سهم 71 درصدی اسمارت فون‌های بازار آمریکا در اختیار سامسونگ و اپل!

وقتی صبحت از فروش بیشتر اسمارت فون و سهم اصلی بازارهای جهانی می‌شود، همیشه در ابتدای لیست کمپانی‌های اپل و سامسونگ حضور دارند و به نظر می‌رسد که باید تا مدت‌ها این شرایط ادامه داشته باشد. این دو کمپانی مدت زیادی است که بر قله فروش محصولاتشان ایستاده و فروش دیگر کمپانی‌ها را نظاره می‌کنند.

Apple-iPhone-6s-vs-Samsung-Galaxy-S6-Review-TI

در واقع تمامی کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون در دنیا، این آرزو را دارند که روزی در رتبه اول و دوم این لیست حضور داشته باشند. اما تفاوتی که بین این چند شرکت بالا دستی وجود دارد، رویای دیگر کمپانی‌ها را نقش بر آب کرده و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها خبری از تغییر در این رده بندی نخواهد بود.

بازارهای جهانی و سهم فروش آن یک موضوع جدا است، اما در بازار ایالات متحده آمریکا جذابیت‌هایی وجود دارد که اپل و سامسونگ را شانه به شانه و در یک رقابت خاص با یکدیگر همراه کرده است.

اما طبق تحقیقات انجام شده از بازار ایالات متحده آمریکا توسط یک موسسه تحقیقاتی، اپل در آمریکای شمالی با دارا بودن 40 درصد از سهم بازار در پایان سال 2015 میلادی، در رتبه اول قرار دارد. رتبه دوم با اختلاف نسبتا کمی در اختیار سامسونگ است که سهمی 31 درصدی از بازار را تصاحب کرده است. نزدیک‌ترین رقیب این دو کمپانی بزرگ، ال‌جی است که تقریبا 10 درصد از فروش را در اختیار دارد.

201602111323116-BEI0XT4N

با وجود اینکه رقابت سنتی سامسونگ و اپل چند سالی است وجود دارد، اما باید دید که ورود جدیدترین پرچم‌دار کمپانی ال‌جی یعنی G5 در این رقابت تاثیری خواهد گذاشت یا خیر. از سوی مقابل اپل نیز در نظر دارد تا در نیمه دوم سال 2016 میلادی، آیفون جدید خود یعنی iPhone 7 و iPhone 7 Plus را با قابلیت‌های جدید سخت افزاری و نرم افزاری وارد بازار کند و شایعات حاکی از آن است که این کمپانی در نظر دارد تا قیمت مناسبی را برای پرچم‌دار جدیدش انتخاب کند.

سامسونگ نیز به‌زودی با معرفی گلکسی S7 خود سعی دارد تا بازار اسمارت فون‌های اندرویدی را کمی تکان دهد. هنوز مشخص نیست این بار سامسونگ همانند گلکسی S6 سورپرایزی برای هوادارانش دارد یا خیر؟!

با تمام این احوال، باید اعتراف کرد که بازار اسمارت فون‌ها برای تصاحب سهم بیشتر بازار، بسیار سخت و نفس گیر شده است و دیگر مهم نیست که شما اپل، سامسونگ و یا حتی ال‌جی باشید! مهم‌ترین دلیل این وضعیت، اشباع شدن بازار این گجت محبوب است.

طی یک تحقیق صورت گرفته در این مورد، محققین اعلام داشتند که 80 درصد خانواده‌ها دارای یک اسمارت فون هستند! این آمار در کشورهای اروپای غربی نیز تقریبا به همین میزان است (به طور مثال در اسپانیا این آمار نزدیک به 90 درصد است).

با این حال، هنوز امید زیادی برای رشد بیشتر این بازار وجود دارد. به طور مثال یک سوم صاحبان گوشی‌های آیفون و حدود 30 درصد خریداران گوشی‌های هوشمند سامسونگ اعلام کرده‌اند که حدود دو سال اسمارت فون خود را نگه داشته و آنگاه به سراغ خرید نسخه جدیدی می‌روند!

اما در انتهای این موضوع، بیاید با هم به نتیجه چند تحقیق در این خصوص نگاهی بی‌اندازیم :

  • بیش از 70 درصد کاربران گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده آمریکا، با اسمارت فون خود به تماشای کلیپ‌های کوتاه می‌پردازند و حدود 40 درصد از آنان فیلم‌های بلند را ترجیح می‌دهند.
  • نزدیک به 40 درصد کاربران اسمارت فون‌ها از سیستم تشخیص صدای گوشی خود استفاده می‌نمایند. البته بیشتر این کاربران صاحبان آیفون بوده و فناوری مورد علاقه آنان Siri است.
  • 36 درصد از کاربران برای مکالمه از سیستم Wi-Fi بهره می‌برند.
  • 35 درصد از کاربران موسیقی مورد علاقه خود را از اسپیکر پخش می‌کنند!
  • 26 درصد از کاربران از سیستم پرداخت موبایل خود برای کارهای روزانه و خریدهای خود بهره می‌برند.
  • 24 درصد از کاربران فیلم‌های مورد علاقه خود را از گوشی به دیگر دستگاه‌های دیجیتالی نظیر تلویزیون ، پی‌سی و … منتقل می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH