مدیاتک و معرفی سه چیپست جدید

کمپانی مدیاتک قصد دارد تا در نمایشگاه جذاب و بزرگ CES 2016 از سه SOC یا چیپست جدید خود پرده بردارد. این محصولات با نام‌های MT8581، MT2523G و MT7697 عرضه خواهند شد. این سه چیپست قرار است تا محصولات پوشیدنی، سرگرمی و دستگاه‌های اینترنتی را به راحتی پوشش دهند.

MediaTek-Helio-P10

چیپست مدیاتک MT2523G جالب‌ترین محصول بین این سه چیپست به حساب می‌آید و قرار است تا بر روی ساعت‌های هوشمند و دیگر محصولات پوشیدنی قرار گیرد. این چیپ از بلوتوث دوگانه و GPS به همراه پشتیبانی از وضوح بالای نمایشگرهای موبایل بهره مند است. همچنین همراه با یک پردازنده Cortex-M4 با قابلیت نگه داری بیش از یک هفته‌ای باتری عرضه می‌شود.

مدیاتک گفته است که MT2523 در نیمه اول سال 2016 آماده عرضه به کمپانی‌های تولید کننده گجت‌های مورد نظر است.

دیگر محصول این کمپانی یعنی MT8581 قرار است تا بر روی سیستم‌های سرگرمی خانگی و همچنین پخش کننده‌های DVD، CD و بلوری مورد استفاده قرار گیرد. با بهره‌گیری از این چیپست، کاربران می‌توانند کیفیت تصاویر خود را از DVD به 4K تغییر دهند. همچنین این چیپست می‌تواند از پسوندهای HEVC، H.264 و VP9 4K 60p در وضوح 4K و MPEG-2، VP8 و VC-1 2k 60P در وضوح 1080p پشتیبانی کند.

نهایتا چیپست MT7697 بر روی ترکیبی از قدرتی متوسط در کنار پشتیبانی از سیستم‌های ارتباطی نظیر بلوتوث LE و وای‌فای تمرکز کرده است اما هنوز مشخص نیست که این پردازنده برای چه نوع دستگاه‌هایی تولید شده است.

این شرکت تایوانی همچنین حدود 1.5 میلیارد تراشه را در هر سال بر روی موبایل‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد. برنامه ریزی و چشم اندازه آینده مدیاتک رسیدن به میزان فروش و بهره‌گیری از 10 میلیارد تراشه در سال 2020 است.

1 در مورد “مدیاتک و معرفی سه چیپست جدید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH