وال‌استریت‌ژورنال: گوگل در حال کار روی هدست واقعیت‌ مجازی خود است

فناوری واقعیت مجازی این روزها به یکی از محبوب‌ترین فناوری‌ها تبدیل‌شده است، فناوری که پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 پیشرفت‌های بسیاری را شاهد باشد. شرکت‌های بسیاری در سال جدید میلادی در حال ساخت فناوری‌های مختلف وابسته به واقعیت مجازی هستند. به گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل نیز از جمله کمپانی‌هایی است که در حال کار روی هدست واقعیت مجازی خود است. طبق ادعای وال‌استریت ژورنال، هدست واقعیت مجازی گوگل مستقل از هر گجتی کار می‌کند و این بدان معناست که این هدست به تلفن‌های هوشمند و یا تلویزیون نیازی نخواهد داشت و یک دستگاه مستقل و نمونه پیشرفته‌تر از کاردبورد خواهد بود.

google-cardboardjpg

طبق اعلام این منبع معتبر خبری، گوگل در حال کار روی دو دستگاه مجزاست که طبق اخباری که هفته گذشته از آن منتشر شد، احتمالا چیزی شبیه به Gear VR سامسونگ با طراحی و سخت‌افزار منحصربه‌فرد گوگل خواهد بود. گوگل در حال حاضر با شرکت Movidius برای تولید دوربین‌های تشخیص‌دهنده حرکت در دستگاه واقعیت مجازی خود همکاری می‌کند.

google-logo

با تمام این تفاسیر وال‌استریت ژورنال هنوز زمان دقیق رونمایی از این دستگاه واقعیت مجازی را منتشر نکرده است اما یکی از منابع آگاه به این بنگاه خبری اطلاع داده که گوگل قصد دارد این هدست واقعیت مجازی خود را تا پایان سال جاری میلادی معرفی کند؛ هرچند که برخی منابع معتقدند که گوگل عجله‌ای برای عرضه این گجت جدید ندارد و ترجیح می‌دهد تا این گجت را به بهترین شکل ممکن عرضه کند. بااین‌حال احتمال اینکه گوگل از گجت جدید واقعیت مجازی در جریان کنفرانس Google I/O رونمایی کند بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH