ضخامت دارد یک پیام و یا نقاشی را ایجاد کند، این پیام در انتها به یک فایل GIF تبدیل می‌شود و کاربر می‌تواند آن را از طریق ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

قابلیت ایجاد یادداشت در هنگام خاموش بودن صفحه حالا به‌صورتی کامل‌ و کاربردی‌تر در اختیار کاربر قرار گرفته است. در حال حاضر کاربر می‌تواند در صفحه درنظر گرفته شده برای نمایشگر همیشه روشن گلکسی نوت 8، به‌صورت مستقیم یادداشت بگذارد و آن را به صفحه پیوست کند.

دیگر قابلیت افزوده شده موجب می‌شود یکی از جدیدترین قابلیت‌های اندروید، حالا کاربردی‌تر از گذشته ظاهر شود. کاربر می‌تواند دو برنامه را با یک شورت‌کات به بخش اج نمایشگر اضافه کند و با اجرای آن به‌صورت هم‌زمان دو برنامه اجرا می‌شود. مطمئنا در بخش رابط کاربری گلکسی نوت 8 هیچ ویژگی انقلابی را مشاهده نمی‌کنیم و اکثر موارد تنها ارتقا قابلیت‌های موجود در نسخه‌های قبلی است. با این حال ساده‌سازی رابط کاربری در کنار استفاده از 6 گیگابایت رم و چیپست اسنپدراگون 835 می‌تواند نوید دهنده یک کارایی روان و مناسب باشد. با توجه به استفاده از قدرتمندترین سخت‌افزار موجود در حال حاضر، خریداران گلکسی نوت 8 می‌توانند به بهترین شکل ممکن تمام اپلیکیشن‌های موجود برای پلتفرم اندروید را اجرا کنند.

دوربین

بدون شک مهم‌ترین تفاوت و وجه تمایز گلکسی نوت 8 با خانواده نوت و حتی گلکسی، استفاده از دوربین دوگانه است!

سامسونگ در پرچم‌دار جدید خود از یک دوربین دوگانه استفاده کرده که از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دیافراگم سنسور اصلی f/1.7 و سنسور تله‌فوتو f/2.4 است. هدف اصلی سامسونگ برای استفاده از این سنسور دستیابی به زوم دیجیتال 10 برابری و هم‌چنین ثبت تصاویر بوکه با استفاده از ویژگی فوکوس زنده است. هنگام تصویر برداری این سنسور دو تصویر تله‌فوتو و زاویه گسترده را می‌گیرد، سپس کاربر می‌تواند منطقه فوکوس و مقدار تاری بک‌گراند را تنظیم کند. خوشبختانه عملکرد دوربین این هندست بسیار سریع است و ثبت تصاویر در حداقل اتلاف وقت انجام می‌پذیرد.

هر دو سنسور موجود در این دوربین از تثبیت کننده نوری استفاده می‌کنند، اگر بخواهیم از روی مشخصات مقایسه کنیم می‌بایست عملکرد بهتری را به نسبت آی‌فون 7 پلاس شاهد باشیم، با این حال تا انتشار تست‌های بیشتر نمی‌توان به‌صورت قطعی اظهار نظر کرد.

باتری

مطمئنا یکی از مهم‌ترین سوالات موجود در رابطه با گلکسی نوت 8، باتری مورد استفاده در آن است. سلول باتری مورد استفاده در گلکسی نوت 8، 3300 میلی‌آمپری بوده که از مقدار 3500 میلی‌آمپری گلکسی نوت 7 مقداری کوچک‌تر است. در واقع مبحث اصلی پیرامون گلکسی نوت 8، امنیت سلول باتری مورد استفاده در این هندست است که حالا سامسونگ تضمین می‌دهد که دیگر اتفاقات تلخ رخ داده برای گلکسی نوت 7 تکرار نخواهد شد.

جمع بندی

گلکسی نوت 8 را تنها می‌توان یک اسمارت‌فون برای جبران خلا موجود در خانواده نوت سامسونگ دانست. سامسونگ در این اسمارت‌فون بسیار محتاطانه عمل کرده، بنابراین در بهترین حالت گلکسی نوت 8 را می‌توان ورژن دوم گلکسی نوت 7 دانست. تمامی پیشرفت‌های موجود در این هندست، جزیی هستند و هیچ‌کدام را نمی‌توان انقلابی دانست. دوربین دوگانه موجود در این هندست را می‌توان تنها ویژگی خوب و تازه این هندست دانست، به جز این گلکسی نوت 8 برگ برنده دیگری را در دست ندارد!

گلکسی نوت 8

پیش سفارش گلکسی نوت 8 از تاریخ 24 آگوست آغاز می‌شود و از تاریخ 15 سپتامبر می‌توان از طریق فروشگاه‌ها آن را خریداری کرد. سامسونگ برای کسانی که پیش‌خرید را انجام می‌دهند دو بسته تشویقی را در نظر گرفته است که کاربر می‌توان به انتخاب خود یکی را برگزیند. دو بسته تشویقی شامل سامسونگ گیر 360 و یا شارژر بی‌سیم  + کارت حافظه 128 گیگابایتی است، مطمئنا این بسته‌ها می‌تواند انگیزه خوبی برای کاربرانی باشد که در انتظار خرید این هندست هستند.

 

به سوپر گروه سامسونگ گلکسی نوت در تلگرام ملحق شوید…

5 در مورد “نگاه نزدیک به گلکسی نوت 8؛ فبلت قدرتمند و دوست‌داشتنی سامسونگ”

  1. باسلام
    خوبه اما زیاد نوآوری نکرده علل خصوص تو قلم
    طراحیشم خوبه اما مثه اس8 پلاس خیلی درازه…
    بهترین طراحی نوت7 یا اس6اج پلاسه
    و درضمن بعد از اینکه پرچم دار بعدیش بیاد(اس9)به طور کلی سامسونگ این پرچم دارشو فراموش میکنه…

  2. سلام دوستان
    یه مطلبی هست درباره گوشی های سامی که باید گفته بشه. من شب عید امسال یه اس ۷ ایج خریدم گارانتی دار ،البطه نه اون گارانتی طلایی که ابتدای ورود گوشی به بازار میدادن. خلاصه گوشی روی سرامیک از فاصله یک متر و نیم شاید کمتر یکم ازدستم افتاد و چندتا پیکسل دروس گوشی سوخت
    بردم نمایندگی بدون هیچ هزینه ای برام درست کردن..و اینم بگم یه گوشی دیگه از سامی داشتم سری A7 2015 اونم انقدر فلش زدم و روت و ریکاوری و لینوکس کالی روش نصب کردم که یک بار دیگه اصلان بوتش پرید و باطری خالی کرده بود گوشی خاموش بردم نمایندگی هنوز توگارانتی بود اونها هم ازم گرفتن هرچی هم که پرسیدن گفتم نمیدونم چی شده‌ خلاصه که اونم درست کردن و تحویل دادن رایگان. دوستان تمامی گوشی ها به سمت گرون شدن دارن هرسال میرن حتی هااوی و شیااومی درسته گوشی های سامی وحشت ناک گرون شدن قبول ولی خدایی کیفیت خدماتی که میده هم خیلی بالاتر از سونی و شرکت های دیگه هست از نظر خدمات و پشتی بانی

  3. سلام من همه نوع و همه مارک گوشی داشتم و چند وقتم تو پاساژ های موبایل کار کردم و اینو متوجه شدم که اکثریت مردم اول از همه به قیمت گوشی نگاه میکنن و میگن بالای 2.5 فقط باید اپل خرید و این گوشی نوت8 هر چه قدر هم خوب باشه حتی اگه تو همه چی بهترین باشه بازم قیمتش خیلی بالاس با یه حساب ساده میشه فهمید این گوشی قیمتش حتی به ثباتم برسه بازم بالای 3 میلیون قیمتشه که واقا نمی ارزه میشه با قیمت خیلی کمتر یه گوشی با همون کارایی گرفت که فقط یه قلم نداره با تشکر که نظر منو خوندید

  4. نه ارزون بودن لزوما خوبه نه قدرتمند و با کیفیت بودن.
    اونیکه مهمه مقرون به صرفه بودنه یعنی به ازای این قیمت چه کیفیتی رو تحویل میگیری. متاسفانه نوت 7و8 با قیمت گذاری عجیبشون اصلا مقرون به صرفه نیستند هر چند کیفیت خوبی دارند.
    کسی حاضر نیست پولی که باش میشه آیفون 7 خرید رو بده برای این گوشی ها.
    من به شخصه در بخش فبلت ها شرکت هواوی رو در بالا رده ها و سونی رو در میان رده مقرون به صرفه میدونم.

  5. تا ایکس زد پرمیوم هست خریدن این محصول سام اشتباهه،کلا طراحی زیبا وقتی ارزش داره که بتونی گوشی رابدون گارد دست بگیری نه اینکه اسیب پذیرباشه و با یک ضربه پودربشه، قیمت ال ای دی های سام هم که خداداند، من اس ۸ خریدم ازدستم افتاد تازه گاردم داشت صفحش شکست الان قیمت صفحش ۲۲۰۰ هست،ایفون ۷ پلاس با ۴۰۰ بهترین ال سی دیش عوض میشه وسونی پرمیوم هم با ۵۰۰،کلا خدمات سامسونگ وحشتناکه قیمتاش،اگر کیفیت نشکن بودن موتورولا به منحنی بودن سامسونگ اضافه میشد خوب بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH