نکسوس سامسونگ چه مشخصاتی خواهد داشت؟

itresan-10 (18)-3 شاید بتوان تبلور قدرت محصولات اندرویدی در استفاده از این سیستم‌عامل را در دو نام خلاصه کرد، وان پلاس و نکسوس، در این میان سری نکسوس به‌خوبی در طول مدت‌زمان طولانی، اعتماد کاربران را به دست آورد. ساخت این سری تلفن‌های همراه توسط خود گوگل مورد نظارت قرار داده می‌شود ولی هر نسخه از این سیستم نیز توسط یک شرکت خاص تولید می‌شود که همین امر موجب شده تا نکسوس‌هایی از شرکت‌های موتورولا، ال‌جی، هواوی و… را شاهد باشیم.

itresan-10 (18)-2در ابتدای امر به شما بگوییم که هیچ خبری در زمینه ساخت نکسوس با همکاری سامسونگ به گوش نمی‌رسد ولی در این بخش قصد داریم تا بررسی کنیم که اگر سامسونگ بخواهد یک همراه از سری نکسوس را به بازار عرضه کند، چه شرایطی را شاهد خواهیم بود.

حال این امر را در نظر بگیرید که سامسونگ با توجه به عرضه همراه‌های هوشمند اس6 و اس6 اج در سال 2016، از نظر طراحی و قدرت سخت‌افزاری، از سوی بسیاری از مراکز تحلیلی عنوان برترین همراه سال را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل نیز طراحی یک مدل نکسوس توسط این شرکت می‌تواند به یک محصول ویژه منتهی گردد.

حال اگر سامسونگ اقدام به طراحی نکسوس بعدی کند، ممکن است با نام نکسوس اج برای این محصول آشنا شویم و ازنظر طراحی ظاهری نیز به‌احتمال فراوان شاهد تبعیت این دستگاه از سری گلکسی S این شرکت خواهیم بود.

itresan-10 (18)در ادامه به برآوردی از سخت‌افزار احتمالی چنین طرحی دست خواهیم زد: مسلما پردازنده مورد استفاده در چنین محصولی را می‌توان تنها با معماری 64 بیتی تصور کرد و به همین دلیل نیز به‌احتمال فراوان در صورت عرضه شدن نسخه بعدی نکسوس، شاهد حضور تراشه‌های اسنپ دراگون 820 یا Exynos 8890 به‌عنوان هسته پردازشی این دستگاه خواهیم بود.

رم موجود بر روی چنین محصولی را می‌توان بین 4 تا 6 گیگابایت محسوب کرد. نمایشگر چنین دستگاهی در بدترین حالت برابر با QHD خواهد بود و در بهترین حالت ممکن است شاهد یک نمایشگر 4K بر روی این دستگاه باشیم. به‌صورت بدیهی این نسخه از نکسوس، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را مورد استفاده قرار خواهد داد و در این شرایط، اندروید N بر روی نکسوس سامسونگ حضور خواهد داشت. باتری این دستگاه نیز باید حداقل 3500 میلی‌آمپر بر ساعت باشد تا بتوان امکانات سخت‌افزاری یادشده را مورد استفاده قرار داد.

در پایان نیز باید یادآور شد که چنین محصولی با این مشخصات سخت‌افزاری را می‌توان بسیار ویژه دانست و در صورت عرضه آن به بازار باید انتظار موفقیتش را داشت. البته احتمال چنین شراکتی بسیار اندک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH