بررسی سامسونگ گلکسی اس۶ اج (S6 Edge): شبیه به هیچ‌کدام!

Galaxy S6 Edge 33

به نظر می‌سد که سامسونگ پس از معرفی نسل جدید سری S خود، از فروش بالای نسخه Edge آن تا حد زیادی شوکه شده و به همین دلیل تمرکز اصلی‌اش را هم بر تبلیغ بر روی این محصول نوین قرار داده است. مدلی که شاید مهم‌ترین وجه تمایزش در طراحی نمایشگر آن باشد که در دو لبه دارای انحناست. این شکل از دیزاین که با استقبال زیادی از سوی کاربران نیز مواجه شده، نشان از این موضوع دارد که خریداران از یک تحول در گوشی‌های همراه استقبال می‌کنند، حتی اگر این تفاوت چندان هم کاربردی نباشد و باعث بالا رفتن قیمت گوشی تا نزدیک به ۳ میلیون تومان شود. با ما و بررسی تخصصی گلکسی اس۶ اج سامسونگ همراه باشید.

طراحی: یک تحول!

اعتراف می‌کنم زمانی که گلکسی اس۶ را برای بررسی در دست گرفتم، با آنکه نسبت به اسلاف قبلی‌اش از نظر ظاهر و به خصوص جنس بدنه دچار تغییرات بسیار زیادی شده بود، اما نتوانست چندان تحت تاثیرم قرار دهد و تنها به مدرن بودن آن و جدا شدن از ظاهری چیپ برای یک گوشی پرچم‌دار، احسنت گفتم. اما وقتی که گلکسی اس۶ اج را در دست گرفتم، لبخند را بر روی لبانم نشاند. لبخندی که هنگام استفاده از آی‌فون۶ به دلیل گوشه‌های گرد و ظاهر متوسطش، نزدم! لبخندی که با دیدن اکسپریا Z3 به خاطر شباهت با مدل‌های قبلی‌اش نزدم. لبخندی که در هنگام بررسی اچ‌تی‌سی وان ام۹ به علت کپی برابر اصل وان ام۸ نزدم و لبخندی که با دیدن بسیاری از مدل‌های ریز و درشت دیگر، همچنان نمی‌زدم چون هیچ چیز هیجان انگیزی در آن‌ها نمی‌دیدم! اما این بار با نگاهی حاکی از رضایت بر چهره گلکسی اس۶ اج می‌نگریستم چون در مقابل دیدگانم یک محصول متفاوت، خوش دست با نمایشگری درخشان قرار داشت که از هر لحاظ می‌توان آن را یک پرچم‌دار تمام عیار به حساب آورد.

Galaxy S6 Edge 14

در سمت راست تک کلید پاور قرار گرفته که اتفاقا به خاطر تیز بودن کناره‌های دستگاه، دسترسی به آن ساده‌تر است. همین امر برای دکمه‌های صدا در بخش چپ نیز صادق است. سامسونگ به خاطر انحنای نمایشگر مجبور شده تا اسلات ورودی سیم کارت را به بالای گوشی انتقال دهد که درگاه مادون قرمز و یک سوراخ میکروفن هم در کنار آن دیده می‌شود. در بخش پایینی، تک اسپیکر گوشی به همراه محل اتصال پورت میکرویو‌اس‌بی، جک هدفون و یک میکروفن دیگر حضور دارد.

Galaxy S6 Edge 8 Galaxy S6 Edge 9 Galaxy S6 Edge 7 Galaxy S6 Edge 13

تا اینجا همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد اما با برگرداندن گوشی، با منظره دهشتناکی رو به رو می‌شوید! البته نگران نباشید، شیشه گوشی شما نشکسته است، اما لنز بر آمده دوربین به قدری از حدقه بیرون زده است، که اگر تا دیروز کسی بر اندازه آن در آی‌فون ۶ ایراد می‌گرفت، این بار با دیدن شرایط در S6 Edge، محصول اپل را بر فرق سر خواهد گذاشت! لنز دوربین به طرز عجیبی بر آمده ست و به قدری بزرگ شده که سامسونگ تصمیم گرفته به عنوان یک بخش مجزا، برایش شخصیتی هم در نظر بگیرد و لبه‌های دورش را به نوعی هماهنگ با دستگاه طراحی کند. حتی برای آنکه مطمئن شود شما به این لنز توجه کرده‌اید، یک نوار نقره‌ای را هم بر رویش گذاشته تا به خوبی بفهمید اگر پروژه صفر باعث تغییرات بسیار زیاد در چهره گلکسی اس۶ اج شده، اما به طور حتم عدد صفر آن در چهره همین لنز دوربین نقش بسته است! در واقع این قسمت تا حدی می‌تواند خلاقیت و زیبایی این گوشی را تحت تاثیر قرار دهد، اما مقدارش به اندازه‌ای نیست که بتوان از زیبایی آن چشم فرو بست.

Galaxy S6 Edge 11

در کل طراحی S6 Edge را بایستی یک انقلاب در رده محبوب S این کمپانی دانست، جایی که فلز و شیشه سرانجام وارد شد و نتیجه هم یک کالا با احساس لوکس بودن، استحکام بالاتر و مهم‌تر از همه، قرار گرفتن در میان تاپ‌ترین‌های بازار است. به خصوص با انحنای دوست داشتنی نمایشگر، حس متمایز بودن نیز با داشتن این محصول به شما افزوده می‌شود. شاید این طراحی محدودیت‌هایی همچون عدم دسترسی به باتری را به وجود آورده و یا حتی بهانه‌ای برای عدم ضد آب شدن گوشی شده باشد (به این دلیل بهانه چون محصولات سونی با همین ساختار، ضد آب هستند) اما به طور کل می‌تواند نقطه‌ای برای شلیک دوباره این رده پرطرفدار در قلب کاربران باشد،‌ جایی که انحنای زیبای نمایشگر نقش پیچ و تاب موی یار را برای خریدار بازی کرده و دل او را برای پرداخت مبلغ چند میلیونی‌اش به دست می‌آورد.

Galaxy S6 Edge 34

نمایشگر: قوسی که تنها زیباست!

این روزها دیگر اکثر کاربران فهمیده‌اند که اضافه شدن پیکسل‌ها بیش از یک حد مشخص، تاثیر چندانی بر روی کیفیت نمایشگر ندارد اما چه می‌شود کرد، رقابت است دیگر، رقابت! سازندگان هم برای آنکه حداقل در تئوری از رقبا عقب نیفتند، چاره‌ای در هم نوا شدن با این موسیقی بی‌کلام ندارند (اگرچه اچ‌تی‌سی وان ام۹ نشد). در اینجا هم سامسونگ سرانجام از فول اچ‌دی به QHD برای نمایشگر ۵.۱ اینچی خود کوچ کرد تا چگالی پیکسلی را از ۴۳۲ در اس۵ به ۵۷۷ در اس۶ اج ارتقا داده باشد. فناوری مورد استفاده همچنان Super AMOLED دوست داشتنی است و دیگر نیازی به گفتن این مورد هم نیست که کیفیت در چهره اس۶ اج غوغا می‌کند! ضمن اینکه نسخه چهارم از شیشه مقاوم گوریلا، وظیفه حفاظت از آن را بر عهده دارد. اما این‌ها مشخصات روی کاغذ است و تفاوت اصلی در همان دو انحنای راست و چپ دستگاه است که به کاربر احساس عمق بیشتر و پویایی بالاتری را القا می‌کند. البته این دو انحنا دارای کاربردهایی هم هستند اما میزانش به مدلی چون گلکسی نوت اج نمی‌رسد و در واقع بیشتر یک تفاوت در طراحی است تا کاربردی جهت تحول در استفاده شما از گوشی جدیدتان!

این انحنا، می‌تواند به صورت مستقل رنگ‌های متفاوتی را نمایش دهد و برای هر فرد تماس گیرنده، تعریف متفاوتی قرار داد تا اگر بر حسب تصادف گوشی شما از طرف نمایشگر بر روی سطحی قرار داشت، دیگر زحمت برگرداندن آن را به خود ندهید (چه کاربرد مفیدی!). یا ساعت دستگاه را تنظیم کنید که بر روی انحنای راست یا چپ (بر حسب تنظیم شما) قرار بگیرد و در ۱۲ ساعت از روز نشان داده شود. اگرچه این ساعت فقط بر روی انحنای گوشی نیست و بخشی از آن بر روی سطح تخت اس۶ اج هم نمایش داده می‌شود.

Galaxy S6 Edge 29

این مورد برای نشان دادن برخی از اعلانات نیز وجود دارد و به نظر من بیشتر از آنکه کاربردی باشد، تزئینی است. اما خب، این تزئینات سبب قشنگ شدن و متفاوت نشان دادن دستگاه شما هم می‌شود و این روزها که بسیاری به دنبال متفاوت بودن هستند، چه چیزی بهتر از گلکسی اس۶ اج؟!

Galaxy S6 Edge 31

برای آنکه شما هم در چند و چون این کیفیت بیشتر قرار بگیرید، از دو گوشی آی‌فون ۶ و ال‌جی جی۳ دعوت کردیم تا تصاویری را در کنار محصول قوس‌دار ما بگیرند و با هم به نظاره آن‌ها می‌نشینیم.

Galaxy S6 Edge 25 Galaxy S6 Edge 26 Galaxy S6 Edge 24 Galaxy S6 Edge 22

سخت‌افزار: سلام بر اگزینوس

چند سالی است که به عرضه دو نسخه گوناگون از گلکسی S و همچنین نوت عادت کرده‌ایم. جایی که پردازنده‌های اسنپدراگون برای عرضه بین المللی و چیپست اگزینوس به منظور عرضه در برخی از نقاط منتخب سامسونگ (همچون کشور ما) انتخاب می‌شدند. اما این بار سامسونگ تصمیم گرفت تا فقط از چیپست انحصاری‌اش یعنی اگزینوس استفاده کند و عطای اسنپدراگون را به لقای خودش ببخشد. البته داغ شدن این چیپست هم بهانه خوبی برای سامسونگ شد تا حداقل در این پرچمدار تازه‌اش، نامی از این اژدهای مشهور را نبینیم.

حال نگاه کنیم که سامسونگ برای اس۶ اج چه کرده است. اگزینوس ۷۴۲۰ نام چیپست ۶۴ بیتی با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری سامسونگ است که اتفاقا از نظر تعداد هسته، شباهت بسیار زیادی به اسنپدراگون ۸۱۰ دارد. چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز در کنار چهار هسته کورتکس A57‌که حداکثر فرکانس کاری آن‌ها به ۲.۱ گیگاهرتز می‌رسد، قلب تپنده دستگاه لقب گرفته‌اند. وظیفه پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده Mali-T760 گذاشته شده است و ۳ گیگابایت رم آن هم از نوع LPDDR4 به سرعت پردازش‌ها کمک می‌کند.

برای آنکه بهتر در چند و چون عملکرد دستگاه و مقایسه آن با مدل‌های قدرتمند بازار قرار بگیریم، گوشی را وارد آزمایشگاه خود کردیم تا ببینیم چه عملکردی دارد.

در آزمون نخست که همیشه از گوشی‌ها می‌گیریم، به سراغ بنچمارک پی رفتیم. گلکسی اس۶ اج‌ در همین مرحله ثابت کرد که با یک غول سخت‌افزاری طرف هستیم. کسب رقم ۸۹ میلی‌ثانیه در محاسبه عدد پی، بهترین رقمی هست که تا به امروز در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان به ثبت رسیده است و رکورد برادرش یعنی گلکسی اس۶ هم شکسته شد.

Galaxy S6 Edge 16

پس از آن به سراغ Quadrant Professional رفتیم که نتایج آن در قیاس با رقبا را در پایین مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید گزینه‌ها را از بالای نمودار عوض کنید.

در آزمون انتوتو، نسخه ۴، امتیاز ۴۳۸۷۲ به دست آمد. دلیل استفاده از این نسخه به خاطر مقایسه با مدل‌های قبلی است که از همین ورژن استفاده شده بود. Galaxy S6 Edge 19

برنامه Geekbench 3 به عملکرد هسته‌ها در حالت تک و مالتی می‌پردازد که رقم‌های ۱۳۲۷ و ۴۳۵۸ برای اس۶ اج ثبت شد. مقایسه امتیاز گوشی را با رقبا در نمودار زیر ببینید.

Galaxy S6 Edge 21

آزمون JBench مخصوص به سنجش عملکرد گوشی در تست جاوا است که امتیاز رویایی ۲۶۱۴۱۸ برای S6 Edge را در کل می‌توان فوق‌العاده و یک رکورد تازه ارزیابی کرد! Galaxy S6 Edge 17 پس از آن به سراغ Vellamo رفتیم که تست‌های بسیار گوناگونی را بر روی گوشی انجام می‌دهد. هر دو آزمون HTML5‌ و Metal را هم انجام دادیم که نتایج را در ادامه مشاهده می‌کنید. Galaxy S6 Edge 20

پایان بخش آزمون‌های ما، Bonsai‌ بود که بیشتر از هر چیزی بر روی واحد گرافیکی تمرکز دارد و امتیاز ۴۱۶۰ نمره قبولی برای Mali T760MP است.

Galaxy S6 Edge 18

دوربین: عکاسی به لطافت رویا!

به شخصه همیشه دوربین‌هایی که بر روی سری S گلکسی سامسونگ نصب شده است را می‌پسندم. در واقع کیفیت این دوربین‌ها از همان نخستین S تولیدی، نسبت به هم‌رده‌های خود یکی از بهترین‌ها بوده است. حالا نوبت به S6 Edge رسیده که از لحظه نخست کار با آن، فهمیدم که با یکی از بهترین‌های تاریخ عکاسی با موبایل طرف هستم. سرعت عالی، کیفیت دوست داشتنی، نویز کم و شارپنس بالا، همگی نشان می‌داد که به گلکسی اس۶ اج می‌توان به عنوان یک دوربین مطمئن اعتماد نمود. فقط در این بین برایم سوال است که چرا سامسونگ از دو دیود نوری بهره نمی‌گیرد و همچنان بر یکی از آن‌ها اکتفا می‌کند، درست مانند سونی برای پرچمدارانش.

Galaxy S6 Edge 15

دوربین جلویی که دیگر مشهور به سلفی شده است، مدلی ۵ مگاپیکسلی و واید بوده و نسبت به رقبا، فضای بیشتری را در اختیار کاربرش قرار می‌دهد، امری که در گرفتن تصاویر خویش انداز (فارسی سلفی!) بسیار حیاتی است. به کمک سنسور ضربان قلب نیز به خوبی می‌توانید تصاویر زیاد و سریعی را بدون لغزش گوشی بگیرید.

دوربین اصلی S6 Edge، مانند گلکسی نوت ۴ است. سنسور سونی IMX240 در مرکز قرار گرفته اما این بار میزان گشودگی دیافراگم f/1.9 است. همین امر سبب می‌شود تا میزان نور ورودی به دوربین افزایش یافته و تاثیر به سزایی بر روی کیفیت پایانی کار بگذارد. همچنین کارایی دوربین از نظر نرم‌افزاری نسبت به نوت ۴ تا حد زیادی بهبود یافته و همین دو عامل سبب می‌شود تا دوربینی که بر روی نوت ۴ هم یکی از برترین‌ها بود، این بار تبدیل به یکی از خاص‌ترین و شاید هم بهترین دوربین‌های موبایل دنیا شود.

اینترفیس دوربین در حالت کلی بسیار گویا و در عین حال ساده است. البته ممکن است در ابتدای استفاده (به خصوص اگر سامسونگی نبودید)‌کمی گیج شوید، اما خیلی سریع به کارکرد منوها عادت کرده و مانند محصولی همچون M9 تا مدت‌ها دچار اشتباه در استفاده از گزینه‌های منو نخواهید بود.

برای آنکه شما نیز در جریان کیفیت این شاهکار سامسونگ قرار بگیرید، تصاویر زیر را برایتان شکار کردیم.

Galaxy S6 Edge 5 Galaxy S6 Edge 2 Galaxy S6 Edge 4 Galaxy S6 Edge 3 Galaxy S6 Edge 6 Galaxy S6 Edge 1

در بخش فیلم‌برداری، گزینه‌های زیادی در انتخاب وضوح تصویر پیش روی شما قرار دارد. نکته جالب، استفاده از رزولوشن QHD است، وضوحی که درست با میزان پیکسل‌های نمایشگر برابر بوده و اگر به دنبال تماشای کلیپ‌ها بر روی خود گوشی هستید، گزینه مناسبی است. البته بسیاری از افکت‌های تصویری همچون فوکوس انتخابی در حالت 4K و QHD و حتی فول اچ‌دی ۶۰ فریم فعال نیست. ابتدا ۱ دقیقه در حالت 4K فیلم گرفتیم که حجم آن ۳۴۷ مگابایت شد، ضبط صدای قوی و در نور کم هم میزان نویز تصاویر پایین بود. البته کمی سرعت بالانس نوری کم به نظر می‌رسید. در حالت دوم از فول اچ‌دی ۶۰ فریم استفاده کردیم و ۱ دقیقه فیلم‌برداری ما ۱۲۹ مگابایت شد. به شخصه کیفیت کلیپ را در این حالت بیشتر پسندیدم، رنگ‌ها توازن بهتری داشتند و میزان فریم‌ها به قدری خوب و روان است که حتی در حالت حرکت سریع دوربین نیز افت فریمی مشاهده نمی‌کنید.

پخش چند رسانه‌ای: لذت ببر!

اگر بخواهیم به ۳ فاکتور تصویر، صدا و پلیر در پخش چند رسانه‌ای امتیاز دهیم، به طور حتم تصویر بیشترین سهم را خواهد داشت؛ قسمتی که S6 Edge با سربلندی تمام از آن بیرون آمده و به قدری کیفیت دارد که اشک شوق را از چشمان‌تان جاری می‌سازد!

Galaxy S6 Edge 27

همچنین حالت انحنای نمایشگر، یک تجربه متفاوت در تماشا را برایتان به ارمغان می‌آورد که البته در بسیاری از فیلم‌ها به دلیل نسبت ۲۱ به ۹، تنها میزبان سیاهی است!

Galaxy S6 Edge 28

صدا دومین قسمت است که از ۰.۸ وات در S5 به ۱.۲ وات افزایش داشته و با توجه به جای‌گیری در کناره گوشی (در S5 پشت دستگاه قرار داشت)،‌ حجم بیشتری را به گوش شما خواهد رساند. اگرچه امکان قرارگیری انگشت دست بر روی آن وجود دارد و در کل در این قسمت تنها نمره قبولی (اون هم ناپلئونی) را دریافت می‌کند. البته در هدفون‌ها با امتیاز بالایی قبول می‌شود. پلیر سامسونگ را بایستی یکی از بهترین‌ها دانست و شاید تنها ضعفش، در عدم پشتیبانی از کاراکترهای فارسی برای زیرنویس باشد و در کل رابط کاربری بسیار خوب با گستره وسیعی از کدک‌های مورد پشتیبانی دارد.

باتری: همه چیز میلی‌آمپر نیست!

به طور معمول عادت داریم که پرچمدار جدید یک کمپانی را با میلی‌آمپر بیشتری در باتری ببینیم، حتی اگر این میزان در حد ۳۰ و ۴۰ میلی‌آمپر باشد! اما این بار در S6 Edge شاهد رویه برعکس بودیم تا هزینه باریک شدن گوشی، کم شدن میلی‌آمپر باشد، آن هم نه به اندازه ۳۰ و ۴۰ میلی‌آمپر، بلکه در حد ۲۰۰ میلی‌آمپر که آن را می‌توان در بین پرچمداران امروزی یک رکورد هم تلقی کرد، البته از نوع معکوس! در واقع ظرفت باتری به اندازه گلکسی S4 بازگشته است.

Galaxy S6 Edge 12

اندازه نمایشگر نسبت به S5 تغییر نکرده ولی تعداد پیکسل‌ها در حدود ۸۰ درصد بیشتر شده و فرکانس هسته‌ها نیز بالاتر رفته است. البته تمام این‌ها دلیل بر ضعیف‌تر شدن S6 نیست. اندروید نسخه ۵ ادعای زیادی در بهینه سازی مصرف دارد، پردازنده جدید سامسونگ ۶۴ بیتی بوده و از فناوری ۱۴ نانومتری در ساخت استفاده می‌کند و سامسونگ تلاش زیادی کرده تا با ایجاد توازن در مصرف، کم شدن میلی‌آمپر را تا حد امکان جبران کرده و حتی در برخی موارد بهتر نیز شود! بر طبق آزمون‌های به عمل آمده بر روی S6 Edge ، این گوشی بیش از ۱۲ ساعت می‌تواند به پخش ویدئو بپردازد و بالای ۱۰ ساعت در وب‌گردی دوام آورد که این ارقام از S5 هم بهتر است. اما زمان مکالمه سقوطی آزاد داشته و از ۲۷ ساعت به ۱۹ ساعت کاهش یافته است و در مصرف عادی و روزانه، نسبت به برادر قبلی خودش بیش از ۱۰ درصد کمبود توان را نشان می‌دهد. البته، نگران نباشید زیرا هنوز S6 Edge در نتایج کلی از بسیاری از مدل‌های بازار جلوتر است و در کل می‌توان عملکرد آن را متوسط رو به بالا دانست. اما اگر سامسونگ حداقل همان میزان میلی‌آمپر قبلی را حفظ می‌کرد، به طور حتم با یکی از برترین پرچمداران بازار در بخش باتری نیز رو‌به‌رو می‌شدیم.

سایر امکانات: همچنان کاملم اما…!

اگر به رویه تولیدی محصولات سامسونگ در چند سال اخیر دقت کنیم، این کمپانی تلاش زیادی در گنجاندن انواع و اقسام امکانات ریز و درشت در محصولاتش داشت. چه زمانی که با قابلیت‌هایی چون Smart Stay تلاش می‌کرد تا شما را مجذوب گلکسی S4 کند و چه هنگامی‌که با استفاده از سنسور اثر انگشت و قابلیت ضد آب که به گمان بسیاری، از اپل و سونی به عاریه گرفته بود در کنار سنسور تشخیص ضربان قلب، سعی کرد تا با S5، دستگاهی کامل را وارد بازار نماید. اما ظاهرا سامسونگ متوجه شد که بسیاری از این قابلیت‌ها بیشتر از آنکه کاربردی باشند، تنها جنبه تزئینی دارند و کاربران نیز پس از مدتی، دیگر با آن شوق اولیه به این بخش‌ها نگاه نمی‌کردند و به دنبال آن قسمت‌های سودمند بودند. ظاهرا سامسونگ هم تصمیم گرفت که امسال به جای افزایش این کاربردها، به توسعه آن‌ها بپردازد و در اولین قدم، از سنسور اثر انگشتی بهره گرفت که دیگر نیازی نبود تا انگشت خودتان را بر روی آن حرکت دهید و همچون آی‌فون، فقط نیاز به گذاشتنش بر روی سنسور داشته و عملکرد کاملا بهبود یافته‌ای دارد. سنسور ضربان قلب همچون گلکسی نوت ۴ در پشت، برای گرفتن عکس‌های سلفی هم استفاده می‌شود و مادون قرمز در بالا جهت کنترل لوازم خانگی اطرافتان سودمند است.

Galaxy S6 Edge 30

اما ظاهرا همه چیز رو به جلو نبوده و سامسونگ برای اولین بار در این سری از محصولاتش تصمیم گرفت تا با کارت حافظه جانبی وداعی دوستانه داشته باشد! اما خب این امر می‌تواند به قهر برخی از کاربران منجر شود،‌ حتی اگر با سه حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه شود، سیاستی که پیشتاز آن را در این قسمت بایستی اپل دانست. از سوی دیگر، اس۶ اج ضد آب نیست و هیچ لایسنس IP ندارد و برای همین باید نگران هوای ابری باشید!

Galaxy S6 Edge 10

یکی از قابلیت‌های کاربردی گلکسی S6 Edge، توانایی شارژ بسیار سریع آن است که با تنها ده دقیقه اتصال کابل شارژ، به اندازه دیدن یک فیلم به شما توان می‌دهد و با ۸۰ دقیقه به صورت کامل پر می‌شود، ضمن اینکه از توانایی شارژ بدون سیم هم پشتیبانی می‌کند.

سیستم پرداخت سامسونگ Pay که پس از اپل Pay عرضه شد، نشان می‌دهد که این کمپانی هم به دنبال پر رنگ ساختن نقش گوشی‌هایش در تراکنش‌های مالی است، امری که به نظر می‌رسد تسهیل کننده در مبادلات مالی کاربران بوده و در آینده نزدیک، بسیاری از ما نیز از آن بهره خواهیم گرفت.

سخن پایانی

مهم‌ترین نکته در گلکسی اس۶ اج را بایستی ظاهر متفاوت و خاصش دانست که همین امر سبب ساز تولید مدلی خاص از سامسونگ شده که شبیه به هیچ‌کدام از گوشی‌های بازار نیست! اگر گلکسی اس۶ را می‌شد در برخی قسمت‌ها تا حدی شبیه به آی‌فون و حتی اکسپریا Z سونی دانست، اما لبه‌های منحنی نمایشگر در اس۶ اج باعث شده تا این محصول جدید سامسونگ شبیه به هیچ دستگاهی به جز خودش نباشد و شاید همین تفاوت، سبب ساز ورود به عصری تازه در طراحی گوشی‌های موبایل باشد، عصری که سامسونگ به واسطه پیشتاز بودنش در تولید، می‌تواند منفعت زیادی در آن برده و این گوشی قوسی شکل را تبدیل به نماد موفقیت در حرکت جدیدش بکند.

Galaxy S6 Edge 32

48 در مورد “بررسی سامسونگ گلکسی اس۶ اج (S6 Edge): شبیه به هیچ‌کدام!”

  1. سلام.
    درمورد دوستی که از سامسونگ بد میگه.
    داداش اگه سامسونگ نبود الان اپل اس ۵ رو باید میخریدی ۱۲ میلیون دم سامسونگ گرم با قیمت ۲ تومن یه گوشی بهت میده که اگه اپل میزد ۲۰ میلیونم بهت نمیداد.سامسونگ با کیفیت و قیمت روی همه تولیدکننده هارو کم کرده ما باید مدیون کمپانی چینی باشیم(البته بعضی مواقع مث همین گوشی)قضیه گوشی سامسونگ عین سیاسته.اگه امریکا نبود روسیه پدر دنیارو درمیاورد.اگه سامسونگ نبود سونی و اپل پدر مردمو درمیاوردن چون همش دم از کیفیت میزدن.
    یه نگا به جی ۷ پرایم بکن.۹۰۰ تومنه.با ۹۰۰ تومن اپل و سونی چی بهت میدن.
    لطفا منطقی باشین نه یک جانبه طرف بگیرین
    واله

  2. اقای گلکار میخوام این گوشی رو بخرم . ب نظر شما اینو بخرم یا a5 2017.قیمتشون تقریبا یکسان است . بیشتر برا بازی و وب گردی میخوام.و ایا این گوشی که اندرویدش پنج هست. براش اپدیت اومده برا نسخه شش. و ایا نسخه شش خوب کار میکنه یا نه؟با توجه ب اینکه یک سال از انتشار این گوشی گذشته. گزینه بهتری از محصولات سامسونگ دارید بگید. لطفا لطفا جوابم رو بدید. با تشکر

  3. سلام من میخام اس ۶ اج بخرم اما یه چیزایی شنیدم که یکم تو ذوقم خورد ۱-ضد خشش هی کنده میشه ۲-بخاطر انحنای صفحش خیلی آسیب پذیره واگه بشکنه خیلی گرونه ۳-وقتی بصورت افقی تو دست گرفته میشه دکمه های صداش فشار داده میشه۴-بخاطر انحناش ناخواسته صفحش لمس میشه۵-قاب ژله ای یا آی فیس خوبی واسش پیدا نمیشه

    من خودم استفاده نکردم که ببینم درستن یا نه و اینها رو فقط شنیدم،خواستم نظر کسیو بپرسم که وارده توو این کار… الان من منتظرم که شما تایید کنین تا بخرمش… شایدم نخرمش…

  4. سلام اقای گل کار خسته نباشید
    ببخشید سوالی داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
    من تصمیم دارم این گوشی رو بخرم ولی متاسفانه جای قابل اعتمادی رو سراغ ندارم.باید با گارانتی بخرم یا مهم نیست گارانتی؟اگر مهمه چه گارانتی باید داشته باشه؟و اینکه تقلبی این مدل هم هست؟از کجا باید بفهمم؟من واقعا خیلی شکاکم تو این موارد چون زیاد کلاه میزارن سر مردم! ممنون میشم راهنماییم کنید!

    1. پیمان گل‌کار

      این محصول با دو گارانتی اصلی در بازار موجود هست. پارس مایکروتل و هماهنگ، از طریق هر کدوم بخرید، مطمئن هست و از سایتی چون دی‌جی کالا نیز می‌تونید تهیه بفرمایید و مطمئنه

  5. سلام برای مقایسه قدرت پردازش گوشی ها میتونید از برنامه CPU Rank هم استفاده کنید
    s6 edge رتبه اولو بدست اورده با امتیاز 401000
    لینکو اطلاعاتش تو وبلاگم هست

  6. salam mamnoon az site khoobetoon etela’ate jalebi dar ekhtiaremoon mizarid faghat ye gele dashtam azatoon oonam ineke kheil ba tikke o kenaye harf mizanid ada,m sar dar gom mishe

  7. خیلی بررسی زیبایی بود لذت بردم..ممنون…ولی اندروید نسبت به ios ضعیفه سامسونگ کلی امکانات باحالتر میده اما سیستم عاملش هیچوقت نتونسته به خوبیه اپل باشه…من همیشه فکر میکردم وقتی ی تکنولو‍‍ژی جدید میاد تا وقتی ب بلوغ برسه طول میکشه اما سامسمونگ منو ضایع کرد..اما ی سوال داشتم از شما…وقتی دستتون میگیرین حاشیه هاش با دست تماس نداره؟؟؟؟تو لمسش مشکل پیدا نمیکنه؟؟؟

  8. از نظر امکانات و طراحی ظاهری واقعاً فوق العاده است. و جزء گوشی های رده بالای بازار می باشد .
    از معایبش می توان به قیمت بسیار بالا ، عدم پشتیبانی از کارت حافظه و بیرون زدگی دوربین اشاره کرد.

  9. آقا پیمان برای محافظ کدومو پیشنهاد میکنید

    http://janebi.ir/product/150937
    http://www.digikala.com/Product/DKP-73564/Samsung-Galaxy-S6-Edge-G-Case-Silicon-Cover/%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%8A%D9%84%D9%8A%DA%A9%D9%88%D9%86%D9%8A-%D8%AC%D9%8A-%DA%A9%D9%8A%D8%B3-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D9%8A-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%8A-S6-%D8%A7%D8%AC

    اونویی که طراحی خاص این محصول را زیاد تحت تاثیر قرار نده؟

    1. پیمان گل‌کار

      برای بازی هر دو عالی هستند اما با توجه به نمایشگر بزرگ‌تر و باتری کمی بهتر، گوشی سامسونگ محصول بهتری برای شما به نظر می‌رسه

  10. اقای گلکار پس چرا بررسی هواوی اسند پی8 رو انجام نمیدید؟
    الان سایت های دیگه مثل فون ارنا انجامش داده.

  11. حسین باقری

    آقای گل کار ، اون حس خوشایند و لبخندی رو که گفتین کاملا قبول دارم.

    همون حس رو نسبت به وان ام7 دارم…..

    1. مهدی خرسندی

      جفتشون رو به عنوان معادل می‌شناسن ولی سلفی مثلی هلیکوپتر از اون واژه‌هایی که حالا حالا ها مردم همون واژه اصلیشو به‌کار می‌برند

  12. صفحه نمایش فقطz3. خواهشا گوشیهارو صفحه نماییشونو با z3 مقایسه کنید g3 همچین صفحه نمایشی نداره که پرچمدارای جدیدو کنارش میذارید

      1. از نظر مقاومت هم خوبه؟
        اگه بیفته همون لحظه خورد میشه؟

        به عنوان سوالات اخر:
        باتریش برای کسی که 2 ساعت بازی میکنه یا نرم افزار اجرا میکنه خوبه؟
        ایا میشه روی یک سطح صاف قرار داد؟(با توجه به برامدگی دوربین)
        شما خودتان قابی چیزی رو برای گوشی ترجیح میدین؟

        1. پیمان گل‌کار

          بستگی داره که از کجا بیفته و از چه زاویه‌ای به زمین برخورد کنه. البته شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ مقاومت واقعا خوبی داره و گوشی‌تون به این راحتی‌ها خرد نمی‌شه.
          باتریش در مقایسه با سایر پرچم‌دارها، قابل قبول هست.
          امکان قرار دادن بر روی سطح صاف رو هم داره
          گرفتن قاب سلیقه‌ای هست و تا حد زیادی به نحوه نگه‌داری‌تون از گوشی بستگی داره. اگر احساس می‌کنید که از دست‌تون زیاد لیز می‌خوره یا چندان در نگه داری دستگاه دقت ندارید، حتما قاب تهیه کنید.

        2. پس همین رو باید بخرم
          اما یه سوال تو بازار اندروید بهتر از این نیس دیگه؟
          64 گیگش چند تومن گیر بیارم خوبه
          ؟

  13. سهیل اسکندری

    همیشه بهترین ها، بهترین و اولین را می سازند.
    سامسونگ نوآوری های بسیار زیادی داشته که واقعا قابل تحسین است. نوآوری های سامسونگ هم در بخش نرم افزار و هم در بخش طراحی و سخت افزار را نمی توان با دیگر کمپانی ها به خصوص کمپانی رقیب یعنی اپل مقایسه کرد. ممنون سامسونگ که اگر تو و محصولاتت نبود شاید ما هیچ وقت طعم همچین گوشی های متفاوت و جذاب و تمام عیار را نمی چشیدیم.طعمی که برای همه خوش است اما در ایران برخی به دلیل … نمی دانم اما به هر دلیل بیهوده ای از سامسونگ بد می گویند. سامسونگ تو به کمپانی ها یاد دادی تا نوآوری کنند و هر روز چهره ای متفاوت از روز قبل داشته باشند. تو با محصولات رنگارنگ، اصیل، تمام عیار، پیشرفته و باکیفیت خود به همگان ثابت کردی که همچنان پیشرو هستی. ما هم منتظریم. منتظر محصولات انقلابی و نوآورانه دیگرت هستیم. لطفا لایک کنید. ممنون

    1. محصولات رنگارنگ؟ (همشون که مثل همن بجز این یکی) که اگه آیفون 6 و z3 نبود همچیین طرحی بوجود نمیومد
      با کیفیت؟ (همشون پلاستیکی هستن بجز این)
      نمیشه با اپل مقایسه کرد؟ خب واقعا نمیشه مقایسه کرد، محصولات اپل همیشه با اصالت و بیشتر مواقع با کیفیت ترین هستن
      محصولات انقلابی؟ این همه مدت اپل و اچ تی سی و سونی بدنه فلزی زدن و باکیفیت، کسی نگفت انقلابی حالا سامی اومده یه فلزی زده انقلابی میشه؟ واقعا به چی مینازین شما؟ بجز صفحه نمایش و پردازشگر؟ لنز دوربین که مال سونیه، طراحی متفاوتش هم که مدیون سونی و اپل هستش.
      ولی جدی بگم: من نفهمیدم شما داشتی الان مسخره میکردی سامسونگو یا تعریف و تمجید میکردی ازش؟ خیلی مشکوک میزنی آقا سهیل :دی

  14. من هم با نویسنده مقاله کاملا موافقم که این گوشی واقعا متفاوته!! کاش ارزونتر بود و میتونستم بخرم

  15. عبدالله حمودزاده

    بررسی فوق العاده ای بود. خسته نباشید
    گوشی بسیار با ارزشیه. دوربین، صفحه نمایش، سخت افزار، بدنه با کیفیت و عالی.طراحی هم که خوب میکس شده: (آیفون6+اکسپریا z3+نوت4 edge)
    به شخصه دوست داشتم در برار آب مقاوم بود و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی میکرد که بدون این امکانات سامسونگ در این پرچمدارش پس رفت داشته (با توجه به پشتیبانی نسل قبلی (اس5) از این امکانات)
    ولی بدنه فلزی پیشرفت بسیار خوبی برای سامسونگ به حساب میاد اما چیز جدیدی در دنیای تلفن های هوشمند نیست.
    در مجموع محصول خیلی بهتری نسبت به نسل های پیشین خودشه (بخصوص این که پلاستیکی نیست)
    امیدوارم قیمت خوبی هم داشته باشه.
    بالای 2.600 ارزش خریدن نداره.

  16. چرا تو همچین مقایسه هایی هیچ وقت از ایفون پلاس استفاده نمیشه ؟؟ گوشی فوق العاده ای ولی نوت اچ ارزش بیشتری در مقابل این گزینه داره !!

    1. یادم رفت بگم این باعث شد حدود 30 ثانیه از خنده
      اشک و لنخندم سرازیر بشه .
      >>>>>
      جایی که انحنای زیبای نمایشگر نقش پیچ و تاب موی یار را برای خریدار بازی کرده و دل او را برای پرداخت مبلغ چند میلیونی‌اش به دست می‌آورد.
      <<<<<

      دو نکته مثبت دارین :
      1- مقایسه صفحه نمایش با دیگر پرچمداران
      2- تصاویر زیاد از گوشی هنگام بررسی

      نکته منفی :
      عدم قرار دادن محتویات جعبه
      عدم قرار دادن عکس از رابط کاربری بخش های مختلف مانند Sms ، دفترچه تلفن ، بخش کنترل تلویزیون و …

      به هر حال ممنون .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH