گوگل قصد دارد کنترل کامل تولید خانواده نکسوس را در دست بگیرد

بر اساس شایعاتی که چند وقتی است شنیده می‌شود، گوگل قصد دارد در پروژه نکسوس خود تغییر ایجاد کند. تا به حال تمام دستگاه‌های نکسوس با همکاری سازندگان مطرحی مانند ال‌جی، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ایسوس و … تولید شده‌اند و گوگل تنها مسئولیت بخش نرم افزاری را به عهده داشته، اما طبق گزارش‌ها این روند تغییر خواهد کرد.Google-Nexus-6-vs-Google-Nexus-5-TI

ظاهرا گوگل تمایل دارد مانند اپل، کنترل کامل تولید محصولاتش را در دست بگیرد، به این معنی که بخش سخت افزار را هم خودش تولید کند. احتمالا دلیل این تغییر این است که گوگل دوست ندارد محصولات بالارده‌اش همچنان زیر سایه آیفون‌های اپل به فروش روند.

البته گوگل در حال حاضر محصولات رده پیکسل خود را دارد که ۱۰۰ درصد توسط گوگل طراحی شده‌اند، اما باز هم گوگل بخش سخت افزار را به شرکتی دیگر واگذار کرد و با وجود تمام عظمتش، هنوز کارخانه تولید سخت‌ افزار ندارد.chromebook-pixel Pixel1 پیش از این هم ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و همکارانش تمایل خود را نسبت به تولید مستقل سری نکسوس نشان داده‌اند. اگر این خبر واقعی باشد، مشخص نیست چرا بعضی شرکت‌ها مانند اچ‌تی‌سی (یا حداقل بخشی از هیئت مدیره این شرکت) هنوز هم تمایل دارند نکسوس سال ۲۰۱۶ را تولید کنند. با در نظر گرفتن شایعات دیگری که عنوان می‌کنند گوگل سهم زیادی از تولید نکسوس‌ها را به شرکای سخت‌ افزاری‌‌اش نمی‌دهد، پس تولید نکسوس راه مناسبی برای کسب درآمد توسط اچ‌تی‌سی و سایر شرکت‌های داوطلب نیست.

اما با گرفتن کنترل کامل تولید سری نکسوس توسط خود گوگل، دیگر این برند نمی‌تواند به پشتوانه نام سازندگان بزرگی همچون ال‌جی بدرخشد و ممکن است زمان نیاز باشد تا گوگل خود را در میدان سخت افزار هم ثابت کند.

صحت تمامی این اخبار و شایعات با آمدن نکسوس جدید ساکنین مانتین ویو مشخص خواهد شد. باید دید نکسوس یا نکسوس‌های امسال آخرین نسل از همکاری گوگل با سازندگان موبایل است و یا آغازگر نسلی جدید در این خانواده هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH