چرا اهمیت طراحی اسمارت فون‌ها از سخت‌افزار آن‌ها بیشتر است؟!

ITRESAN-11-1394 (62)-2به قلم اسکات آدام گوردون:

من به‌تازگی تغییری در دیدگاه خود داشته‌ام، پیش‌ از این من تنها به عملکرد کلی سیستم و سخت‌افزار تلفن‌های همراه هوشمند توجه می‌کردم ولی در این مدت بیشتر به طراحی دستگاه‌های این رده علاقه‌مند شده‌ام و ظاهر و راحتی دستگاه برای من بیش‌ از پیش حائز اهمیت شده است.

این دیدگاه در خرید تلفن‌های هوشمند توسط من بسیار موثر بود ولی به‌تدریج شروع به تغییر دادن دیدگاه خودم کردم. دلیل این امر نیز این است که تغییرات سخت‌افزاری اعمال شده در تلفن‌های همراه هوشمند، رسما بر روی نحوه عملکرد تلفن‌های همراه هوشمند تغییری ایجاد نخواهد کرد.

برای مثال می‌توان گفت که اگر شما یک کارت گرافیک جدید بخرید، در نحوه انجام بازی‌های کامپیوتری در سیستم خود تغییراتی را مشاهده خواهید کرد. با این‌ وجود وقتی در تلفن همراه هوشمند خودم با پردازنده اسنپدراگون 801 یا اسنپدراگون 810 مشغول بازی باشم، در بیشتر موارد هیچ تفاوتی را حس نخواهم کرد.

علاوه بر این نیز موردی وجود دارد که رسما نباید به آن اعتراف کنم ولی واقعا نمی‌توانم در نخستین نگاه تفاوتی بین نمایشگرهای QHD و Full HD حس کنم.

ITRESAN-11-1394 (62)به همین دلیل نیز دیگر سخت‌افزار برای من مهم نیست. تلفن‌های همراه هوشمند چند وقت اخیر، همگی مشابه با یکدیگر عمل می‌کنند و در آن‌ها تنها تفاوت‌هایی اندک به چشم می‌خورند که شامل مواردی مانند داشتن قلم و یا یک بخش اضافه بر روی نمایشگر است. به همین دلیل نیز من دریافتم که همراه‌هایی که ظاهر زیباتری دارند، حس بهتری را نسبت به دستگاه‌های دارای سخت‌افزار نیرومندتر به من منتقل می‌کنند.

برای خرید تلفن همراه هوشمند بعدی خودم، سخت‌افزار را به‌کلی فراموش خواهم کرد و به سراغ دستگاهی خواهم رفت که ظاهر آن موجب شود تا حس کنم که دوست دارم هرروز آن را در دستانم داشته باشم. به همین دلیل نیز بیشتر به سراغ دستگاه‌هایی خواهم رفت که طراحی تجربی‌تری را داشته باشد. البته این موضوع در آینده می‌تواند دستمایه مقاله‌ای دیگر باشد.
به نظر شما مشخصات سخت‌افزاری مهم‌تر است یا ظاهر تلفن همراه؟! پاسخ خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا ببینیم که در جامعه مخاطبان آی‌تی‌رسان، کدام بخش از تلفن‌های همراه مهم‌تر هستند.

2 در مورد “چرا اهمیت طراحی اسمارت فون‌ها از سخت‌افزار آن‌ها بیشتر است؟!”

  1. کاملا صحیح ولی خداییش هرکی بگه دیدن نتایج بنچمارک ها وسوسه اس نمیکنه دروغ گفته
    ولی درکل منم طراحی رو بیشتر میپسندم

  2. کاملا موافقم ، گالکسى اس ۵ مصداق این مقاله هست که با سخت افزار و سیستم قدرتمند و به عکس با طراحى بسیار ضعیف پاى به میدان گذاشت و با شکست سامسونگ همراه شد ، چون در رنج گالکسى اس ۵ اسمارت فون هایى با سخت افزار و امکانات مشابه اما با دیزاین بهترى وجود داشتند که طبیعتا براى کاربر جذاب تر بودند !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH