آیا به شکایت کاربران در رابطه با اجرای اینترنت غیرحجمی رسیدگی می‌شود؟

چندماهی است که مصوبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر حذف بسته‌های حجمی اینترنت اجرایی شده و شرکت‌های مختلف ارایه‌دهنده سرویس اینترنت پرسرعت، نسبت به ارایه اینترنت غیرحجمی اقدام کرده‌اند و بسته‌های ارایه شده با واکنش‌های فراوانی از سوی کاربران اینترنتی روبرو شده است. یکی از سوالاتی که کاربران در رابطه با اجرای مصوبه اینترنت غیرحجمی دارند این است که آیا به شکایات کاربران در این زمینه رسیدگی می‌شود؟

به گزارش آی‌تی‌رسان، نسترن محسنی معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این رابطه گفت: ما در بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) به طور دقیق موضوع پایش اطلاعات اپراتورها را در دست بررسی داریم و مانیتورینگ و رسیدگی را بیش از پیش کرده‌ایم و کوچکترین خطای اپراتورها را رصد کرده و تذکر می‌دهیم. همچنین کاربران نیز می‌بایست به این موضوع توجه داشته باشند که بررسی و رصد اپراتورها از طرف آنها نیز باید انجام گیرد تا بتوانیم به کیفیت مورد نظر در کشور دست پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: سامانه‌ای که کاربران می‌توانند از طریق آنها هر نوع اشکال یا ضعف در ارایه خدمات توسط اپراتورها را اعلام نمایند، سامانه 195 است که در اختیار آنها قرار گرفته و همچنین می‌توانند از طریق مکاتبه مستقیم نسبت به طرح شکایات خود اقدام نمایند.

اینترنت غیرحجمی

محسنی در ادامه گفت: روزانه شکایات زیادی به این واحد می‌رسد که بخش بزرگی از فعالیت رگولاتوری نیز به این موضوع اختصاص داده می‌شود تا بتوانیم دغدغه‌های کاربران ایرانی را نسبت به سرویس‌دهی اینترنت غیرحجمی برطرف کنیم. البته بعضی از شکایات صرفا ابراز می‌کنند که احساس مشکل دارند و ما باید تست‌های فنی برای تایید مشکل اینترنت غیرحجمی انجام دهیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پایان به موضوع تست رندوم کیفیت سرویس‌دهی اپراتورها اشاره کرد و گفت: ما با توجه به گزارش‌هایی که از سمت کاربران دریافت می‌کنیم نسبت به بررسی موضوع می‌پردازیم و مشکلات کاربران را به طور کامل از راه دور و مانیتورینگ چک می‌کنیم ولی بعضا به صورت رندوم نیز از طریق بررسی سرویس کاربر، نسبت به تست سرویس‌دهی اپراتورها اقدام می‌کنیم تا نسبت به سرویس‌دهی آنها مطمئن شویم.

5 در مورد “آیا به شکایت کاربران در رابطه با اجرای اینترنت غیرحجمی رسیدگی می‌شود؟”

  1. من در مورد انحصار مخابرات و نبود امکان ارائه سرویس ADSL از طرف شرکت‌هایی غیر از خود مخابرات شکایت ثبت کردم و کارشناس جواب داد که بله این محدودیت وجود داره و در حال پیگیری هستن. الان 2 ماه میگذره، هیچی به هیچی
    خود اپراتور میگفت به خاطر محدودیتی که مرکز مخابراتی ایجاد کرده چند ماه میشه که مشترک جدید ثبت نام نمیکنن
    تنظیم مقررات یه واژه و شعار دهن پر کنه، حقیقت اینه که کار خاصی انجام نمیده متاسفانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH