ساندار پیچای پردرآمدترین مدیر اجرایی آمریکا

این روزها از کمپانی گوگل اخبار فراوان و عجیب‌ و غریبی منتشر می‌شود. در تازه‌ترین خبر منتشرشده از این غول فناوری دستمزد مدیر اجرایی مشهور این شرکت یعنی ساندار پیچای فاش شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ و اسناد فاش شده از این شرکت، ساندار پیچای مدیرعامل هندی تبار گوگل، هفته گذشته 199 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده و رکورد بالاترین دستمزد در میان مدیران اجرایی در آمریکا و شرکت گوگل را شکسته است. گفته می‌شود این رقم معادل ۲۷۰ هزار سهم از سهام شرکت آلفابت است. ساندار پیچای در حالی این دستمزد نجومی را دریافت کرده است که تنها شش ماه از منصوب شدنش در سمت مدیر اجرایی توسط لری پیچ می‌گذرد.

228

علاوه بر ساندار پیچای، اسناد منتشرشده از گوگل دستمزد سایر کارمندان و روسای این شرکت را نیز فاش شده کرده است. طبق اسناد فاش شده، دایان گرین (Diane Greene) مسئول ارشد بخش تجارت گوگل دستمزدی معادل 42.8 میلیون دلار و روث پورات (Ruth Porat) مدیرمالی گوگل دستمزدی معادل 38.3 میلیون دلار از گوگل دریافت می‌کنند.

هرچند گوگل هیچ‌گاه صریحا به موضوع دستمزدهای کارمندان خود نپرداخته است اما می‌توان این اقدام را راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت مدیران موفق خود به سایر کمپانی‌ها و شرکت‌های رقیب دانست. علاوه بر اینکه این شرکت شرط دریافت این دستمزدها را کار کردن با گوگل تا سال 2019 تعیین کرده‌ است. بدین‌صورت می‌توان این اقدام را به‌نوعی زیرکی این غول فناوری به شمار آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH