اپل عینک واقعیت مجازی می‌سازد!

ITRESAN-11-1394 (33)یک تیم از متخصصان، به‌صورت مخفیانه در حال فعالیت بر روی پروژه واقعیت مجازی برای شرکت اپل هستند تا بتوانند این شرکت را برای رقابت با اوکولوس ریفت فیس‌بوک و هولولنز مایکروسافت آماده سازند. این تیم شامل صدها نفر می‌شود که در کنار آن‌ها نیز تعداد زیادی از کارمندان شرکت‌هایی که برای فناوری‌های روز جهان در حال فعالیت هستند نیز حضور دارند.

ماجرای سیستم واقعیت مجازی اپل زمانی جدی شد که این شرکت، داگ باومن، محقق برجسته این رده را به خدمت گرفت. بر اساس سابقه کاری باومن، او پیش از پیوستن به اپل در شرکتی در زمینه ارتباط بین انسان و ماشین فعال بوده است و به همین دلیل نیز می‌تواند تجربه خود را به‌خوبی در این زمینه در اختیار اپل قرار بدهد.

علاوه بر این نیز او به‌عنوان راهبر تحقیقاتی ویژه در زمینه رابط کاربری سه‌بعدی فعالیت می‌کرده است. دیگر فعالیت برجسته باومن را می‌توان مدیریت اجلاس واقعیت مجازی IEEE در سال 2007-2008 دانست. گفته می‌شود که پس از استخدام باومن، اپل به سراغ تعداد زیادی از کارمندان شرکت لیترو (یکی از استارت‌آپ‌های مشهور سیلیکون ولی) رفته است تا کادر خود را تکمیل سازد.

آخرین خرید اپل در این زمینه نیز شرکت فلای بای مدیا بوده است که یک استارت‌آپ در زمینه واقعت تکمیلی است، این شرکت پیش‌ از این در زمینه واقعیت مجازی و فناوری سه‌بعدی با گوگل همکاری داشته است. دیگر شرکت‌های مشهوری که اپل برای این کار، آن‌ها را خریداری کرده است را می‌توان شرکت پرایم سنس (خرید در سال 2013 انجام شده است) و فیس شیفت و متریو دانست که همگی با صنایع واقعیت مجازی در ارتباط هستند.

اپل در حال کار کردن بر روی یک نسخه پروتوتایپ از عینک واقعیت مجازی خود است که البته مشخص نیست که چه زمانی قصد انتشار این عینک را دارد و چه زمانی می‌توان آن را کامل شده دانست. هم‌چنین گفته شده که فناوری تصویربرداری ویژه اپل و این هدست‌های واقعیت مجازی قرار است تا بخشی از پروژه سری خودروی اپل را نیز در بربگیرند.

این نخستین باری نیست که اپل به سراغ عینک واقعیت مجازی رفته است. در سال 2002 میلادی بود که یک تیم از محققان، زیر نظارت مستقیم مدیر سابق اپل یعنی استیو جابز به سراغ ساخت نسخه پیش ساخت عینک واقعیت مجازی رفته و اختراعاتی را در این زمینه به ثبت رساندند.

برخی از اختراع‌های این شرکت در این زمینه در سال 2015 میلادی فاش شده‌اند که این فعالیت در قالب یک سری از تبلیغات برای جذب مهندسان نرم‌افزار برای پروژه‌ای به نام “ساخت یک نرم‌افزار نیرومند برای سازگار سازی سیستم‌های واقعیت مجازی جهت ساخت نسخه پروتوتایپ برای تست توسط کاربران” انجام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH