ناسا 100 سیاره بیگانه کشف کرده است!

Nasa-640x388

سالها پیش کپلر یا همان فضا پیمای ناسا که کارش پیدا کردن اجسام فضایی است، دچار نقص شد و همین نقص در کار ایجاد اختلال کرد. اختلالی که البته با وجودش، کپلر توانست ماموریتش را از نو آغاز کند و آن را به خوبی به پایان برساند. در این ماموریت کپلر 100 سیاره ناشناخته جدید را کشف کرد که دور ستاره‌های متفاوتی از آنچه پیش از این یافته بود، می‌چرخند.

ایان کراسفیلد از دانشگاه آریزونا در کنفرانس انجمن نجوم آمریکا تایید کرد که ماموریت جدید کپلر که K2 نام دارد باعث شده است که 100 سیاره جدید کشف شود.

بیشتر این سیارات جدید با آن‌هایی که پیش از این در ماموریت اصلی کپلر کشف شده بودند تفاوت دارند. برخی در یک سیستم چند سیاره‌ای قرار گرفته‌اند و به دور ستاره‌هایی که داغ‌تر و روشن‌تر از ستاره‌های کشف شده در ماموریت اصلی هستند، می‌چرخند.

ماموریت جدید به‌علاوه سیستمی را کشف کرده که در آن سه سیاره بزرگ‌تر از زمین وجود دارند. البته باید بدانید که K2 فقط به دنبال سیارات جدید نیست، این ماموریت به‌علاوه به بررسی ابرنواخترها و سیاره‌هایی که به دور خورشید ما می‌چرخند، می‌پردازد.

اندرو وندربرگ از مرکز فیزیک نجومی اسمیتسونیان هاروارد در کنفرانس نامبرده اعلام کرد که دانشمندان در واقع 234 سیاره کشف کرده‌اند که منتظر تاییدند. در واقع هدف اصلی ماموریت این است که بهترین سیستم‌ها و ستاره‌های نزدیک‌تر به ما شناخته شوند تا بررسی آن‌ها از همین جا روی زمین آسان‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH