مقایسه چیپست‌های جدید اپل و سامسونگ

اگر تمامی شایعات را کنار هم بگذاریم، متوجه می‌شویم که سامسونگ گلکسی S7 با دو چیپست اگزینوس 8890 و اسنپدراگون 820 عرضه خواهد شد. البته احتمالا طبق برنامه‌های قبلی سامسونگ چیپست نسخه عرضه شده در ایالت متحده با سایر نقاط تفاوت خواهد داشت. (اسنپدراگون)

تاکنون بنچمارک‌های زیادی از عملکرد پردازنده‌های سامسونگ و کوالکام منتشر شده است اما هیچ‌گاه به طور مستقیم این نتایج با چیپست جدید اپل مقایسه نشده است. در جدیدترین مطلب منتشر شده در وب‌سایت Weibo نسخه‌های از گلکسی S7 با پردازنده مختلف توسط نرم افزار GeekBench مورد تست قرار گرفته است که حال به‌راحتی می‌توان نتایج آن را با چیپست‌های رقیب مقایسه نمود. این وب‌سایت معتبر چینی نتایج چیپست‌های اگزینوس 8890 و اسنپدراگون 820 را با آخرین نسل پردازنده‌های اپل یعنی A9 و 9X که هم اکنون بر روی یکی از تبلت‌های این کمپانی یعنی iPad Pro قرار گرفته است، مقایسه نموده است.

در واقع چیپست A9X از لحاظ فرکانس و پهنای باند رم در رده بالاتری از A9 قرار می‌گیرد (2.26 گیگاهرتز در مقابل 1.85 گیگاهرتز). همچنین از یک GPU قدرتمند 12 هسته نیز بهره می‌برد. همه این مزایا باعث شده است که در آزمون تست تک هسته‌ای گیک بنچ عدد بالایی به عنوان امتیاز به این چیپست تعلق گیرد. همچنین نتیجه تست چند هسته‌ای آن نیز بسیار قابل قبول و مناسب است.

در مقابل پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس در قسمت تست عملکرد چند هسته‌ای امتیاز بالاتری را ثبت کرده است. خودتان به این نتایج نگاه کنید! ببینید آیا می‌توانید به‌راحتی گزینه برتر را انتخاب کنید؟!

Galaxy-s7-chips-vs-Apple-A9-chips-Geekbench

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH