با هرم هولوگرام می‌توانید تصاویر صفحه نمایش را به‌صورت برجسته ببینید!

Hologram-Pyramid-3-1280x800

اوایل همین ماه میلادی، پروسه جذب سرمایه برای تولید یک پروژکتور با قابلیت نمایش تصاویر برجسته (هولوگرام)، در کیک‌استارتر آغاز شد که قیمت ۷۰۰ دلاری آن بالاتر از توان خرید بسیاری از علاقه‌مندان تکنولوژی بود، اما پروژه دیگری به نام Hologram Pyramid شروع شده که می‌تواند فقط با قیمت ۲۵ دلار صفحه نمایش تلفن هوشمند شما را به  هولوگرام تبدیل کند. بهتر است صادقانه اعتراف کنیم که تصاویر تولید شده توسط این وسیله جانبی، هولوگرام واقعی نیستند و برای نمایش تصاویر برجسته از یک حقه به نام روح کاغذی استفاده می‌شود که یک تصویر چهار جانبی ایجاد می‌کند و این تصویر به صورت یک عکس متحرک سه بعدی مشاهده می‌شود.  پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ طی برگزاری فستیوال موسیقی Coachella از روش مشابهی برای ایجاد تصاویر برجسته Tupac استفاده شده بود و این وسیله جدید که به شکل یک هرم و از جنس پلاستیک ساخته شده، به اندازه‌ای کوچک است که در جیب جا می‌شود. این وسیله از طریق یک بادکش کوچک به صفحه گوشی می‌چسبد تا نیفتد.

Hologram-Pyramid-7-1280x800

 Hologram Pyramid طوری طراحی شده که با بیشتر تلفن‌های هوشمند موجود سازگاری داشته باشد؛ از آیفون ۶ و آیفون ۶ plus گرفته تا فبلت‌های اندرویدی مانند سامسونگ گلکسی + S6 edge و اسمارتفون‌های ۵.۵ اینچی مثل ال‌جی G4، یا کمی کوچک‌تر مثل اچ‌تی‌سی وان M9؛ همچنین کمپانی سازنده در نظر دارد نمونه‌های بزرگ‌تری از این وسیله را برای تبلت‌ها بسازد. Jim Smith، سازنده این دستگاه، به‌راحتی اذعان می‌کند که این ایده از خودش نبوده است؛ او این ایده را در فضای مجازی پیدا کرده‌ و تصمیم به بهینه کردن طراحی و در نهایت تولید آن گرفته است! بادکش و انتخاب ماده پلاستیکی که به صورت واضح کیفیت تصویر را بهتر می‌کند، از ایده‌های خودش بوده‌اند.

شما می‌توانید این هرم هولوگرام را با قیمت ۲۵ دلار پیش خرید کنید؛ البته نمونه‌های ساخته شده‌ای از این دستگاه، هم‌اکنون به صورت آنلاین به فروش می‌رسند که کیفیت پایین‌تری دارند و فاقد بادکش برای اتصال محکم به صفحه نمایش هستند.

Smith یادآوری می‌کند که ممکن است تحویل هرم هولوگرام با تاخیر همراه باشد، اما قطعا این تاخیر زیاد نخواهد بود. او سابقه ساخت محصولات جدیدی را دارد که تولید کنندگان هم اکنون از آنها استفاده می‌کنند و حالا برای تولید عمده محصول جدیدش به پول نیاز دارد.

1 در مورد “با هرم هولوگرام می‌توانید تصاویر صفحه نمایش را به‌صورت برجسته ببینید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH