کشف کهکشان هایی که جهان هستی را روشن کرده‌اند

کشف کهکشان‌هایی که جهان هستی را روشن کرده‌اند

کشف کهکشان هایی که جهان هستی را روشن کرده‌اند

نظریه‌پردازان نظریه انفجار بزرگ یا Big Bang معتقدند که جهان در ابتدا تاریکی مطلق بوده و حجم زیادی از هیدروژن آن را پر کرده یوده است. اما این جهان تاریک چگونه روشن شد؟ آنها معتقدند کهکشان‌هایی هستند که وظیفه پاک کردن هیدروژن و تبدیل آن به حالتی یونیزه که نور ساطع می‌کند را دارند.

این کهکشان‌ها، کهکشان‌های کوتوله سبز نام دارند. تیمی تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه ویرجینیا به تازگی کهکشانی کشف کرده که ذرات یونی از خود ساطع می‌کند. آنها معتقدند این کهکشان از نوع کهکشان‌های اولیه بوده که وظیفه انرژی دادن به هیدروژن که منجبر به ساخت ستاره‌های جدید می‌شده است را به عهده داشته است. این کهکشان به نسبت دیگر کهکشان‌های کوتوله فاصله نزدیکی به ما دارد. اما دانشمندان امیدوارند به کمک تلسکوب فضایی هابل یا جیمز وب، یا تلسکوپ‌های رادیویی بتوانند تعداد بیشتری از این کوتوله‌های سبز را در مرز قابل دید جهان پیدا کنند که آنها را در یافتن علت و نحوه‌ی تشکیل جهان هستی کمک کنند.

نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما هم جهان هستی از یک انفجار تشکیل شده است؟

4 در مورد “کشف کهکشان‌هایی که جهان هستی را روشن کرده‌اند”

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام خیلی ممنون
    واقعا به قدرت خدای عزیز و مهربان پی میبریم

  2. “نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما هم جهان هستی از یک انفجار تشکیل شده است؟”

    امروز انقدر شواهد و مدارک بر صحت این تئوری صحه گذشته که سوال بالا مثل این میمونه که بگی نظر شما چیست؟ آیا زمین گرد است و به دو ر خورشید میگردد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH