ساخت بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان!

پیش از این شاهد ثبت رکوردهایی توسط انسان و یا ماشین در زمینه حل مکعب روبیک بوده‌ایم، اما این بار نسخه جدیدی از این مکعب امیدوار است رکورد جدیدی از خود بر جای بگذارد: بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان.

ثبت چنین رکوردی، هدف تونی فیشر از ساخت مکعب روبیک بزرگ خود بوده است. برای حل این مکعب، باید در اطراف آن راه بروید و با هل دادن، مربع‌های رنگی را به محل‌های تعیین شده جابجا کنید. عرض این مکعب حدودا ۵ فوت (۱.۵ متر)، وزن آن ۲۲۰ پوند (تقریبا ۱۰۰ کیلوگرم) و حجم کلی آن حدودا ۲۰۰۰۰ برابر بزرگ‌تر از یک مکعب روبیک معمولی است.

فیشر که خود یک پازل ساز کهنه‌کار است می‌گوید؛ بین ماه‌های ژانویه و فوریه امسال، چند هفته درگیر ساخت این مکعب بوده است. در این ویدئو، او به سایر تلاش‌های خود برای ساخت این مکعب روبیک بزرگ اشاره می‌کند و امیدوار است که بتواند آن را به عنوان بزرگ‌ترین مکعب روبیک کاربردی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت برساند.

فیشر در روز جمعه، تنها یک ویدئو از مکعب دست‌ساز خود منتشر کرد و تاکنون موسسه گینس در مورد آن هیچ اظهارنظری نکرده است، اما دقت و ظرافتی که وی برای طراحی و ساخت این مکعب به خرج داده است به احتمال زیاد، توجه کتاب رکوردها را به خود جلب می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH