22 دی ماه روز وداع با اینترنت اکسپلورر

Internet-Explorer-centered-header-664x374

پس از سال‌ها، از دوازدهم ژانویه (22 دی ماه)امسال، پشتیبانی مایکروسافت از نسخه‌های 8، 9 و 10 مرورگر اینترنت اکسپلورر پایان خواهد یافت.
مایکروسافت با تبلیغ مرورگر جدید خود یعنی Microsoft Edge، قصد دارد تا با پایان دادن پشتیبانی نسخه‌های مشخص شده اینترنت اکسپلورر، بر محبوبیت مرورگر جدیدش بیافزاید. در همین راستا، مایکروسافت پچ نرم‌افزاری جدیدی روی اینترنت اکسپلورر نصب می‌کند. این پچ بر روی دستگاه‌هایی با ویندوز 7 و سرور 2008 R2 نصب خواهد شد.

پایان پشتیبانی از این نسخه‌ها، به این معناست که دیگر شاهد آپدیت‌های فنی و امنیتی از سوی مایکروسافت نخواهیم بود و این موضوع، راه را برای هکرها باز می‌کند و خطراتی را برای کاربران در پی دارد. آخرین افزونه‌‌ای که به تازگی معرفی شده، علاوه بر رفع چند باگ، اعلان “پایان زندگی” را به اینترنت اکسپلورر اضافه می‌کند و از کاربر درخواست می‌کند که مرورگرش را به نسخه 11 به‌روزرسانی و یا از مرورگر Edge استفاده کند. لازم به ذکر است کسانی که هم‌اکنون از نسخه 11 اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند نیازی به انجام دادن کار خاصی ندارند زیرا به‌روزرسانی‌ها به‌صورت خودکار برای آن‌ها نصب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH