بزرگترین درایو SSD جهان با 13 ترابایت ظرفیت

بزرگ‌ترین درایو SSD جهان با 13 ترابایت ظرفیت

بزرگترین درایو SSD جهان با 13 ترابایت ظرفیت

درایوهای SSD به آرامی جای خود را در بازار لوازم دیجیتال باز می‌کنند. درایوهایی با سرعت چند برابر نسبت به هارد درایو ها یا HDDهای معمولی. البته قیمت این درایوها نیز بسیار بیش‌تر از هارد درایوها است. درایوهای SSD موجود در بازار عموما با ظرفیت‌های کم و قیمت بالا عرضه می‌شوند و افراد بیشتر آنها را به عنوان درایو ویندوز لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند تا سرعت اجرای ویندوز و نرم‌افزارها افزایش یابد. درایوهای SSD سرعت خواندن 540 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 520 مگابایت بر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کنند. در ادامه مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با مشخصات این درایوها بیشتر آشنا شویم.

به تازگی شرکتی با نام Fixstars درایوهای SSD با ظرفیت‌های بالا تولید کرده که نیاز کاربرانی که به فضای ذخیره‌سازی بالا با سرعت فوق‌العاده نیاز دارند را برطرف می‌کند. این درایوها که می‌توان آنها را بزرگترین درایوهای SSD جهان نامید با ظرفیت‌های 10 و 13 ترابایتی و همان اندازه 2.5 اینچی SSDهای معمولی عرضه می‌شوند. اندازه آنها معمولی است و به راحتی می‌توان آنها را در کامپیوتر شخصی و لپتاپ جای داد. شرکت Fixstars سال گذشته نیز با عرضه درایو SSD شش ترابایتی، رکورد بزرگترین درایو دنیا را در اختیار داشت.

یک سیستم کنترل دما نیز در داخل این درایوها وجود دارد که از بالا رفتن بیش از اندازه دمای درایو جلوگیری می‌کند. مطمئنا این درایو برای کاربران عادی مناسب نیست و قیمت 13 هزار دلاری آن نشان می‌دهد که تنها برای کاربران حرفه‌ای و البته ثروتمند طراحی و ساخته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH