چگونه فیلم جنگ ستاره‌ای، از بازیگران کاراکترهای کامپیوتری ساخته است؟!

چگونه جنگ ستاره‌ای از بازیگران، کاراکترهای کامپیوتری می‌سازد؟

خلق شخصیت‌های داستانی فیلم “جنگ ستاره‌ای: خیزش نیروها” به تلاش زیادی نیاز دارد. جای تعجب نیست اگر بشنوید که اغلب جلوه‌های بصری فیلم “جنگ ستاره‌ای: خیزش نیروها” هنوز هم به کمک گرافیک کامپیوتری خلق می‌شوند، اما اگر بدانید که چه میزان تلاش برای ترکیب شخصیت‌های واقعی با دنیاها و کاراکترهای مجازی صرف شده است، شگفت‌زده خواهید شد. دو شرکت IAMAG و FXGuide، ویدئوهایی از تلاش سازندگان این فیلم منتشر کرده‌اند و البته واضح است که کار فیلم‌سازان، بسیار فراتر از پرده سبز نشان داده شده در این ویدئوهاست.

نکته جالب توجه، چگونگی خلق کاراکتر خیالی ماز کاناتا (Maz Kanata) در این فیلم است. لوپیتا نیانگو (بازیگر زن سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار) لباس مخصوصی را با الگوهای مشخص، پوشیده بود که به او اجازه می‌داد نقش خود را در شروع و همچنین در صحنه‌های موشن کپچر جداگانه (با استفاده از یک سربند استریو) برای حفظ حالت‌های چهره خود، بازی کند. علاوه بر این، تیم سازندگان “خیزش نیروها” از یک نرم افزار برای تغییر ویژگی‌های چهره بازیگر اصلی و تبدیل آن به کاراکتر ماز، استفاده کرده‌اند.

قدر مسلم، آنچه در ویدئوها به نمایش گذاشته شده، تنها بخش کوچکی از تلاش سازندگان فیلم را در بر می‌گیرد. در واقع، این ویدئوها نشان می‌دهند که چگونه جلوه‌های بصری تولید شده به کمک کامپیوتر در سکانس‌های بیشتری از فیلم، به کار گرفته شده‌اند. همچنین این ویدئوها آشکار می‌کنند که حتی لحظات مختصری از فیلم نیز به صرف ساعت‌ها وقت برای خلق افکت‌ها و جزئیات فوق‌العاده، نیاز دارند؛ مانند صحنه‌های بازی کاراکتر ری (Rey) و یا تصاویر شگفت انگیز پرواز جنگنده X-Wing که از کابین خلبان آغاز می‌شود.

چه از طرفداران این فیلم باشید و چه نه باید قبول کنید که تیم سازندگان پای خود را از مرزهای آنچه کاراکترهای کامپیوتری مدرن می‌توانند انجام دهند، فراتر گذاشته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH