قدرتمندترین پردازنده موبایل جهان معرفی شد!

nvidia-tegra-4

سرانجام انویدیا به طور رسمی از Tegra 4 رو نمایی کرد، چیپستی که  گفته می‌شود قدرتمندترین نمونه تولیدی تا به امروز برای دستگاه‌های قابل حمل مانند تلفن همراه و تبلت است.

تگرا ۴ از چهار هسته ARM-Cortex A15 در دل خودش بهره می‌برد با یک هسته اضافه جهت حفظ باتری، درست هماندد چیپست تگرا ۳. گفته می‌شود عملکرد پردازنده تا ۲.۶ برابر قوی‌تر شده است و همچنین واحد گرافیکی موجود به ۷۲ هسته تجهیز گردیده که ۶ بار قوی‌تر از مدل قبلی است. به همین خاطر شما سرعت بسیار بیشتری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها خواهید داشت و در کنار آن برای نخستین بار در پردازنده‌های موبایل، قادر به اجرای محتوای با کیفیت 4K نیز خواهید شد.

Tegra 4 همچنین محهز به قابلیتی به نام Computational Photography Architecture است که سبب می‌شود تا سرعت عکاسی بالاتر رفته و عکاسی با شات‌های پیاپی با کیفیت بیشتر صورت پذیرد.

یکی از ایرادات اساسی که به تگرا ۳ وارد می‌شد، مصرف بالای باتری آن بود که حال انویدیا ادعا می‌کند در این سری، مصرف باتری تا ۴۵ درصد کاهش یافته است و قادر هستید تا ۱۴ ساعت به تماشای محتوای HD بدون نگرانی از دست دادن شارژ خود بنشینید.

در حال حاضر تنها محصولی که از این چیپست رویایی بهره می‌گیرد، کنسول بازی دستی Project Shield است که توسط خود انویدیا معرفی شده و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

1 در مورد “قدرتمندترین پردازنده موبایل جهان معرفی شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH