بررسی کوتاه هواوی P8 Lite: ارزشمند در برابر بها

11گوشی‌های هوشمند براساس قرارگیری در رده متوسط، معمولا در دو دسته قرار می‌گیرند: گوشی‌هایی که در جایگاه شایسته خود قرار دارند، و گوشی‌هایی که تمامی مزایای نسخه بزرگ‌تر را فدای کاهش هزینه‌ آن کرده‌اند و خود را در معرض نابودی قرار داده‌اند.

P8 Lite، محصول شرکت هواوی است که براساس هزینه در سطح برابری با P8 قرار نمی‌گیرد، اما در زمینه کارایی و سخت‌افزار، جایگاه استواری را از آن خود کرده‌ است.

در ادامه نگاه کوتاهی بر ویژگی‌های این محصول از شرکت هواوی می‌اندازیم.

محکم، با دوام و خوش‌دست

سخت‌افزار این گوشی از امتیازات برجسته آن است. این گوشی پوسته پلاستیکی به همراه فلزات مصنوعی را جایگزین جنس آلومینیوم و شیشه‌ای P8 در کناره‌ها نموده‌، اما بدل شگفت‌آور و قانع کننده‌ای از آن ساخته‌ است. در قسمت جلو، رنگ سفید خالص در بخش‌های بالایی و پایینی و صفحه‌نمایش محکم آن جلوه خوبی دارد. خروجی صدا در بالا به‌همراه دوربین جلو و سنسور مجاورتی در کنار آن است، و در بخش پایین نیز لوگوی همیشگی هواوی قرار گرفته‌است.

1 23 4قسمت پشتی به‌ گونه‌ای طراحی شده که هنگام در دست گرفتن لغزندگی ایجاد نشود. نوار صاف پلاستیکی مکانی را برای قرارگیری سنسور دوربین و فلاش تکی آن فراهم کرده و در زیر آن صفحه‌ای پرزرق و برق و غیرقابل تعویض به نشان هواوی مزین شده‌است.

P8 Lite وزن کمی (درحدود 134 گرم) دارد و با داشتن ضخامت 7.7 میلی‌متری، باریک به نظر می‌رسد و حس خوبی را القا می‌کند. خوش‌دست بودن این گوشی را باید ممنون لبه‌های زاویه‌دار در بخش بالا و پایینی و گوشه‌های فلزی نقره‌ای رنگ آن دانست.

صفحه‌نمایش متوسط در برابر دوربین رضایت‌بخش

صفحه‌نمایش P8 Lite متاسفانه در مقابل ویژگی‌های ظاهری دیگر آن چنگی به دل نمی‌زند. از رزولوشن 720p استفاده می‌نماید و کنتراست و درجه‌بندی رنگی ‌ نسبتا ضعیف، کیفیت آن را پایین آورده‌ است. تصاویر در آن کمی تار نمایش داده می‌شوند و طیف رنگی پایین‌تری را نسبت به هم‌تایان خود دارد.

نگاه مثبتی که به این گوشی وجود دارد، دوربین 13 مگاپیکسلی آن است که تصاویر واضح، متمرکز و گاهی شگفت‌آور را باتوجه به قیمتش ثبت می‌نماید. کیفیت سنسور اغلب اوقات در رده گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد، اما در فوکوس روی تصاویر و ذخیره سریع آن‌ها پیشتاز است. همچنین در مکان‌های کم نور عکاسی با این گوشی ممکن است سخت باشد.

برخی از تصاویر ثبت شده با این گوشی‌:

c2 c3 c1

کارایی آهسته در برخی موارد

کارایی و عملکرد P8 Lite را بهتر است متوسط توصیف کنیم. چیپست اختصاصی هواوی با نامه های سیلیکون کایرین 620 به همراه 2GB حافظه داخلی، تضمین می‌کند که وظایف سبک تا نیمه سنگین را به راحتی انجام دهد، اما با اجرای برنامه‌های انگشت شماری در پس‌زمینه، جابه‌‌جایی بین آن‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

P8 Lite از باتری 2200mAh استفاده می‌کند که دررقابت با هم‌رده‌های خود جلوتر است، اما صفحه‌نمایش با وضوح پایین و تراشه تک بانده WiFi آن را درجایگاه برابری با سایرین قرار می‌دهد. در تست‌های انجام شده، باتری این گوشی توانست به راحتی یک روز کامل را در اجرای سبک برنامه‌ها دوام بیاورد اما استفاده سنگین از باتری در جریان پخش دو ساعت فیلم، مقدار باتری را از شارژ کامل به ۴۸ درصد رساند.

نرم‌افزار

s22 s33هواوی P8 Lite از نسخه سوم پوسته EMUI مخصوص این شرکت استفاده می‌نماید و سفارشی‌سازی در آن کامل است. کشوی برنامه‌ها، جای خود را به صفحه‌ اصلی همراه با جایگیری قابل تعویض برنامه‌ها و انیمیشن‌های متحرک داده‌ است. بخش اطلاع‌رسانی هنگام کشیده شدن رو به پایین به نسبت جدول زمانی مرتب شده و ترتیب اطلاعیه‌ها نیز براساس زمان بوده و اولویتی ندارد.

بسیاری از تغییرات، وظایف پیش‌فرض اندروید را بهبود داده‌ است. منوی چندوظیفه‌ای، پیش‌نمایشی از برنامه‌های معلق را نمایش و اجازه می‌دهد تا برنامه‌های پس‌زمینه را با یک حرکت سوایپ ازبین ببرید. یک انتخاب‌گر تِم به شما امکان تغییر تصویر پس‌زمینه سیستم، آیکون برنامه‌ها، فونت و ویجت‌ها را می‌دهد. ۳ حالت برای نیرو شامل: Ultra ،Smart و Normal، استفاده CPU و شبکه را کنترل کرده و به عمر طولانی‌تر باتری کمک می‌نماید.

جمع‌بندی

P8 Lite دوربین قابل قبولی دارد. کیفت ظاهری آن جذاب است و برخی از ویژگی‌های نرم افزاری آن امکانات جدیدی را فراهم می‌کند. عمر باتری آن درمقایسه با گوشی‌های میان‌رده دیگر نسبتا خوب است. اما با توجه به قیمت 600 هزار تومانی‌ آن نسبت به سایرین مقرون به صرفه است. از مزایای این گوشی می‌توان به دوربین مناسب و نرم‌افزار‌های مفید افزوده شده، اشاره کرد و معایب آن نیز شامل صفحه نمایش ضعیف و کارایی متوسط در اجرا می‌شود.

4 در مورد “بررسی کوتاه هواوی P8 Lite: ارزشمند در برابر بها”

  1. به نام خدا.با سلام.خسته نباشید.میدانم این جایش نیست!!!
    گوگل کروم من مشکلی دارد.برای مثال الآن به سایت ای تی رسان امدم از 4 مطلب خوشم امد.برای اسانی کار هر کدام را در برگه یا به اصتلاح تب جدید باز کردم.همه تب ها هم کامل بارگذاری شده اند.برای مثال اولین تبی که خواستم باز کنم همین مطلب بود.وقتی رویش کلیک کردم تا باز شود و این بررسی را بخوانم دوباره بارگذاری میشود.در هر سایتی و هر مطلبی هم اینجوریه.چرا این جوری میشه؟قبلا دوباره بارگذاری نمیشد!!!

    1. امید مروتی

      ابتدا مطمین شوید که از آخرین نسخه این برنامه استفاده می‌کنید. در غیر این صورت،احتمالا مشکل از حافظه مرورگر شماست. از بخش تنظیمات داده‌های ذخیره شده مثل کش و تاریخچه را پاک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH