8 دلیل برای آن که از خرید گلکسی S6 و S6 Edge منصرف شوید!

bcf1482943c5309b7717872f9b4834dc

سال 2015 نیز به اتمام رسید و کمپانی‌های مطرح حوزه موبایل پرچمداران خود را راهی بازار کردند. سامسونگ که از سردمداران این زمینه است از قافله عقب نمانده و با پروژه صفر خود نسل ششم از سری گلکسی S را معرفی کرد.

حالا که زمان زیادی از معرفی پرچمداران سامسونگی می‌گذرد، تب و تاب بازار فروکش کرده و حباب قیمت آن‌ها نیز ترکیده است. این فرصت خوبی است برای کسانی که می‌خواهند صاحب آن‌ها شوند! بی شک گلکسی S6 و برادرش S6 Edge جز بهترین گوشی‌‌های معرفی شده سال 2015 هستند. اما همان‌طور که هیچ اسمارت فونی بی نقص نیست گلکسی S6 نیز عیب‌هایی دارد.

در این نوشته قصد داریم به بیان این نقص‌ها و معایب بپردازیم. بنابراین اگر شما قصد خرید یکی از این دو برادر را دارید بهتر است دست نگه‌دارید، حداقل تا پایان این نوشته!

۱. عدم وجود اسلات کارت حافظه

سامسونگ در پروژه صفر خود تنها بدنه و طراحی سری گلکسی S را تغییر نداده است. سامسونگ این بار کارت حافظه را از پرچم‌دار خود حذف کرده و آن‌را با سه حافظه 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید کرده‌ است. اگرچه سامسونگ علت این‌کار را افزایش سرعت و عملکرد گوشی بیان کرده اما این دلیل موجهی نیست.

زیرا شما اگر از آن دسته افرادی هستید که 32 گیگابایت (که همه آن هم در دسترس نیست) برایتان کم است، مجبورید پول بیشتری برای مدل 64 و 128 گیگابایت پرداخت کنید.

از طرفی شما اگر به هر علتی بخواهید اطلاعات گوشی خود را سریعا تخلیه کنید یا از اطلاعات کارت حافظه دیگری استفاده کنید این کار برایتان میسر نخواهد بود.

۲. باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر

باتری مورد دومی است که همانند اسلات کارت حافظه در پرچم‌دار جدید سامسونگ، کاربر به آن دسترسی ندارد. این نکته منفی شاید برای همه مهم نباشد و اساسا منفی هم نباشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه یک باتری زاپاس دارند تا وقتی باتری دستگاه تمام شد آن را جایگزین کنند؛ حالتان گرفته می‌شود! این مسئله در مسافرت‌ها بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

۳. باتری نسبتا ضعیف و نوسانی

سامسونگ در پرچم‌دار خود از باتری 2550 میلی آمپری استفاده کرده که در بررسی‌های انجام شده نظیر پخش ممتد ویدئو و وبگردی عملکرد قابل قبولی داشته‌ است. اما اکثر کاربران این گوشی اذعان کرده‌اند که باتری، توان رضایت بخشی ندارد و عملکرد آن نوسانی است. بعضی روزها خیلی زود تمام می‌شود و بعضی روزها خیلی خوب عمل می‌کند (با استفاده عادی و مشابه). البته سامسونگ با قابلیت شارژ سریع این ضعف را جبران کرده است.

۴. دوربین بیرون زده

این مورد فقط مشکل پرچم‌دار سامسونگ نیست و در سایر پرچم‌داران 2015 نظیر آی‌فون 6s و اچ تی سی M9 نیز دیده‌می‌شود. اما اوضاع در پرچمدار سامسونگ بسیار وخیم‌تر است! به‌طوری که اگر دوربین کمی پایین‌تر بود، هنگامی که S6 را روی میز قرار می‌دادیم نقش یک الاکلنگ را ایفا می‌کرد! همان‌طور که می‌دانید دوربین برآمده احتمال افتادن خط و خش روی آن و حتی شکستنش را افزایش می‌دهد.

۵. ضعف در مدیریت رم

یکی از ایرادات پرچم‌دار سامسونگ که سر و صدای زیادی را هم به راه انداخت، مشکل مدیریت برنامه‌ها توسط رم این گوشی بود.

بدین طریق که رم S6 برنامه‌ها را بسیار سریع‌تر از آنچه که باید، می‌بندد تا فضای بیشتری در رم آزاد باشد. رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ که شلوغی بیش از حد دارد میزان زیادی از رم را اشغال می‌کند که موجب لگ و کندی دستگاه می‌شود. خوشبختانه تاچ ویز در S6 سبک‌تر و بهینه‌تر شده. سامسونگ می‌خواسته با تغییر در نحوه مدیریت رم این بهینگی را دوچندان کند که مشکل جدیدی پدید‌ آمد.

این مشکل وقتی ظاهر می‌شود که مثلا شما در حال طی کردن مرحله یک بازی هستید و گوشیتان زنگ می‌خورد یا پاپ آپ پیامکی برایتان می‌آید که مجبور می‌شوید جواب دهید و وقتی به بازی باز می‌گردید تمام تلاشتان به باد رفته زیرا دستگاه، بازی را بسته است و بایستی مجددا لود شود!

۶. شیشه به‌کار رفته در پشت دستگاه

اگرچه استفاده از شیشه براق زیبایی خاصی به گوشی می‌دهد اما معایبی هم دارد. مشکل اول این است که شیشه براق استعداد شگرف در جذب اثر انگشت و لک دارد؛ طوری‌که شما همانند صفحه نمایش گوشی مدام باید به تمیز کردن آن بپردازید.

مشکل دوم هم شاید تماما تقصیر شیشه نباشد و به طراحی دستگاه بستگی داشته باشد که لیز بودن زیادِ آن است. به طوری که می‌توان گفت S6 جز پنج گوشی تاریخ است که علاقه زیادی به سر خوردن از دست و جیبتان خصوصا هنگامی که روی صندلی یا نیمکت می‌نشینید، دارد!

۷. وای‌فای ضعیف

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران زیادی با آن مواجه‌ بودند ضعف وای‌فای این گوشی در پیدا‌کردن شبکه‌های وای‌فای و تاخیر در اتصال به آن‌هاست. البته شاید از نظر بعضی مهم نباشد و آن را ایراد بنی اسرائیلی بنامند؛ بالاخره صحبت از یک پرچم‌دار است و همه چیز زیر ذره بین ما!

۸. زمان زیادی به معرفی S7 و S7 Edge نمانده است

مهم ترین دلیل برای نخریدن S6  در حال حاضر همین است. سامسونگ پرچم‌دار 2016 خود را حدود یک ماه دیگر معرفی خواهد‌کرد.

پرچم‌داری که زمزمه‌های بسیاری این روز‌ها درباره مشخصات آن شنیده می‌شود. خبر‌ها حاکی از آن است که اسلات کارت حافظه به S7 باز خواهد‌گشت، S7 دارای باتری 3000 میلی آمپری خواهد‌ بود و بسیاری از مشکلات S6 نظیر مدیریت رم در آن برطرف شده‌ است.

بنابراین نتیجه می‌گیریم درحال حاضر نخریدن S6 و صبر کردن برای S7 و خرید آن عاقلانه‌تر است. حتی اگر مشکلی با S6 نداشته‌ و قصد خرید آن را داشته‌باشید بهتر است تا آمدن S7 صبر کنید زیرا با آمدن آن قیمت S6 افت قابل توجهی خواهد‌کرد و متضرر نخواهید‌ شد.

29 در مورد “8 دلیل برای آن که از خرید گلکسی S6 و S6 Edge منصرف شوید!”

  1. دوستان داغ شدن این گوشی هنگام کار باهاش عادیه بنظرتون؟ ینی میشه گفت باتریش مشکل داره یا ن مثل سری های LGعادیه داغ شدنش

  2. گوشی خوبی هست طراحی بدنه اش خوبه سرعتش خوبه همه چیزش خوبع ولی باتریش میبایست قویتر بزاره .از منم زود شارژ میشع اما هر دقیقه یک درصد کم میشه گوشی خوشدستی هم هست گوشی نازیه وولی این س مشکل کل کار خراب کرد

  3. من s۶edge دارم اصلا این مشکلات رو نداره‌اتفاقا وای فایش نسبت به گوشی قبلیم که s4 بود خیلی بهتره. تنها مشکلشون شاید این باشه‌ که رم‌خور نیستن ولی ۳۲ گیگ اصلا ۲۹ گیگ‌هم‌خودش خیلیه‌

  4. من خودم s6 edge دارم .درمورد حافظه جانبی و رم ک نداره فک میکنم ۳۲ گیگ حافظه داخلی کافی باشه.درمورد ظاهرشم ک تاحالا ب خشگلی این گوشی ندیدم حال میکنم باهاش کار میکنم .از اس۶ پلاس و اس ۷ کوچیکتر و خوش دست تره.باطریشم ک قابلیت فست شارژ داره زود فول میشه .شارژر وایرلس گرفتم براش دیگه با سیم و کابل شارژش نمیکنم و کلی حسن دیگه. خیلی ازش راضیم توصیه میکنم بخرین البته یکم کم شده تو بازار

  5. والا من تا الان چند مدل گوشی داشتم
    و اس۶ ایج تا الان خوشکلترین جذابترین و عدم ضعف باتری و دوربین خیره کننده مخصوصن چراغ نوتیفیکیشن که واقعا برای برخی افراد که مُدام با مخاطبینشون در ارتباط هستند ضرورت داره .
    اگه میخایین سامسونگ اس۶ بخرین توصیه میکنم اس ۶ ایج رو بخرند. .

  6. سلام خدمت دوستان عزیز.این ایرادات تو گوشی هست حالا کم یا بیشترشو کار ندارم. فقط اونایی میتونن واقعا به این موردها پی ببرن که یه گوشی دیگه مثلا z3 یا z3+ یا z5 رو کنارش و دقیقا تو شرایط مساوی قرار بدن متوجه کیفیت کم صفحه نمایش از لحاظ واقعی تر نشون ندادن رنگ سفید و متمایل به زردی و رنگ دانه های اغراق شده در تصویر ضعف در مدیرت رم و روان نبودن گاها لگ دار بودن در اجرای فرامین و عیب دوربین بیرون زده و سرعت وای فای و ضریب دریافت سیگنال وای فای و گاها نوسان باطری که بعضا منجر به کمی پرپر کردن صفحه نمایش میشه و مورد دیگه گاها ترک برداشتن شیشه بدون دلیل که جالبه و نداشتن امکان نصب کارت حافظه که بالاخره داشتنش نقطه + محسوب میشه، همه اینها رو کسی میتونه متوجه بشه که به خودش زحمت مقایسه کنار هم گوشی ها رو بده وگرنه برو همون سام خوش تبلیغ رو بگیر و کیف کن!

  7. نه اقای نریمان این حرفتون قبول ندارم چون ایشون سن کمه یا … نباید کار کنه یا مطلبی بذاره
    ایشون اتفاقا با این کارش داره تجربه بدست میاره
    و ازاینکه اینقدر مودبانه و خونسرد جواب میدن باعث نقطه عطف هست
    فقط نصیرجان قبل انتخاب متنتون یکمی بیشتر تحقیق کنید بیبنین واقعا همینطوره یا نه !

  8. نویسنده ب بلوغ نرسیده میاد برندای مطرح جهانو زیر سوال میبره
    اقای نصیری نظرات شخصیتونو واس خودتون نگه دارید
    بهتره کسایی ک تجربه دارن نظر بدن
    بنده ی شخصه با دیدن سن کمه نویسنده سایت بیخیال ایتی رسان شدم
    امید برای بهتر شدن سایتای ایرانی
    یا حق

  9. آقای نصیری عزیز خیلی ها میان و نقد میکنن و من خودمم منتقد سامسونگم اما وقتی نقد مورد هجمه منتقدین قرار میگیره که مطالب خیلی آماتوری باشه.شما پاسخ های دوستان رو که ببینید متوجه میشید که چندتاشون واقعا جواب فنی دادن و نمیشه ایرادی بهشون گرفت ….ممنون میشم قبل از نقد یا انتقاد از گوشیه خاصی مطالبتون رو به روز کنید و ایرادات برندهای دیگه رو هم در نظر بگیرید.ممنون از مدیریت بابت ثبت نطرات تمام کاربران

  10. جناب نصیری فکر کنم دیگه با اینکه نظرات رو خواندین خودتون متوجه شدین واقعا یک متن و موضوع الکی گذاشتید
    این ایرادهایی که شما گفتید تو سایر برندها اصلا دیده نمیشه چون اونها اساسا مشکل دارن این موارد بلکل ناچیز براشون بعد شما تیتر زدی
    s6 / s6edege از خرید ان منصرف شوید
    واقعا موندم itresan هرکس هر مطلبی رو بذاره نظارت نمیکنه !!
    امید وارم مطالب بعدیتون اینقدر فوکاهی نباشه

    1. محمد نصیری

      خدمت شما همراه گرامی عرض کنم مطالب ارسال شده مورد بازبینی و تایید مدیر سایت قرار گرفته اند.
      این طبیعیه وقتی یک مطلب نقدانه می نویسید مخصوصا اگر نویسنده تازه کار باشید مورد هجمه طرفداران برند مربوطه قرار می گیرید.
      کامنت های تند و بعضا توهین آمیز پای تمام مطالب چه وقتی از چیزی انتقاد و چه وقتی از چیزی تعریف می شود وجود دارد؛ منتهی بنده این کامنت ها را رد تایید یا حذف نکردم.

  11. سلام .
    نقد شما از اساس مردوده!!
    حالا چرا؟؟

    موارد 1 تا 2 کلا رد میشه چون اکثر پرچمدارا الان اینجوری منتشر شدن.

    مورد 3 کلا بی پایه و اساسه باتری یه روز کامل دووم میاره حالا میخوای هرکاری بکن تست شده.

    مورد5 بیس اخر اندروید 5 و بتا نسخه 6 کاملا رفع شده البته اولشم مشکلی پیش نمیاورد اما پر نشون میداد.

    مورد 6!! این از اون نقدا بود حالا بدهکارم شد که از شیشه به جای پلاستیک استفاده کرده.

    مورد 7 شما یه نمونه بگو وای فایش بهتر از اس 6 باشه؟؟قویترین وای فای کل گوشیا رو داره

    و حالا قضاوت با مردم؟؟؟؟!!!!

  12. سلام.نقدی دارم بر نقد شما:
    ۱-نبودن اسلات کارت حافظه در اس۶ ضعف و نقصه اما در آیفون۶ و خیلی پرچمداران امسال نیست؟؟
    ۲_باتری غیر قابل تعویض برای اچ تی سی و سونی و آیفون و…نقص و ضعف نیست اما برای اس۶ سامسونگ هست؟؟
    ۳_ضعف باتری به کنار (حداقل در حد پرچمدارای امسال مثل زد۵ و الجی g4 باتری میده) اون نوسان رو کی تونسته ببینخ و تشخیص بده؟مگه میشه گوشی روشن باتریش نوسان داشته باشه!!!!
    ۴_دوربین بیرون زده هم بخاطر کیفیت دوربینه و با یه گارد یا محافظ لنز حل میشه
    ۵_مشکل ضعف در مدیریت رم در ۵.۱.۱ تا حد زیادی برطرف شده و در نیخه بتا اندروید ۶ که دوستان نصب کردن کاملا برطرف شده چه برسد به نسخه فاینال مارشمالو
    ۶-جنس شیشه توی سونی در این چند سال ضعف نبود اما امثال برای اس۶ ضعف شد؟؟اتفاقا باعث زیبایی دوچندان اون شده
    ۷-بنده تمام سریهای s سامسونگ رو داشتم و تا این لحظه قویترین سیگنال وای فای رو توی ای۶ مشاهده کردم
    ۸-بهتره اطلاعاتمون رودر مورد نقدی که میخواهیم انجام بدیم بالا ببریم.موفق باشید

  13. سامسونگ کمپانی نیست که اصلا بشه به گوشی هاش فکر کرد ولی دلیل ۱و ۲ که عنوان کردی خیلی خیلی چرت بود.

  14. اس7 یک ماهه دیگه داره میاد شما تازه یادتون اومد از اس6 بدگویی کنین. والا هرکی میخواسته بخره تا حالا خریده اوناییم که هنو نخریدن منتظرن تا اس7 بیاد بخرنش. استارتر عزیز یکم دیر تصمیم به تخریب گرفتی. یه موضوعی نظرمو جلب کرده اونم اینکه نویسنده این مطلب چند سالشونه؟

    1. محمد نصیری

      دوست گرامی اشتباه شما و برخی دوستان همین است، ما به هیچ وجه قصد تخریب این گوشی را نداریم و در ابتدای مقاله نوشته ام که S6/S6 Edge جز بهترین گوشی های سال گذشته میلادی بود.
      دقیقا بخاطر همین که زمان زیادی تا آمدن S7 نمانده بهتر است از خرید S6 دست نگه داریم؛ نه اینکه S6 از همان ابتدا ارزش خرید نداشته.
      افراد زیادی هم اکنون که قیمت این گوشی پایین آمده اقدام به خرید آن می کنند.

  15. سلام
    دیر گفتین ک!!!من دیشب خریدمش دیگ کاری نمیشه کرد…
    اما من با این ایرادایی ک گفتین هیچ مشکلی ندارم دوربین بیرون زده هم با یک گارد مشکلش حل میشه
    در کل ممنون

  16. این دیدگاه از این سایت بعیده ….
    کاملا نظر آماتوری و ساده انگاری بود. در حال حاضر اس۶ کوچکترین مشکلی از بابت باتری نداشته و همین الانم در بدترین شرایط بالای ۵ ساعت اسکرین میده
    مدیریت رم تا حدودی حل شده و در اندروید ۶ کاملا مرتفع شده و در نسخه تست کاملا تست شده و…..

    1. محمد نصیری

      همانطور که در دیدگاه خود اذعان کرده اید مشکل مدیریت رم با آپدیت هایی که تاکنون ارائه شده کاملا برطرف نشده است. تا زمانی که آپدیت مارشمالو رسمی نیامده نمی توان در این مورد اظهار نظر قطعی کرد.
      در مورد ضعف و نوسانی بودن باتری گلکسی S6 هم در بررسی های تخصصی و نظرات کاربران این گوشی در سایت های مرجع بدان اشاره شده.

  17. پس اگه این چیزا برای عدم خرید سامسونگ پس سالها پیش نباید اپل میخریدیم !!
    اما ب نظرم زیاد متن و موضوع جالبی نبود !
    جوری دیگه میشد از سامسونگ s6 بد گفت

  18. من که تو این 6 ماهی که اس6 داشتم نه مشکل کمبود حافظه داشتم نه از دستم سر خورده نه با شیشه پشت و دوربین بیرون زدش مشکل داشتم
    باتریش هم نسبت به جی 4 بهتره و با z3+ تقریبا برابره
    مشکل مدیریت رم هم تو اندروید 5.1.1 تقریبا حل شده و توی اندروید 6 کاملا حل شده

  19. فعلا توی سامسونگ،نوت 4 از همه بهتره هم باتری قابل تعویض داره هم کارت حافظه میخوره وهم اینکه از نظر شارژ باتری و شارژ مجدد خوب امتحانش را پس داده دوربینشون هم که همش یکسانه ضمن اینکه قلم هم داره.وبدنه ی پلاستیکی اون از شیشه بهتره.

  20. البته عدم وجود کارت حافظه برای همه هم یک ایراد نیست،ضمن اینکه سامسونگ حافظه سریع تری اژ رقبا ارائه دادا که در این زمینه حداقل از ایفون 6sبهتر عمل کرده است.اما نکته ای که بعد از دیدنش در هر سایتی عصبانی میشوم غیر قابل تعویض بودن باتریست.واقعا چه کسی نیاز به یک باتری غیر قابل تعویض دارد.اخه مگه جنگه که مثل تفنگ اگه باتریت تموم شد خشابشو عوض کنی!!!!اگر هم به فرض کسی یک باتری پر از شارش اضافه در جیب خود دارد در100000نفر یک نفر است!!!به طور کل اصلا این مورد را نه در سامسونگ بلکه در هر گوشی یک نقطه قوت میدانم زیرا به طراحی بهتر کمک میکند.بخش وای فای ضعیف هم یک دروغ بزرگ است و تمام.انگار وقتی این گوشی را نقد میکردین چیز دیگری پیدا نکردین وگفتین خب وای فایش مشکل دارد!!!

    1. محمد نصیری

      دوست عزیز مثل اینکه شما فقط تیترها را خوانده اید. همه استفاده یکسانی از موبایل خود ندارند ممکن است برای بعضی در دسترس نبودن باتری مهم نباشد اما برای بعضی بسیار مهم تلقی شود. مشکل وایفای هم گزارشات متعددی داشته می توانید در این مورد سرچ کنید.

      2
      1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH