وقتی دانشمندان در فضا با قطره آب پینگ‌پونگ بازی می‌کنند

ITRESAN-11-1394 (10)یکی از سرگرمی‌های شخصی من، مشاهده فایل‌های ویدیویی ارسال شده از ایستگاه بین‌المللی فضایی است. ساکنان این ایستگاه، همواره ایده‌های بسیار جذابی برای سرگرم شدن و در عین‌حال نشان دادن مفاهیم علمی و فیزیکی در سر دارند که موجب می‌شود این ویدیوها به‌شدت جذاب و سرگرم‌ کننده باشند.

در ادامه برای شما لینک یکی از جدیدترین ویدیوهای ارسالی از ساکنان ایستگاه بین‌المللی فضایی را قرار خواهیم داد که در طی آن، فرمانده فعلی این ایستگاه که اسکات کلی نام دارد، با قطرات آب، پینگ‌پونگ بازی می‌کند. کلی که یک سال کامل را در فضا سپری کرده است، در آخرین ویدیوی خود از دو راکت آب‌گریز استفاده کرده و با قطرات آب، با دودست خود پینگ‌پونگ بازی می‌کند.

این وضعیت تنها به خاطر جاذبه صفر ممکن خواهد بود زیرا در این جاذبه، آب به‌صورت شناور باقی می‌ماند و کشش سطحی مولکول‌های آن نیز موجب می‌شود تا شکل قطره‌ای خود را از دست ندهد. شایان‌ذکر است که پیش‌ از این نیز اسکات کلی اقدام به شبیه‌سازی بازی انگری بردز در فضا کرده بود و با یک بادکنک و یک کش و یک عروسک انگری بردز، این بازی جذاب را در دنیای واقعی بازی کرده بود.

ازجمله نکات جالب این ویدیو این است که فایل اصلی آن با کیفیت 4K به زمین ارسال شده که البته به علت محدودیت‌ سرور و وضعیت اینترنت ایران، ما به ارایه نسخه کم‌حجم این فایل بسنده کرده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH