پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رسما توسط گوگل معرفی شدند

همان‌طور که می‌دانید گوگل در سال‌های اخیر تصمیم گرفته تا به‌صورت جدی‌تری در بازار پررونق اندروید و اسمارت‌فون‌ها قدم بگذارد و جدا از معرفی نسخه جدید این سیستم‌عامل، مطابق سال گذشته شاهد رونمایی از گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL هستیم.

پیکسل 2 XL

در واقع می‌توان خاص‌ترین دستاورد گوگل را در سال جاری گوشی پیکسل 2 XL دانست. این غول دنیای تکنولوژی با پیروی از ایده ال‌جی، نسخه بزرگتر را به نمایشگری 6 اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن 1440 در 2880 مجهز ساخته که از نسبت تصویر 18 به 9 بهره می‌برد و در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار حاشیه‌های بیشتری در بالا و پایین صفحه نمایش این دستگاه وجود دارد که خوشبختانه بدون استفاده نیستند و اسپیکرهای استریو را در دل خود جای داده‌اند.

باید افزود در پنل جلویی یک سنسور پلاریزه دایره‌ای برای بهبود قابلیت خوانایی نمایشگر در زیر نور خورشید تعبیه شده و این فبلت به لطف بهره‌مندی از اندروید اوریو از قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش دستگاه توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و طبق گفته گوگل برای ارگونومی بهتر در لبه‌ها اندکی نازک‌تر طراحی شده است.

با این‌که اکثر پرچمداران از دوربین دوگانه بهره می‌برند، ولی گوگل برای بخش دوربین پیکسل 2 XL تنها یک سنسور 12 مگاپیکسلی را درنظر گرفته که برای ثبت تصاویر بهتر از لرزش‌گیر اپتیکال و فناوری پردازش تصویر استفاده می‌کند. گفته می‌شود که عملکرد این قابلیت در دوربین این اسمارت‌فون به‌خاطر بهره‌گیری از هسته پردازشی جداگانه حتی بهتر از ویژگی +HDR در گوشی‌های رایج در بازار خواهد بود و دوربین سلفی این گوشی نیز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز شده است.

قلب تپنده این اسمارت‌فون نیز تراشه اسنپدراگون 835 درنظر گرفته شده که از وجود 4 گیگابایت حافظه رم و اندروید اوریو بهره خواهد برد. دستگاه مورد بحث از نظر حافظه داخلی هم بسته به نیاز کاربران در دو مدل 64 یا 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و انرژی مورد نیاز آن را یک باتری حجیم 3520 میلی‌آمپری تامین می‌کند. این پرچمدار توانسته گواهی مقاومت در برابر آب IP67 را اخذ نماید.

همچنین اگرچه درون این دستگاه یک جایگاه مخصوص نانو سیم‌کارت قرار گرفته اما مطابق شایعات منتشر شده، این محصول از یک سیم‌‌کارت eSIM استفاده خواهد کرد که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به سیم‌کارت از اپراتورهای مختلف خدمات دریافت کرده و یا حتی اپراتور فعلی خود را تغییر دهد.

این فبلت از نیمه ماه نوامبر با برچسب قیمت 850 دلاری و در رنگ‌های مشکی و سفید در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که برای تهیه مدل مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی باید حدود 100 دلار دیگر نیز پرداخت نمایید.

پیکسل 2

بردار کوچک‌تر همانند مدل قبلی از اسپیکرهای استریو در پنل روبرویی بهره می‌برد اما این‌بار حاشیه‌های اطراف نمایشگر افزایش یافته‌اند و این دستگاه از نظر اندازه چندان از پیکسل 2 XL کوچک‌تر نیست.

به‌هرحال گوگل در این اسمارت‌فون به نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن 1080p بسنده کرده و از نظر دیگر مشخصات، قدرت سخت‌افزاری و دوربین نیز کاملا مشابه پیکسل 2 XL است. این گوشی به باتری 2700 میلی‌آمپری مجهز گشته و در اواسط ماه آینده، با قیمتی معادل 650 دلار با رنگ‌های آبی، مشکی و سفید در ویترین فروشگاه‌ها حاضر خواهد شد.

در نهایت باید افزود که هر دو گوشی همانند HTC U11 دارای لبه‌های حساس به فشار هستند و با توجه به میزان فشار وارده می‌توان بخش‌های مختلفی از گوشی را کنترل کرد. ضمنا هر دو پرچمدار جدید گوگل از فضای ابری نامحدود در برنامه Google Photos بهره می‌برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH