ال‌جی G4 به اندروید 6 بروزرسانی شد! نقد و بررسی + آموزش

g4

بالاخره ال‌جی G4 به اندروید نسخه 6٫۰ مارشملو به‌روز شد و ما قصد داریم به بررسی امکانات جدید و بهبود یافته آن بپردازیم همچنین به شما روش بروزرسانی سیستم عامل ال‌جی G4 را آموزش خواهیم داد؛ با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

ال‌جی G4 با تاخیر زیادی  اندروید نسخه 6٫۰ مارشملو را دریافت کرد اما شرکت ال‌جی سورپرایزهای زیادی در آن دارد که مطمئنا تمامی صاحبان ال‌جی G4 از آن بسیار خرسند خواهند شد، در ادامه قصد داریم امکانات جدید ماشملو در G4 را کشف کنیم.

چگونه این بروزرسانی را دریافت کنیم؟!

شما برای دریافت این بروزرسانی فقط از طریق دستگاه خود قادر به دریافت و نصب اتوماتیک هستید. در ادامه به صورت تصویری به شما دریافت این سیستم عامل و بروزرسانی جدید را آموزش خواهیم داد.

بعد از طی فرآیند بالا بروزرسانی جدید با حجم 879.26 مگابایت برای شما شروع می‌شود و هنگام تکمیل دانلود شما کادری مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی گزینه Install now اقدام به نصب این بروزرسانی می‌کنید  و بعد از طی فرایند نصب توسط دستگاه شما صفحه اصلی موبایل‌تان را خواهید دید. لازم به ذکر است که با نصب بروزرسانی هیچ برنامه و اطلاعاتی از گوشی شما حذف نخواهد شد.

امکانات جدید و بهبود یافته چیست؟!

ال‌جی G4 با اندروید نسخه 6٫۰ مارشملو در واقع بسیار روان کار می‌کند؛ اما نکته‌ای که بعد از آپدیت شدن سیستم عامل مشاهده می‌کنید، نداشتن برنامه‌های اختصاصی است که این نرم افزار‌ها باید دوباره آپدیت شوند تا با سیستم عامل جدید بهتر کار کنند. همچنین مهمترین عملکرد اندروید 6 در G4 را باید بالابردن بهره‌وری سخت افزاری و باتری این موبایل دانست تا جایی که امکانات جدید در بالابردن مدت زمان نگهداری باتری و اجرا کردن نرم افزارهای فوق‌العاده سنگین به صورت بهتر به شما کمک خواهد کرد.

بهبود باتری

قابلیت بهینه‌سازی باتری یا همان Battery optimization برای کاهش مصرف باتری افزوده شده است تا زمانی که موبایل بدون استفاده است باتری ذخیره شود و زمانی که در حال استفاده از موبایل هستید این قابلیت متوقف خواهد شد؛ برای استفاده از این قابلیت به مسیر زیر مراجعه کنید:

Settings > General > Battery & power saving > Battery usage > Ignore optimization

content_01

تنظیمات جدید Knock Code

اگر دوست دارید گوشی‌تان در امنیت کامل باشد از Knock Code استفاده کنید، حال شرکت  ال‌جی تنظیماتی برای بالابردن امنیت قفل اختصاصی و جالب خود انجام داده است که شما باید حداقل ۶ ضربه بزنید و از ۳ مربع متفاوت در Knock Code استفاده کنید تا برای دستگاه قابل قبول باشد.

content_02

قابلیت  App permissions

قابلیت جدید App permissions جهت اجازه دادن به برنامه های کاربردی مانند تلگرام است که با این قابلیت شما قادر هستید چند برنامه را به یکدیگر وصل کنید؛ برای مثال این قابلییت در Direct Share بسیار پر کاربرد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

content_03

قابلیت Direct Share

قابلیت Direct Share یا همان اشتراک گذاری مستقیم به شما این امکان را خواهد داد که برنامه‌های مختلف را به یکدیگر متصل کنید که از طریق فعال کردن برنامه‌ها با استفاده از  App permissions صوت می‌گیرد؛ برای مثال کاربرد این برنامه در اشتراک گذاری عکس‌های گرفته شده با مخاطبین یا گروه‌ها و افراد با نرم افزارهای پیام‌رسان مانند تلگرام به صورت مستقیم با استفاده از گزینه Share via  است که پیشنهادهایی برای اشتراک گذاری به شما خواهد داد.

content_04

حالت‌های جدید صدا

حالت بی‌صدا یا Silent mode به پروفایل صدا افزوده شده است البته این قابلیت در گذشته وجود داشت اما حال بی صدا کردن از طریق دوبار ضربه زدن روی آیکون صدا صورت می‌گیرد.

content_05

دیگر امکانات و قابلیت‌های جدید

1-ارتقا رابط کاربری که کمک بزرگی به سرعت دستگاه کرده است.

2-قابلیت جدید Allow peeking که سبب مشاهده اعلان‌ها در بالای صفحه شده است.

3-قابلیت مدیریت حافظه که شما با استفاده از آن قادر به مدیریت حافظه در ساعت گذشته هستید.

4-ایجاد یک گزینه در تنظیمات با عنوان گوگل تا حساب گوگل خود را سریع‌تر مدیریت کنید.

قابلیت‌هایی که نام‌شان تغییر کرده است

1-قابلیت Interruptions به Do not disturb تغییر نام پیدا کرده است.

2-قابلیت + Qmemo اکنون به +Capture تغییر نام پیدا کرده است.

3-قابلیت LG Bridge به قابلیت LG AirDrive تغییر نام پیدا کرده است.

35 در مورد “ال‌جی G4 به اندروید 6 بروزرسانی شد! نقد و بررسی + آموزش”

  1. سلام. گوشی ال چی. 4. من. وقتی رو. دوربینم مریم. خیلی. هنگ. میکنه. مخصوصن دوربین جلوش وقتی گوشی فشار میدم خوب. میشه. میشه بگین مشکلش چیه

  2. سلام من گوشی ال جی جی 4استایلوس دارم اما زمانی که بروز رسانی کردم گوشیمو بلوتوث دیگه کار نمیکه ارور میده الان باید چکار کنم تا بلوتوثم کار کنه

  3. سلام گوشی من G4 و تو قسمت تنظیمات اینترنت گزینهLET یعنی ۴Gنداره اپدیتش کردم ولی بازم همونطوری. لطفا راهنمایی کنید؟

  4. سلام
    اقای فوقی میشه لطف کنیدبگیدایاگوشی G4قابلیت وصل شدن به هارداکسترنال رو داره یانه؟
    ایابا برنامه ی خاصی یا اپدیت جدید این قابلیت رو پیدامیکنه
    اخه فلش رو راحت بالا میاره ولی هاردهای مختلف رو که امتحان کردم بالا نمیاره
    باتشکرازسایت خوبتون

  5. سلام به همه
    آقا من تجربه ال جی نداشتم، و حالام پشیمونم از تجربه ای که کردم.من خودم LG-G3 beat دارم و همسرم LG-G4 stylus، واقعا افتضاحن.سگ SAMSUNG شرف داره به LG. دیروز G4 رو آپدیت کردم، فقط ریست میشه. لعنت به LG.

  6. سلام خسته نباشید…
    من میخوام گوشی بخرم و بعد از کلی تحقیق بین دو مدل گوشی برای خرید ماندم خواهش میکنم من را راهنمایی کنید …
    ۱… گوشی LG—G4
    ۲… گوشی SAMSUNG—A7
    ممنمونم از سایت خوبتون…

  7. سلام من LG.G4 دارم الان اندرویدش ۵.۱ هست و هرچقدر به روزرسانی میکنم خطا میزنه و مینویسه نصب نرم افزار لغو شد بایدچه کار کنم تا درست بشه؟

  8. پس از هرگونهبه روزرسانی نرم افزار اصلی شما باید گوشی رو به تنظیمات کارخانه برگردانید
    این کار حتما باید انجام شود وگرنه بامشکل مواجه خواهید شد

  9. سلام من گوشی ال جی جی۴ رو دارم آپدیت اندروید ۶ برام اومده ولی میترسم آپدیت کنم چون بیشتر کاربرانی که ال جی جی۴ رو آپدیت کردن گفتن باتری عملکردش افتضاح شده. ممنون میشم بگین این موضوع صحت دارد یا خیر جناب آقای فوقی
    با تشکر

  10. جواد محمودی

    سلام،خسته نباشید،ببخشید من ال جی g4دارم،پیام که میفرستم گزارش تحویلش نداره،به تنظیمات برا آپدیت هم که میرم،قسمتsoftware update هم نداره،لطفا راهنمایی بفرمایین.

  11. سلام قبل فلش کردن از سوی نمایندگی الجی در اهواز من با بروز رسانی کردن تا به امروز ۲۹ خرداد ۹۵ ورژن اندرویدم ۶ شده بود اما الان دیگه به روز نمیشه.
    گوشی من مدل الجی G4._H818P هستش
    دوسیم کارته.
    و خوزستان زندگی میکنم.
    مدل V20c که اندروید ۶ میشه و V10f که اندروید ۵ میشه رو نمایندگی برام نصب کرده اما گوشی قابلیت بروز رسانی نداره. میخواستم مدلهای V20e یا V10dیا V10l رو بزارید برای دانلود که خودم انجامش بدم. اخه نمایندگی میگه اینا رو ندارم.
    طریقه فلش کردنم بزارید ممنونم.

  12. سلام من تا حالا هیچ کدوم از گوشیمو اپدیت نکردم میشه بگین اپدیتش به اندروید شیش به صرفه هس یا نه ایا این اندروید براش سنگین نیس و دچار لگ نمیشه یا بعضی امکاناتش از کار نمیوفته و مصرف باتری چطور میشه واین که قابل برگشت به اندروید قبلی هست یا نه اقای فوقی ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام من الجی مگنا دارم و به محض اینکه اپدیتش اومد اپدیت کردم. عالی شده. هم سرعت هم باتری خیلی بهتر شده. من که خیلی راضیم و پیشنهاد میکنم حتما اپدیت کنین

  13. سلام خدمت شما عزیزان میخواستم بدونم بعد از آپدیت کردن گوشی اگه گوشی ریست فکتوری بخوره آپدیت هم از بین میره یا نه خیلی مهمه خواهش میکنم جواب بدین

    1. برای جلو گیری از مصرف باطری الجی جی ۴ بعد از اپدیت .البته بعضی گوشیا اینحور میشن حالا با نصب برنامه. .باطری سیور.یا راحلی که خودم انجام دادم .بین اتصال وایرلس پشت قاب گوشی باچسب برق بپوش.که اتصال پیدا نمیکنه وخودت نتیجرو میبینی

  14. با سلام. در برخی سایت ها از این گفتن که بعد آپدیت گوشی دچار مشکلاتی میشه مثل مصرف بالای باتری یا سایر مشکلاتی که توصیه میکنند این آپدیت رو انجام ندیم. آیا مشکل مشابهی برای شما رخ داده؟ و اینکه آپدیت ota گارانتی رو باطل نمیکنه؟

  15. سلام اقای فوقی تو اینترنت گفته بود که مدل چرم این گوشی پس از مدتی دچار خراب شدن میشه
    ایا این حوف صحت دارد؟

  16. سلام
    بعد از اپدیت اندروید، اپدیت برنامه ها و اپلیکیشن ها انجام نمیشه. میخواستم اگه امکان داره راهنمایی کنید
    ممنون

    1. سلام دقیقا چه مشکلی دارید؟
      نرم افزار هیا اصلی رو یک بار دیگه باید دانلود کنید مانند ماشین حساب و رادیو و…

    1. سلام هنوز آپدیت انگلیسی نیز منتشر نشده است اما منتظر نسخه فارسی این آپدیت توسط ال جی در خرداد باشید

  17. سلام
    ممنون از مقالتون
    ال جی K10 وارد ایران شد
    اگه میشه زودتر ببرینش به آزمایشگاه آی تی رسان

  18. با تش کر فراوان از شما.
    می خواست م بپرسم اندروید 6 برای ایران امده است.برای گوشی ال جی جی3 اگر بله لطف می کنید یک اموزش هم مثل این در خصوص ال جی جی3 بگذارید.با تشکر فراوان از شما.

    1. سلام
      موبایل G3 با نسخه 6.0 مارشمالو مانند G4 با امکانات متفاوت اما اختصاصی در روزهای 15 تا 25 اردیبهشت ماه برای کشور ایران عرضه خواهد شد .
      کمی منتظر باشد اما سورپراییز هایی در انتظار موبایل G3 برای کاربران فارسی زبان خواهد بود.
      حتما در زمان انتشار منتظر آموزش و نقد و برسی مانند G4 از سایت آی تی رسان باشید.

    1. سلام
      موبایل G3 با نسخه 6.0 مارشمالو مانند G4 با امکانات متفاوت اما اختصاصی در روزهای 15 تا 25 اردیبهشت ماه برای کشور ایران عرضه خواهد شد .
      کمی منتظر باشد اما سورپراییز هایی در انتظار موبایل G3 برای کاربران فارسی زبان خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH