صفحه‌کلید اختصاصی مایکروسافت برای تایپ با یک دست

ITRESAN-11-1394 (24)چهار سال پیش بود که نخستین تصاویر اختصاصی از صفحه‌کلید مایکروسافت منتشر شد. این صفحه‌کلید که محققان این شرکت در حال کار بر روی آن بودند، تایپ آسان یک دستی با تلفن همراه را برای کاربران مهیا می‌ساخت. این صفحه‌کلید برای تایپ با یک انگشت و بدون نیاز به فشردن چندین کلید مختلف به‌صورت همزمان طراحی شده بود و به‌این‌ترتیب، فرایند تایپ کردن با کمترین ابهام ممکن انجام می‌شد.

بااین‌وجود و متاسفانه از چهار سال پیش تا به امروز، این صفحه‌کلید زیبا در تاریکی باقی مانده بود و به یک محصول تجاری تبدیل نشد که این امر موجب شده بود بسیاری از افراد فکر کنند که تصاویر منتشرشده، جعلی بوده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده در فضای مجازی، به نظر می‌رسد که سرانجام این صفحه‌کلید، راه خود را به‌صورت همراه‌های هوشمند باز کرده است. البته این صفحه‌کلید بر روی هر همراهی عرضه نخواهد شد ولی مسلما بسیاری از کاربران از آن بهره خواهند برد زیرا این کی‌برد برای سری همراه‌های هوشمند اپل یعنی آیفون عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود که امکانات این کی‌برد در قالب بخشی از خدمات صفحه‌کلید Wordflow، برای iOS خواهد بود و مایکروسافت در حال آزمایش‌های نهایی این محصول است تا به‌زودی عرضه عمومی آن را اعلام کند.

به‌غیراز موارد اشاره‌شده، اطلاعات بیشتری درباره این محصول در دسترس نیست. با تمامی این تفاسیر به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال بدل شدن به یک نمونه بسیار عالی از ارایه خدمات بر روی محصولات و پلتفرم‌ شرکت‌های رقیب است.

1 در مورد “صفحه‌کلید اختصاصی مایکروسافت برای تایپ با یک دست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH