شایعه: آیفون 8 به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود!

ITRESAN-9-94 (14)شاید در طول چند سال اخیر تعداد دفعاتی که نام آیفون و نمایشگرهای OLED در کنار یکدیگر در یک شایعه مشاهده‌ شده‌اند با تعداد مدل‌های عرضه‌شده از آیفون یکی باشد ولی در عمل هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداده است و اپل همچنان به روند پیشین خود و استفاده از نمایشگرهای LCD ادامه می‌دهد.

حال با توجه به این‌که هنوز آیفون 7 به بازار عرضه نشده است، به گوش رسیدن شایعه درباره آیفون 8 کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد ولی وقتی صحبت از اپل است می‌توان حتی شایعه درباره 4 نسل بعد را نیز به‌راحتی در بازار منتشر کرده و شاهد بالا رفتن نبض هیجان در تمامی محافل فناوری بود.

به‌تازگی شایعه‌هایی درباره استفاده از نمایشگرهای OLED در آیفون 8 در مراکز خبری منتشر شده است. البته لازم به یادآوری است که در بهترین حالت باید تا سال 2018 میلادی برای معرفی و عرضه شدن این دستگاه به انتظار بنشینیم. درصورتی‌ که این شایعه حقیقت داشته باشد شاید در سال 2018 شاهد یک جهش در کیفیت نمایشگرهای اپل باشیم زیرا اپل نشان داده است که همواره نسبت به کیفیت نمایشگرهای مورد استفاده خود بسیار حساس و سختگیر است.

منبع این شایعه‌ها به کشور ژاپن بازمی‌گردد و گفته می‌شود که یکی از تولید کنندگان بزرگ این دسته از نمایشگرها در حال مذاکره با اپل برای عقد قرارداد احتمالی تامین این نمایشگرها است. البته نکته مهم این است که هنوز مشخص نیست که اپل می‌خواهد نمایشگرهای LCD را از رده خارج کند یا اینکه آیفون‌های خود را به دوطبقه بندی مختلف ازنظر نمایشگر تقسیم کند و به کاربران حق انتخاب نمایشگر را بدهد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که سامسونگ به‌شدت به دنبال متقاعد کردن اپل برای تامین این نمایشگرها است و حتی مسئولان این شرکت کره‌ای آماده ارسال نمونه‌های آزمایشی به شرکت رقیب هستند ولی هنوز مشخص نیست که این ماجرا به کجا می‌رسد. درهرحال حداقل تا سال 2017 نمی‌توان درباره صحیح بودن این شایعات اطمینان حاصل کرد و تنها کاری که می‌توانیم به انجام آن بپردازیم، صبر کردن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH