5 ویژگی خوب که انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 داشته باشند

g5vss7

متفاوت و در عین حال شبیه به هم، بهترین تعریفی که می‌توان برای دو اسمارت‌فون گلکسی S7 و ال‌جی G5 داشت، تا رونمایی از آن‌ها در MWC 2015 زمان زیادی باقی نمانده است. دقیق‌تر بگویم در تاریخ 2 اسفند می‌توانیم شمایل زیبای این دو اسمارت‌فون را مشاهده کنیم. مطمئنا در دو دستگاه جدید شاهد تفاوت‌های زیادی در سخت‌افزار و نرم‌افزار خواهیم بود اما سامسونگ و ال‌جی، این دو هم میهن برای پرچم‌داران خود ویژگی‌های مشابهی نیز در نظر گرفته‌اند.

با توجه به شایعات ما لیستی از ویژگی‌های مشترک را که می‌توانیم در گلکسی S7 و ال‌جی G5 ببینیم، برایتان آماده کرده‌‌ایم، البته مطمئنا ویژگی‌های ساده‌ای هم‌چون نمایشگر با رزولوشن QHD را در این لیست جایی ندارد.

1- نمایشگر همیشه روشن

LG-G5-Always-On-01

هفته گذشته بود که بالاخره ال‌جی تایید کرد که G5 به نمایشگری همیشه روشن مجهز خواهد بود که اطلاعاتی هم‌چون تاریخ، ساعت و یا اعلانات را به نمایش می‌گذارد، مشابه این ویژگی را قبلا در تولیدات موتورولا و یا نوکیا‌های قدیمی مشاهده کرده‌ایم. اخبار منتشر شده از سامسونگ نیز خبر می‌دهند گلکسی S7 اولین اسمارت‌فون این کمپانی خواهد بود که قابلیت نمایشگر همیشه روشن را خواهد داشت. البته جدال این دو غول بر سر پیاده سازی بهتر این ویژگی واقعا دیدنی خواهد بود.

2- سنسور اسکن اثر انگشت

LG-G5-case-renders-by-Diztronic-and-LK-Ultra3-635x884

مطمئنا گلکسی S7 هم‌چون دو نسل قبلی خود مجهز به اسکنر اثر انگشت در دکمه هوم و در جلوی دستگاه خواهد بود، اما در مورد G5 به نظر می‌رسد برای اولین بار شاهد یک اسمارت‌فون مجهز به اسکنر اثر انگشت از خانواده G باشیم، ویژگی که پیش‌تر در این خانواده وجود نداشت. به نظر نمی‌رسد محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در G5 هم‌چون V10 در پشت دستگاه و در کلید پاور باشد. البته محل قرارگیری سنسور اثر انگشت تفاوت چندانی ندارد و بیش‌تر به سلیقه کاربر بستگی دارد اما می‌توانیم امیدوار باشم این دو اسمارت‌فون از سنسورهای دقیق و سریع استفاده کنند.

3- استفاده از USB نوع C

usb-type-c

به احتمال قوی در هر دو گوشی گلکسی S7 و G5 شاهد استفاده از USB نوع C هستیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کابل این است که علاوه بر کوچک بودن، از هر دو طرف قابل استفاده است . USB نوع C قرار است در گلکسی S7 شارژ سریع را به ارمغان بیاورد، اما در ال‌جی G5 هنوز کاربردی مشخص برای این ویژگی منتشر نشده و وجود این نوع کابل نمی‌تواند تضمینی برای استفاده از سیستم شارژ سریع باشد.

4- استفاده از متریال فلزی

3D-renders-of-the-LG-G5-made-by-Techconfigurations-from-diagrams-of-the-phone-and-cases-for-the-device (2)

به نظر می‌رسد G5 قرار است لقب اولین اسمارت‌فون تمام فلزی ال‌جی را به یدک بکشد، البته شایعات می‌گویند این تلفن‌همراه بدنه‌ای کاملا فلزی خواهد داشت و شبیه به گلکسی S7 که بیش‌تر از شیشه است و تنها قاب فلزی دارد، نخواهد بود. بدون شک متریال مورد استفاده در هر دو گوشی از نوع درجه یک و ممتاز است، به هرحال پرچم‌دار هستند و سوگلی کمپانی!

5- پشتیبانی از کارت‌حافظه

s7-renders

 

شاید پشتیبانی ال‌جی G5 از کارت حافظه چندان عجیب به نظر نرسد، چون نسل‌های قبلی همگی این قابلیت را داشته‌اند، اما بازگشت دوباره شیار کارت‌حافظه به گلکسی S7 آن‌هم بعد از یک نسل غیبت می‌تواند برای طرفداران کارت‌حافظه بسیار خوشحال کننده باشد. مطمئنا استفاده از کارت‌حافظه برای تمامی پرچم‌داران مفید خواهد بود، هرچند احتمالا اپل با حرف ما موافق نیست!

3 در مورد “5 ویژگی خوب که انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 داشته باشند”

  1. منوچهر. اسدی

    من منتظر ال جی 5 هستم تا بگیرم چون قبلش. جی 3 جی 4 داشتم والان 2روزی مییشه که وی 10 خریدم……درکل از الجی خیلی خیلی خوشم میاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH