تبدیل انرژی نور خورشید به سوخت پاک حالا ارزان‌‌‌تر و ساده‌تر شده است!

آیا با وجود آسان‌تر شدن فتوسنتز مصنوعی، نیازی به گیاهان هست؟

مدتی است دانش‌مندان موفق به تولید فتوسنتز مصنوعی شده‌اند،اما این فرآیند هنوز نامتعارف و تحقق آن در سطح وسیع دور از ذهن است. به عبارت دیگر شما تمایل ندارید گیاهان را از محیط اطراف خود حذف کنید.

اما محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا راهی برای عملی کردن این پروسه یافته‌اند. آن‌ها با توسعه و کار بر روی یک لایه اکسید منگنز، به طور موثری موفق به جذب انرژی حاصل از تابش خورشید و تسهیل فرایند تبدیل آن به هیدروژن و اکسیژن شدند. راه‌کارهای موجود برای جذب انرژی خورشید، مانند سلول‌های خورشیدی، نیاز به چند لایه دارند تا بتوانند کار خود را شروع کنند. اما روش محققان دانشگاه فلوریدا بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است.sb10067980c-001.jpg

فرآیند تولید ماده مورد نیاز در آزمایشگاه ممکن است زمان‌بر باشد، اما استفاده از آن در دنیای واقعی کاملا به نفع ماست. با استفاده از این فناوری، خودروهایی که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کنند می‌توانند بخشی از سوخت مورد نیازشان را خودشان تامین کنند و خانه ها با استفاده از سقف‌های مخصوص، بدون نیاز به بستر گیاهی روی سقف، قادر به تولید اکسیژن مورد نیاز خود هستند.

با این وجود شما دیگر نیازی به باغ و فضای سبز نخواهید داشت و به جای آن می‌توانید از وسایل اطراف‌تان منابعی مانند اکسیژن و هیدروژن را به محیط زیست بدهید!

به هر حال، باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و رشد سریع فناوری می‌تواند ظاهر و طبیعت سیاره ما را تحت تاثیر قرار دهد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH