آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوز

آموزش نصب اندروید مارشمالو در کنار ویندوز

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزشاید شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارید محیط اندروید را در کنار ویندوز تجربه کنید. پس بهترین کار این است که نمونه‌ای از این سیستم‌عامل محبوب این روزها را در کنار ویندوز خود داشته باشید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با نحوه نصب اندروید 6.0 مارشمالو بر روی ویندوز آشنا شوید.

توجه: کابر عزیز! توجه داشته باشید که این آموزش نیاز به مهارت نیمه‌حرفه‌ای در کار با ویندوز و سیستم‌عامل‌ها دارد. اگر تجربه نصب سیستم‌عامل یا کار کردن با درایوهای ذخیره‌ساز را ندارید، این آموزش را امتحان نکنید. مسئولیت از دست رفتن احتمالی اطلاعات بر عهده کاربران عزیز است.

نرم‌افزارها و تجهیزات مورد نیاز:

  1. یک فلش USB
  2. نرم‌افزار Android x-86
  3. نرم‌افزار UNetbootin
  4. نرم‌افزار GParted

ابتدا باید فرمت فلش USB را به FAT32 تغییر دهید.

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزسپس از منوی استارت ویندوز عبارت partition را جستجو کنید و Create and format hard drive partitions را اجرا کنید. نام این قسمت ممکن است در نسخه‌های مختلف ویندوز متفاوت باشد.

بر روی درایوی که می‌خواهید اندروید مارشمالو را روی آن نصب کنبد، راست کلیک کرده و Shrink Volume… را انتخاب کنید. بهتر است قبلا از اطلاعات این درایو پشتیبان تهیه کنید.

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزسایز مورد نظر را به مگابایت وارد کنید و Shrink را انتخاب کنید.

سپس نرم‌افزار UNetbootin را اجرا کنید و Disk image را انتخاب کنید. بر روی آیکون (…) کلیک کنید و آدرس فایل gparted-live-0xxxxi686.iso که دانلود کرده‌اید را به برنامه بدهید. در قسمت بعدی آدرس درایو فلش را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید و در منوی بعدی yes را انتخاب کنید تا عملیات کپی فایل iso بر روی درایو فلش انجام شود.

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزبعد از اتمام کار سیستم را ریستارت کنید و در ابتدای راه‌اندازی بسته به سیستم سخت‌افزاری کامپیوتر یا لپ‌تاپ، کلیدهای میان‌بر برای ورود به منوی بوت را انتخاب کنید. منوی بوت منویی است که در آن انتخاب می‌کنید سیستم شما از روی چه دستگاهی (هارد، فلش یا سی‌دی‌رام) اجرا شود. در این منو، درایو فلش مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد محیط بوت شوید.

در منوی جدید، GParted را انتخاب کنید و کلید Enter را فشار دهید. اگر باز هم صفحه جدیدی باز نشد، این کار را ادامه دهید تا GParted اجرا شود. نرم‌افزار GParted به صورت یک صفحه بازشونده باز می‌شود.

در این صفحه از منوی GParted قسمت Device، درایو مورد نظر برای نصب را انتخاب کنید.آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزسپس بر روی unallocated partition راست‌ کلیک کنید و new را انتخاب کنید.آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزدر قسمت file system، گزینه ext4 را انتخاب کنید و add را بزنید.آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزسپس apply را از منوی بالا انتخاب کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود نیز apply را بزنید.

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزحال درایو فلش را از سیستم جدا کنید و مجددا آن را ریستارت کنید. وارد محیط ویندوز شوید.

مجددا UNetbootin را اجرا کنید.

بار دیگر مرحله قبلی را تکرار کنید و Disk image را انتخاب کنید. بر روی آیکون (…) کلیک کنید و این بار آدرس فایل android-x86-6.0-20151202.iso که دانلود کرده‌اید را به برنامه بدهید. در قسمت بعدی آدرس درایو فلش را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

مجددا سیستم را ریستارت کنید و از منوی بوت درایو فلش را انتخاب کنید.

این بار منوی Android-x86 ظاهر می‌شود. به کمک کلیدهای جهت‌نما، Installation را انتخاب کنید و کلید Enter را فشار دهید. بر روی Do Not Format کلیک کنید. در پنجره‌های بعدی تمامی عملیات‌ها را با Ok یا yes تایید کنید. به جز منوی زیر که حتما باید NO را انتخاب کنید.

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوزدر نهایت درایو فلش را از سیستم جدا کنید و در منوی آخر Reboot را انتخاب کنید.

بعد از بوت شدن سیستم، در منوی انتخابی می‌توانید سیستم‌عامل مورد نظر خود که اندروید یا ویندوز است را انتخاب کنید.
تبریک، شما توانستید اندروید 6.0 را در کنار ویندوز نصب کنید.

آموزش نصب اندروید 6.0 مارشمالو در کنار ویندوز

10 در مورد “آموزش نصب اندروید مارشمالو در کنار ویندوز”

  1. تو تبلت های ویندوزی که سیم کارت میخوره میشه با این کار قابلیت مکالمه رو آورد یا باید درایور اندروید رو داشت ؟

    1. این کار رو روی تبلت امتحان نکردم و پیشنهاد هم نمی کنم انجام بدید. ممکنه در آپدیت های بعدی برای تبلت های ویندوزی هم قابلیت مکالمه بیاد. به هر حال وبسایت منبع هم به طور کلی این آموزش رو برای تبلت‌ها نگذاشته. موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH