دوربین دوگانه هواوی آنر 9

نگاهی به دوربین دوگانه هواوی آنر 9

دوربین موجود در تلفن‌های همراه فراز و نشیب فراوانی را تجربه کرده است. گذشته از مباحثی همانند اندازه پیکسل و دریچه دیافراگم که در کیفیت تصاویر ثبت شده دخیل هستند، خلاقیت تولیدکنندگان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند که البته این موضوع تنها مربوط به دوربین اصلی نبوده و برخی از محصولات از این سیستم در دوربین سلفی نیز بهره می‌برند که برای مثال می‌توان به میت 10 لایت اشاره نمود که نخستین گوشی دنیا با ۴ دوربین محسوب می‌شود.

در حالی‌که شرکت‌هایی مانند اچ‌تی‌سی در گذشته از این سیستم در محصولات خود بهره برده‌اند ولی به جرات می‌توان از هواوی به عنوان یک عنصر کلیدی در این زمینه یاد کرد. این شرکت از زمان معرفی P9 در سال 2016، دوربین‌های دوگانه را به محصولات خود افزود. ابتدا تنها شاهد به‌کارگیری دوربین‌های دوگانه در پرچم‌داران این شرکت همانند P9 و میت 9 بودیم، ولی اخیرا محصولات میان‌رده‌ای همانند نوا 2 پلاس و میت 10 لایت نیز با این فناوری معرفی شده‌اند.

موارد ذکر شده در قبل، نشان‌‌دهنده عزم جدی هواوی برای توسعه دوربین‌های دوگانه و افزایش کیفیت آن‌ها در محصولات خود است. علاوه‌بر محصولات هواوی، شاهد استفاده از چنین سیستمی در دستگاه‌های برند زیرمجموعه این غول چینی یعنی آنر نیز هستیم. آنر 9 که پرچم‌دار برند آنر محسوب می‌شود، از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد.

آنر 9 دارای دوربین دوگانه با سنسورهای 12 و 20 مگاپیکسلی بوده که قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مطلب نگاهی به دوربین دوگانه هواوی آنر 9 خواهیم داشت، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

مشخصات سخت‌افزاری

آنر 9 به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده که از سنسورهای 12 و 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در میان این دو سنسور، نمونه 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی تلقی شده و سنسور 20 مگاپیکسلی در نقش دوربین دوم انجام وظیفه می‌کند.

این دو سنسور دارای گشودگی دیافراگم یکسان f/2.2 بوده و همچنین از فاصله کانونی 27 میلی‌متری بهره می‌برند. تفاوت عمده میان این دو دوربین مربوط به نحوه ثبت تصاویر است، بدین گونه که نمونه 12 مگاپیکسلی به‌صورت رنگی عکاسی کرده و سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع مونوکروم است. تصاویر سیاه و سفیدی که با دوربین مونوکروم یا تک‌رنگ ثبت می‌شوند، تفاوت قابل توجهی با عکس‌های گرفته شده با فیلتر نرم‌افزاری دارند.

برخلاف پرچم‌داران سری P و میت، هواوی برای دوربین دوگانه آنر 9 با لایکا همکاری نداشته و همچنین دوربین آن را از وجود لرزشگیر اپتیکال بی‌بهره گذاشته است. در کنار این دو سنسور شاهد استفاده از فلاش LED دوگانه بوده که در شرایطی که نور محیط کم باشد، تصاویر را به‌صورت طبیعی ثبت می‌کند.

وجود دوربین دوگانه، امکان زوم اپتیکال دو برابر را برای آنر 9 به ارمغان آورده است. عکس‌های گرفته شده در حالت زوم دو برابر از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و شاهد نویز بسیار کمی در آن‌ها هستیم.

امکانات نرم‌افزاری

وجود دو سنسور برای دوربین اصلی امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اصلی‌ترین استفاده از این دوربین را باید مربوط به ثبت تصاویر پرتره دانست، جایی‌که این دوربین قادر به ایجاد افکت بوکه است. درحالی‌که تصاویر ثبت شده در حالت پرتره از کیفیت مناسبی برخوردار بوده ولی همانند اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به این ویژگی، شاهد مشکلاتی در زمینه جداسازی سوژه از محیط پیرامون آن هستیم.

رابط کاربری درنظر گرفته شده برای دوربین آنر 9 همانند محصولات اخیر این برند بوده و تمامی المان‌های مربوط به آن با سادگی هرچه تمام‌تر در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. در سمت راست رابط کاربری شاهد قرارگیری دکمه‌های مربوط به ثبت تصاویر، ضبط ویدیو و عکس‌های اخیرا گرفته شده هستیم. در سمت چپ این رابط کاربری، با گزینه‌هایی مانند تصویربرداری بوکه و عکس‌برداری به‌صورت زنده مواجه می‌شویم.

یکی از ویژگی‌های جذابی که خریداران آنر 9 به آن دسترسی خواهند داشت، قابلیت تغییر aperture یا همان دریچه دیافراگم بوده که بعد از ثبت تصاویر، می‌توان محل فوکوس را تغییر داد. در این وضعیت کاربر می‌تواند از سوژه موردنظر عکس گرفته و سپس پس‌زمینه و یا حتی خود سوژه را تار کند.

در حالت کلی می‌توان از کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین دوگانه هواوی آنر 9 در محیط‌های با نور کافی رضایت کامل داشت.

4 در مورد “نگاهی به دوربین دوگانه هواوی آنر 9”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH