چرا کره شمالی به استفاده از پهپادها علاقه زیادی دارد؟

کره شمالی کشور‌ی است که همیشه دوست دارد توان نظامی خود را افزایش دهد و ارتش پیشرفته‌تری داشته باشد. این کشور در استفاده از پهپادهای پیشرفته، بیشتر از آن چه فکر می‌کنید سابقه دارد و پیش از این هم خبرهایی از استفاده این کشور از دِرون‌ها در بسیاری از وب‌سایت‌ها منتشر شد. در پیونگ یانگ انواع مختلف درون دیده می‌شود ، از مدل‌های عظیم و پیشرفته نظامی ساخت داخل تا نمونه‌های معمولی که شهروندان برای سرگرمی از آن استفاده می‌کنند.

علاقه این کشور به دِرون‌ها به دهه هفتاد باز می‌گردد، هنگامی که ارتش آمریکا پهپادهای خود را برای جاسوسی به نوار ساحلی کره شمالی فرستاد. در واقع تاثیرگذاری رفتار آمریکا در ایجاد این علاقه زیاد بوده، به ویژه در دوره جنگ ویتنام، عملیات صحرای طبس و سایر فعالیت‌های دِرون‌های آمریکایی در خاورمیانه و افغانستان.

گفته می‌شود کره شمالی با الهام از بالگرد آمریکایی Beechcraft MQM-107D Streaker، بزرگ‌ترین دِرون تولید شده در خاک خودش را ساخته است. براساس سازمان اطلاعات کره جنوبی، کره شمالی این نوع پهپاد آمریکایی را از طریق یک کشور در خاورمیانه که احتمالا مصر یا سوریه است، به دست آورد. مدل ساخته شده توسط پیونگ یانگ هنوز نامی ندارد و در دو مدل جاسوسی و جنگنده طراحی شده که مانند خلبان ژاپنی فداکار در جنگ جهانی، کامی‌کازه، خود را مستقیم به هدف می‌کوبد.

دولت کره جنوبی تا به حال توانسته اطلاعاتی از پروژه تولید دِرون‌های همسایه شمالی‌اش بدست آورد که البته به لطف تعدادی از مدل‌های سرنگون شده کره شمالی در خاک کره جنوبی بوده است. به نظر می‌آید تعدادی از این دِرون‌ها مانند Samcheok-si از چین خریداری و سپس در کره شمالی دوباره تولید می‌شوند. مدتی پیش یک پهپاد در جزیره Baengnyeon-do سقوط کرد که نام همین جزیره را روی آن گذاشتند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این د،رون یک مدل مینیاتوری از هواپیماست که از روی هواپیما‌های ژاپنی و چینی کپی شده است.gallery-1453491886-481980495

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH