جایگزینی روبات‌ها با انسان‌ها در خط تولید مرسدس

جایگزینی روبات‌ها با انسان‌ها در خط تولید مرسدس بنز

ما داستان‌های زیادی درباره اینکه چطور روبات‌ها جای ما را در مشاغل گرفتند، شنیده‌ایم. در حالی‌که ممکن است درست باشد، مرسدس بنز در حال جایگزینی روبات‌ها با انسان‌ها در خط تولید خود است. همانطور که معلوم است، روبات‌ها نمی‌توانند سطحی از سفارشی‌سازی را که یک خودروساز برای سری S-class ماشین‌های سواری خود ارائه می‌دهد، به‌کار گیرد. اگر بخواهیم عادل باشیم، بدون اشاره به گزینه‌های ظاهر فیبر کربنی و گیرنده‌های فنجانی کنترل دما، فقط 4 نوع سرپوش برای تایرها وجود دارد.

جایگزینی روبات‌ها با انسان‌ها در خط تولید مرسدسرئیس بخش تولید این شرکت، مارکوس شافر گفت: روبات‌ها نمی‌توانند کارهای تک‌سازی را انجام دهند، به همین خاطر ما برای صرفه‌جویی در هزینه و تامین آینده خود، افراد بیشتری را استخدام می‌کنیم.

این تغییر، زمانی انجام می‌شود که بسیاری از کارخانه‌ها، کارگران خود را با روبات‌ها جایگزین کرده‌اند. فدراسیون بین‌المللی روباتیک (IFR)، نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که بیان می‌کند: در سال 2018، 1.3 میلیون روبات کارگر در کارخانه‌ها استفاده خواهد شد. در واقع، 43 درصد از این دستگاه‌ها در بین سال‌های 2013 و 2014 استفاده شده‌اند. با این حال، مرسدس بنز می‌خواهد امکانات موجود برروی دستگاه‌های خود را گسترش دهد، اما روبات‌ها قادر به تطبیق خود با وظایف جدیدشان نیستند. آن‌ها بهتر است کارهای تکراری را انجام دهند.

شافر توضیح می‌دهد: تنوع در صنعت ماشین‌آلات بسیار زیاد است و روبات‌ها نمی‌توانند جوابگوی همه امکانات ما باشند و خود را با تغییرات همگام کنند.

روبات‌ها کل امور را در کارخانه زیندلفینگن آلمان به دست نگرفته‌اند و زین پس قرار است، آن‌ها کنار انسان‌ها مشغول کار شوند به جای اینکه پشت شیشه محدود و خاک‌خورده شوند. مرسدس، BMW و آئودی، همه در حال کار برروی روبات‌های دارای سنسور، برای امنیت هنگام کار در کنار همکاران زنده خود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH