بررسی اولیه ال‌جی جی ۵ (G5): قدرتمند و خاص!

G5سرانجام به کنگره جهانی موبایل رسیدیم؛ رویدادی که از ۲۲ تا ۲۵ فوریه (۲ تا ۵ اسفند) در بارسلون برگزار می‌شود و در آن کمپانی‌های مختلف، دستاوردها و محصولات جدید خود در رده گجت‌های موبایل را به نمایش می‌گذارند. در سال‌های اخیرکمپانی‌های ال‌جی، سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی از پیشگامان این نمایشگاه بوده‌اند و امسال نیز ال‌جی از پرچم‌دار جدیدش، با نام G5 پرده برداشت. اگر می‌خواهید بدانید که ال‌جی G5 چگونه محصولی است و چه چیزی در خود دارد، در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

طراحی

G5(7)

شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت G5 با نسل‌های پیشینش را در طراحی آن دانست؛ به گونه‌ای که اگر از دور به آن بنگرید متوجه تفاوت‌های اساسی با G4 و G3 می‌شوید. دکمه‌های ولوم این بار به کنار دستگاه نقل مکان کرده‌اند اما دکمه پاور همچون محصولات قبل در پشت جای گرفته‌ و با سنسور اثر انگشت نیز ادغام شده است. بخش پشتی دستگاه از فلز ساخته شده و شاهد پوشش شیشه در بخش جلویی هستیم. نکته‌ای که G5 را با سایر محصولات متفاوت می‌سازد، طراحی ماژولار آن است که به وسیله آن، بخش پایینی دستگاه قابل باز شدن بوده و از طریق آن قادر به تعویض باتری و کارت حافظه خواهید بود. ضخامت دستگاه 7.7 میلی متر است و وزنی معادل 159 گرم دارد که برای محصولی در این رده قابل قبول است.

نمایشگر

G5(1)

ال‌جی این محصول را با صفحه نمایشی 5.3 اینچی همراه با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 554ppi روانه بازار می‌کند. اولین موضوعی که پس از روشن شدن صفحه نمایش به چشم می‌خورد، بهبود فوق‌العاده روشنایی G5 است که کاربر را مجذوب خود می‌کند. طبق اعلام شرکت سازنده، نور نمایشگر به 850 نیت می‌رسد و این موضوع سبب می‌شود در زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی نداشته باشید. همچنین ال‌جی باز هم از پنل IPS-LCD بهره گرفته و قابلیت Always On را نیز در این محصول تعبیه کرده است. نمایشگر همیشه روشن G5، اطلاعات مورد نیاز مثل میزان شارژ باقی مانده، ساعت و اعلان‌های مختلف را به کاربر نشان می‌دهد.

سخت افزار

جایی که G5 هیچ ضعفی ندارد، سخت افزار است؛ جایی که کمپانی کره‌ای به سراغ اسنپدراگون 820 رفته و این چیپست 4 هسته‌ای و 64 بیتی را برای محصولش برگزیده است. در این راه، 4 گیگابایت رم LPDDR4 و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 نیز به پردازش‌های دستگاه کمک می‌کنند. حافظه داخلی G5 نیز حداقل 32 گیگابایت UFS است که نسبت به نسل‌های پیشین، شاهد سرعت بسیار بیشتر و مصرف انرژی خیلی کمتری هستیم.

دوربین

G5(6)

در پشت G5 شاهد استفاده از دو سنسور 8 و 16 مگاپیکسلی هستیم. لنز 16 مگاپیکسلی دارای زاویه دید 78 درجه و لنز 8 مگاپیکسلی، دارای لنز 135 درجه است  که بدین ترتیب پرچم‌دار ال‌جی از عریض‌ترین لنز در میان تمام گوشی‌های هوشمند برخوردار خواهد بود. همچین شاهد یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی هستیم که کیفیت تصاویر ثبت شده‌اش، عالی است. در زیر می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر گرفته شده با دوربین فوق‌العاده این دستگاه را مشاهده کنید:

Screenshot-(544)G5C

رابط کاربری

G5(5)

G5 از اندروید 6.0.1 استفاده می‌کند و به آخرین رابط کاربری اختصاصی ال‌جی مزین شده است. این رابط کاربری، امکانات متنوعی را داشته و  در کنار آن، طراحی انیمیشن‌ها و میزان پراکندگی‌شان نیز خوب بوده و در کل کاربر را سر در گم نخواهد کرد. البته باید بگوییم که ال‌جی در G5 منوی ورود به بخش اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و بیشتر شبیه رابطی چون iOS هستیم؛ به طوری که با باز کردن قفل موبایل به همه برنامه‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

باتری

G5(4)

انرژی مورد نیاز ال‌جی G5 توسط یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. میزانی که برای محصولی که انقدر بهینه شده است، مناسب به نظر می‌رسد! همچنین به لطف آخرین نسل از چیپست‌های کوالکام، قابلیت شارژ سریع یا Quick Charge 3.0 نیز در این موبایل وجود دارد. در نتیجه علاوه بر دیر تمام شدن شارژ باتری، قادر به زود شارژ کردن آن نیز خواهید بود (البته تا بررسی‌های دقیق باتری، نمی‌شود نظر قطعی در رابطه با شارژدهی باتری داد).

کلام آخر

G5(2)

ال‌جی G5 یک محصول خاص و فوق العاده است. جایی که با حفظ تمامی قابلیت‌های G4 شاهد امکانات گوناگون، دوربین بهتر و و از همه مهمتر سنسور اثر انگشت نیز هستیم که امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد. در کل شاید طراحی G5 به اندازه G3 خارق‌العاده نباشد اما می‌توان آن را یک محصول فوق‌العاده قلمداد کرد.G5(3)

قابلیت‌های اصلی در یک نگاه

+ سخت افزار قدرتمند
+ دوربین‌های عقب بی‌نظیر
+ دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی
+ نمایشگر 5.3 اینچی با تراکم پیکسلی 554ppi
+ سنسور اثر انگشت
+ ارائه شده در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، صورتی و طلایی
+ اندروید مارشمالو
+ طراحی ماژولار

7 در مورد “بررسی اولیه ال‌جی جی ۵ (G5): قدرتمند و خاص!”

  1. به شخصه از طراحی g4 بیشتر خوشم میاد …. ولی این امکاناتش بیشتره …. شاید اصلی ترین رقیب سامسونگ s7 edge باشه

  2. ببخشید چیش از اس 7 عقب تره؟!!!!
    اس 7 که همون اس 6 تقریبا
    فقط ضد آب شده و ارتقا پیدا کرده
    G5 کلی قابلیت تازه به دنیای اسمارت فون آورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH