آلکاتل از دو گوشی Idol 4 و 4S رونمایی کرد

kaiki_678x452

آلکاتل از دو اسمارت‌فون جدید خود به نام‌های Idol 4 و Idol 4s رونمایی کرد، این دو اسمارت‌فون در واقع نسخه به‌روزتر Idol 3 هستند. نکته جالب در رابطه با هر دوی این اسمارت‌فون‌ها وجود یک هدست VR همراه با آن‌هاست. این دو تلفن‌همراه با نمایشگرهای 5.2 و 5.5 اینچی عرضه خواهند شد. مشخصات کامل این دو اسمارت‌فون در جدول زیر آمده است:

Idol 4 & 4S

بر روی کاغذ، مشخصات هر دو گوشی خوب به نظر می‌رسد اما آلکاتل باید قیمت را در محدوده مناسب نگه دارد. پیش‌بینی می‌شود Idol 4 با قیمتی بیش از 250 دلار عرضه شود و Idol 4S نیز قیمتی به مراتب بالاتر داشته باشد. بدون شک Idol 4S مشخصاتی بهتر دارد، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 652 با چهار هسته کورتکس A53 و چهار هسته کورتکس A72 و هم‌چنین استفاده از پردازنده 28nm HPm به جای 28nm LP که در اکثر پردازنده‌های اسنپدراگون سری 400 و 600 موجود بود، موجب شده این اسمارت‌فون در بخش پردازشگر خوب ظاهر شود.

هر دو گوشی در بخش نمایشگر نیز در سطح خوبی هستند اما باز هم اوضاع 4S جالب‌تر از نسخه دیگر است، در این اسمارت‌فون از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن 2560×1440 پیکسل از نوع امولد استفاده شده است. Idol 4 از دوربینی 13 مگاپیکسلی بهره‌مند است و نسخه حرفه‌ای‌تر یعنی 4S مجهز به دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی خواهد بود؛ از دیگر وجوه تمایز این دو تلفن‌همراه می‌توان به باتری بزرگ‌تر Idol 4S اشاره کرد که با می‌تواند توجیهی برای استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر باشد. این دو اسمارت‌فون با اندروید مارشمالو عرضه خواهند شد.

نکته جالب در  رابطه با این دو تلفن‌همراه استفاده از یک هدست VR‌ به جای جعبه‌های معمولی است که بسیار شبیه به عینک Google Cardboard است؛ به این ترتیب شما می‌توانید اسمارت‌فون خود را درون عینک قرار دهید و از تکنولوژی واقعیت مجازی نهایت لذت را ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH