استیو بالمر: مایکروسافت در بازار تلفن همراه هدف مشخصی ندارد!

ITRESAN-11-1394 (48)استیو بالمر به تازگی در مصاحبه‌ای با بیزنس اینسایدر درباره وضعیت فعلی و تلاش‌های مایکروسافت در بازار سخن گفت. او به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت در زمینه خدمات ابری به‌خوبی عمل کرده است و برای رسیدن به صدر بازار در رقابت مستقیم با آمازون قرار دارد. همچنین بالمر معتقد بود که مایکروسافت باید در سمت‌وسوی مشتریان نیز حضوری بهتر داشت باشد.

او در این باره گفت:

از دید مشتریان باید گفت که مایکروسافت فعالیت‌هایی در زمینه سرفیس و هولولنز و اکس باکس انجام می‌دهد که تمامی آنها برای آینده این شرکت ضروری هستند. دلیل این امر نیز این است که نوآوری در آینده می‌تواند در یکی از دو حالت خدمات ابری برای تمام دستگاه‌ها و یا دستگاه‌هایی که از نرم‌افزارهایی با قابلیت پشتیبانی در سطح ابری تشکیل خواهد شد، باشد. فکر می‌کنم که مایکروسافت باید در هر دو رده حضور داشته باشد و در آینده شما می‌بینید که مایکروسافت چگونه با هولولنز و اکس باکس و سرفیس، به نوآوری در بازار دست می‌زند.

به نظر می‌رسد که در زمینه تلفن‌های همراه، شرکت مایکروسافت و مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی ساتیا نادلا، مسیری متفاوت را می‌پیمایند. حداقل می توان گفت که بالمر به این موضوع اعتقاد دارد و در این باره می‌گوید:

این شرکت به صورت مستقیم در بازار تلفن همراه، در مناطق گم شده قرار دارد. دلیل این امر نیز این است که اگر می‌خواهید در نوک پیکان بخش تلفن‌های همراه حضور داشته باشید، باید بدانید که در حال انجام دادن چه‌کاری هستید. من شرکت را در مسیر قرار دادم. مدیران شرکت درحالی‌که من در حال ترک شرکت بودم، نوکیا را خریداری کردند که من این پیشنهاد را به آنها داده بودم. این شرکت در بین من و مدیران شرکت مطرح شده بود و دیدگاهی را داشتیم که نادلا مسلما آن را تغییر داده است. او باید مسیر خود را روبه‌جلو بهبود بخشد ولی من مطمئن هستم که او به این نکته خواهد رسید.

بالمر با خرید بخش تلفن‌های همراه نوکیا قصد داشت تا با ارایه تلفن‌های همراه متعدد با قیمت مناسب، به صورت مستقیم از ویندوزفون حمایت کند. این موضوع در سه ماهه چهارم سال 2014 و هنگامی که این شرکت 10 میلیون و 500 هزار دستگاه تلفن ویندوزفونی فروخته بود، در حال عملی شدن بود و به اوج خود رسیده بود.

ساتیا نادلا کاملا درباره جاه‌طلبی‌های خود در زمینه ویندوزفون، شفاف عمل می‌کند و معتقد است که ویندوزفون باید در بازار مصرف بیشتر شبیه به ویندوز عمل کند و مایکروسافت، این مسیر را دنبال می‌کند. با این حال باید دید که این استراتژی می‌تواند دوباره این محصولات را به اوج برساند یا خیر؟! البته مایکروسافت در شرایطی است که در چهارماهه پایانی سال 2015 میلادی، 4.5 میلیون همراه ویندوزفونی را به فروش رسانده است ولی پیش‌بینی می‌شود که این آمار در سه ماه نخست سال 2016، از این نیز کمتر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH