نتیجه خیره کننده پردازنده آی‌فون X در بنچمارک گیک‌بنچ؛ رقیبی وجود ندارد!

هر سه مدل آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X از چیپ جدید و قدرتمند A11 Bionic بهره می‌برند. اپل می‌تواند با افتخار اعلام کند که این پردازنده، بهترین و قوی‌ترین پردازنده موبایلی دنیاست. نتیجه شگفت انگیز بنچمارک منتسب به آی‌فون X شاهدی بر این ادعاست.

اخیرا تست بنچمارک گوشی جدیدی از اپل که آن را به آی‌فون X نسبت داده‌اند، در بنچمارک معتبر گیک بنچ منتشر شده که عملکرد بسیار عالی چیپست A11 Bionic را تایید می‌کند. وجود یک رم 3 گیگابایتی و سیستم عامل iOS 11 احتمال درست بودن این گفته‌ها را افزایش می‌دهد.

مطابق نتایج به‌دست آمده، می‌توان گفت قدرت پردازشی این چیپست از پردازنده‌های سری i اینتل که در مک‌بوک پرو استفاده شده و هم‌چنین از مک‌بوک ایر 2017 و آی‌پد پرو 10.5 اینچی نیز بیش‌تر است. با این تفاسیر باید چیپست A11 را غول پردازنده‌های موبایل دانست.

همان گونه که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، دستگاه منتسب به آی‌فون X توانسته در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز 4061 و 9959 را کسب کند. برای مقایسه می‌توان گلکسی S8 با پردازنده اسنپدراگون 835 را مثال زد که در این بخش توانسته بود به ترتیب به امتیازهای 2024 و 6279 دست یابد. همه چیز گویای این قضیه است که بهترین گوشی‌های اندرویدی نیز حرفی در مقابل قدرت A11 اپل ندارند.

آی‌پد پرو 10.5 اینچی، مک‌بوک ایر 2017 و مک‌بوک پرو 13 اینچی که در سال 2017 با پردازنده اینتل Core i5 معرفی شدند، در بخش تک هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 3558، 3126 و 4342 و در بخش چند هسته‌ای نیز به ترتیب امتیازهای 9133، 5935 و 9194 را کسب کرده بودند. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، پردازنده A11 تنها در بخش تک هسته‌ای امتیاز کم‌تری از مک‌بوک پرو به دست آورده که البته پارامتر مهمی نیز محسوب می‌شود اما در بخش چند هسته‌ای توانسته با اختلاف زیاد آن را شکست دهد.

آی‌فون X

چیپست 6 هسته‌ای A11 Bionic که بر پایه معماری 10 نانومتری تولید می‌شود، دارای 4.3 میلیارد ترانزیستور است که علاوه‌بر 4 هسته کم مصرف Mistral، دارای دو هسته قدرتمند Monsoon است. اپل تصمیم گرفته این چیپست را با کمک پردازنده‌ای (که نام آن Neural Engine است) همراه کند تا وظیفه پردازش اطلاعات مبتنی‌بر ادراک حسی و انجام محاسبات مربوط به فیس آی‌دی و محاسبات افکت‌های تصویربرداری و حالت پرتره را ممکن سازد. ضمن آن‌که طراحی پردازشگر گرافیکی موجود در چیپست A11 را خود اپل برعهده داشته که تا 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به نمونه قبلی موجود در چیپست A10 فیوژن دارد.

بد نیست اشاره کنیم که پردازنده A11 اولین پردازنده 6 هسته‌ای اپل نیست؛ زیرا چیپست A10X موجود در آی‌پد پروهای امسال از 3 هسته کم مصرف موسوم به Zephyr و 3 هسته قدرتمندتر با نام Hurricane بهره‌مند هستند. پردازنده A10 موجود در آی‌فون 7 و 7 پلاس نیز چهار هسته‌ای بوده و دارای دو هسته کم مصرف برای استفاده معمولی و دو هسته قوی‌تر برای انجام وظایف سنگین است.

2 در مورد “نتیجه خیره کننده پردازنده آی‌فون X در بنچمارک گیک‌بنچ؛ رقیبی وجود ندارد!”

  1. آقای مولایی از شما بعید بود انقدررر از اپل طرفداری کنید. تازه این همه قدرت بدرد هیچ کسی نمیخوره. نمیخایم ک آپولو هوا کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH