با کوچک‌ترین پهپاد جهان آشنا شوید

itresan-10 (15)شاید شما نیز از طرفداران موج همه‌گیر پهپادها باشید ولی بدون شک یکی از این دو دسته افراد هستید: کسانی که معتقدند که پهپادها نیاز به قوانین بازدارنده جدید دارند و دومین دسته نیز افرادی که معتقدند که باید کاربری‌های بیشتری به این دستگاه‌های پرنده افزوده شود.

در هر دو حالت و در صورت حضور شما در هر یک از این دو گروه، از این خبر لذت خواهید برد. به‌تازگی یک شرکت تولید کننده پهپاد مدعی شده است که کوچک‌ترین پهپاد مجهز به دوربین جهان را ساخته است. این پهپاد که نانو پهپاد SKEYE نام دارد، توسط شرکتی با همین نام ساخته شده است و قیمت آن برای عرضه در بازار نیز برابر با 69 دلار است.

طول کلی این پهپاد برابر با 4 سانتی‌متر است که این رقم، شامل بال‌های این دستگاه نیز می‌شود. وزن این دستگاه خارق‌العاده نیز تنها 14 گرم است که با توجه به وجود دوربین بر روی آن باید این رقم را شگفت‌آور دانست. SKEYE دارای قابلیت اعمال چرخش‌های ناگهانی، چرخش 360 درجه و بسیاری از حرکات و مانورهای ویژه است که نشان دهنده طراحی بسیار خوب این دستگاه هستند.

سیستم کنترلی SKEYE نیز به‌صورت 6 محوره بوده و با کمک دستگاه کنترل از راه دور می‌توان به هدایت آن در آسمان پرداخت. البته باید یادآور شد که ملخ‌های این پهپاد، فاقد قابلیت شروع پرواز هستند و برای این کار، باید SKEYE را به آسمان پرتاب کنید. پس‌ازاین مرحله است که این پهپاد می‌تواند تا شعاع 50 متری شما به پرواز ادامه بدهد و به‌خوبی با کمک دوربین خود و کارت‌خوان میکرو اس‌دی نصب شده بر روی خود، تصاویر را با کیفیت VGA برداشت کند که اگرچه کیفیت خارق‌العاده نیست، ولی برای پهپادی در این ابعاد، مناسب به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH