بررسی لپ‌تاپ ایسوس N552VW: مشک آن است که خود ببوید!

Asus-N552VW-(1)

ایسوس را می‌توان یکی از کمپانی‌های بی‌حاشیه بازار دانست، چرا که خیلی بی سروصدا محصولات خودش را راهی بازار کرده و همچون سایر کمپانی‌های مطرح، قابلیت‌های محصولش را در بوق و کرنا نمی‌کند و همیشه با محصولات با کیفیت خود سعی داشته تا دل خریداران را بدست آورد! بالاخره مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید! با این که ایسوس نگاهی به دنیای سخت‌افزار‌های کامپیوتری، اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها داشته اما بدون شک در هیچکدام از آن‌ها همچون دنیای لپ‌تاپ‌ها قدرتمند ظاهر نشده است. لپ‌تاپ‌های ایسوس به چند دسته متفاوت تقسیم می‌شوند تا بتوانند نظر افراد با سلایق متفاوت را به خود جلب کنند. سری X با لپ‌تاپ‌های مقرون به‌صرفه به دنیا معرفی می‌شوند و سری G‌ را همه مخصوص گیم می‌دانند. در این بین، ایسوس گل سر سبد محصولاتش را همیشه در سری N می‌گنجاند و سعی می‌کند تا آخرین حرفش را با لپ‌تاپ‌های مالتی مدیای این رده بزند. به‌تازگی یکی از قدرتمندترین محصولات ایسوس از سری N وارد آزمایشگاه آی‌تی‌رسان شده و ما نیز تصمیم گرفتیم تا یک بررسی کامل از این محصول داشته باشیم. اگر می‌خواهید بدانید که ایسوس N552VW چه چیزی در چنته دارد، با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

کیفیت لپ‌تاپ‌های ایسوس زبان زد خاص و عام است و N552VW نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی که برای نخستین بار این مدل را از نزدیک لمس می‌کنید، حیرت‌زده خواهید شد! استفاده هوشمندانه از فلز و پلاستیک موجب شده تا علاوه بر حفظ کیفیت، از وزن کلی دستگاه نیز کاسته شود. برای یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی وزنی در حدود ۲.۵ کیلوگرم ایده‌آل به‌ نظر می‌رسد؛ حال اگر بدانید که N552VW با چنین وزنی از بدنه تمام فلزی بهره می‌برد و تنها بخش‌ زیرینش پلاستیکی است، قطعا به احترام ایسوس بر می‌خیزید و کلاه‌تان را بر می‌دارید.

Asus N552VW (18)

پشت لپ‌تاپ (در واقع پشت نمایشگر) از فلز ساخته شده و در مرکز آن شاهد لوگوی ایسوس هستیم که هنگام روشن بودن دستگاه همچون نگینی زیبا می‌درخشد. این قسمت صاف و یک‌دست نیست و شاهد خطوطی دایره‌ای شکل در آن هستیم که در واقع مرکز آن‌ها همان لوگوی ایسوس است. البته این قسمت با تمام زیبایی‌اش مستعد جذب اثر انگشت است و همین امر موجب شده تا پس از چند بار باز و بسته کردن لپ‌تاپ، شاهد برجای ماندن چربی انگشتان‌تان بر روی آن باشید که مسلما از زیبایی دستگاه می‌کاهد.

Asus N552VW (13)

بیایید تا سری به نمای داخلی بزنیم. وقتی لپ‌تاپ را باز می‌کنید، با یک بدنه تمام فلزی رو به رو می‌شوید که رنگش با نمای پشتی متفاوت است. بر خلاف محصولات پیشین ایسوس، گوشه‌های این لپ‌تاپ بیش از حد گرد طراحی شده و ممکن است به مذاق برخی‌ خریداران خوش نیاید. درست در مرکز بدنه، کیبورد جای خوش کرده و در زیر آن نیز شاهد تاچ‌پد دستگاه هستیم. این بخش آنقدر‌ها هم ساده طراحی نشده و شاهد برخی نقاط ریز در آن هستیم که زیبایی دستگاه را دو چندان کرده‌اند. این طرح دایره‌ای شکل در دو سمت کیبورد و به مرکزیت دکمه‌های pgdn و F1 جلوه خاصی به دستگاه داده‌اند. در نگاه نخست گمان می‌کنید که همه این‌ها برای زیبایی دستگاه است اما با کمی دقت، متوجه می‌شوید که در میان همین نقاط اسپیکرهای دستگاه به طرز فوق‌العاده ماهرانه‌ای قرار گرفته‌اند که باز هم نشان از زیرکی ایسوس دارد.

Asus-N552VW-(6)

در زیر نمایشگر ایسوس N552VW باز هم لوگوی ایسوس به چشم می‌خورد و در بالای نمایشگر نیز میکروفون و وب‌کم لپ‌تاپ جای خوش کرده‌اند.

Asus N552VW (11)

حاشیه‌های اطراف نمایشگر نه آنقدر کم است که برایش دست بزنیم و نه آنقدر زیاد که بشود به آن خرده گرفت.

Asus N552VW (9)

برای گشودن لپ‌تاپ نیازی به بازکردن قفل و یا کار خاصی نیست و تنها با بلند کردن نمایشگر خیلی راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته ایسوس بر خلاف سایر لپ‌تاپ‌هایش دکمه پاور را خارج از دکمه‌های اصلی کیبورد قرار نداده و جایی برای آن در گوشه بالا و سمت راست کیبورد برگزیده تا او نیز گوشه گیر نباشد و به جمع دوستانه کلیدها بپیوندد.

به طور کلی از لحاظ طراحی این مدل با نسل قبلی خود یعنی N551 تفاوتی ندارد و اگر پیش‌‌تر این محصول را دیده‌اید، انتظار طراحی متفاوتی نداشته باشید.

کیبورد و تاچ‌پد

یکی از مزایای لپ‌تاپ‌های ایسوس برای ما ایرانی‌ها، کیبوردهای آن‌هاست که حروف پارسی را بر روی خود جای داده‌اند و نیازی نیست که برای این‌کار برچسب تهیه کنید. کیبورد دستگاه در دل بدنه قرار گرفته و همچون برخی محصولات بخشی جدا از بدنه اصلی نیست. کلیدها خیلی قرص و محکم در جای خود قرار گرفته‌اند و تایپ‌ با آن‌ها لذت بخش است. البته بدنه دستگاه کاملا تخت طراحی شده و بر خلاف سایر محصولات بازار دارای یک بخش بلندتر نسبت به کیبورد نیست و این موضوع شاید در دراز مدت موجب خستگی شما شود. اما به شخصه حتی پس از چندین ساعت تایپ نیز مشکلی با آن نداشتم.

Asus N552VW (8)

کلیدها کاملا تخت طراحی شده‌اند و خبری از کلید‌های با طرح لبخندی نیست. ایسوس همچون سایر محصولاتش از کلید‌های ویژه اعداد (اصطلاحا کلیدهای ماشین حسابی) در سمت راست کیبورد استفاده کرده تا لذت تایپ با محصولش را دوچندان کند. این کیبورد دارای نور پس زمینه نیز هست که به رنگ سفید بوده و در ۳ حالت مختلف قابل تنظیم است.

Asus N552VW (15)

در زیر کیبورد، تاچ‌پد دستگاه قرار گرفته که در حد چند میلی‌متر پایین‌تر از بدنه اصلی است. این تاچ‌پد که دکمه‌هایش را در دل خود گنجانده مقاومت بسیار خوبی در برابر چربی انگشتان دارد و پس از ساعت‌ها کار با آن نیز شاهد برجای ماندن اثر انگشت خود نیستید. علاوه بر این‌ها به خوبی با دستورات حرکتی ویندوز ۱۰ نیز هماهنگ شده و می‌توانید کارهای متفاوتی را با آن انجام دهید. به‌عنوان مثال با کشیدن دو انگشت خود از بالا به‌ پایین در صفحه اسکرول کنید و یا با نزدیک کردن دو انگشت خود به یکدیگر بر روی تصاویر زوم کنید.

Asus-N552VW-(16)

پورت‌ها و اتصالات

از آنجایی که مهم‌ترین مزیت لپ‌تاپ‌ها توانایی حمل و نقل آن‌هاست در نتیجه حداقل انتظارمان این است که با مجموعه کاملی از پورت‌ها مواجه باشیم تا هنگام جا به جایی آن، دست به دامان لوازم جانبی جهت تکمیل پورت‌ها نشویم. خوش‌بختانه این محصول مالتی مدیا ایسوس تمامی انتظارات ما را برآورده کرد. در سمت راست علاوه بر درایو نوری (که این روزها در برخی مدل‌ها حذف شده است!) شاهد دو پورت USB 3.0 و جک استاندارد هدفون نیز هستیم.

در سمت چپ و در بالاترین قسمت محل اتصال کابل شارژر به چشم می‌خورد و در زیر آن به ترتیب دریچه‌ای برای خروج هوای گرم، mini-Display Port، پورت HDMI، یک پورت شبکه، یک پورت USB 3.0 و در نهایت پورت  USB Type-C قرار گرفته است. مسلما با دیدن چنین مجموعه کاملی، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

Asus N552VW (12)

بر روی لبه جلویی دستگاه درگاه کارت حافظه به چشم می‌خورد و در زیر تاچ‌پد نیز LEDهایی قرار گرفته‌اند که نشان دهنده وضعیت لپ‌تاپ هستند. دیگر نیازی هم به گفتن نیست که ایسوس N552VW از  WiFi با استاندارد ۸۰۲.۱۱b/g/n پشتیبانی می‌کند و دارای بلوتوث نیز هست.

نمایشگر

اگر از علاقه‌مندان به تماشای ویدیو با لپ‌تاپ هستید، بدانید که این محصول برای شما ساخته شده است. در N552VW شاهد یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ۴K هستیم که از نوع IPS LCD است و روشنایی و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. در نگاه از زوایا به هیچ‌وجه شاهد افت کیفیت تصویر نخواهید بود و از هر زاویه‌ای که به آن بنگرید، همان چیزی را می‌بینید که در نگاه از رو به رو دیده بودید. رنگ‌ها بسیار گرم به نمایش در می‌آیند و توصیه می‌کنیم از والپیپرهایی با زمینه سفید برای آن بهره بگیرید چرا که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل، به نمایش در آوردن رنگ سفید به صورت درخشان است.

Asus N552VW (2)

بر روی صفحه یک روکش مات کشیده شده و بنابراین میزان رفلکس آن به حداقل رسیده و دیگر در محیط‌های باز آن سوی خیابان را در صفحه نخواهید دید.

یکی از نکات جالب در رابطه با این محصول، استفاده از سنسور تشخیص نور محیط است. بنابراین در صورتی که آن را در تنظیمات فعال کرده باشید، دستگاه به صورت خودکار میزان نور نمایشگر را با نور محیط تنظیم خواهد کرد.

سخت افزار

ایسوس برای N552VW به سراغ آخرین نسل پردازنده‌های اینتل و همچنین رم‌های DDR4 رفته است. پردازنده Core i7 6200HQ به عنوان قلب تپنده گل سرسبد لپ‌تاپ‌های ایسوس در نظر گرفته شده. این پردازنده از نسل ششم سری SkyLake است و هسته‌هایش بر روی ۲.۶ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند، گرچه در صورت لزوم و با بهره‌گیری از قابلیت Turbo Boost تا ۳.۵ گیگاهرتز نیز افزایش فرکانس خواهند داشت. پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز بر عهده انویدیا Geforce GTX 960m گذاشته شده تا با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 بتواند بازی‌های روز دنیا را به‌راحتی اجرا کند. در کنار این مجموعه سخت افزاری قدرتمند شاهد ۱۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 نیز هستیم که در نوع خود فوق‌العاده است.

Asus N552VW (2)

اگر بخواهید سرعت بالایی در انتقال اطلاعات و یا اجرای برنامه‌ها داشته باشید، می‌بایست از SSD استفاده‌ کنید و قید هاردهای با ظرفیت بالا را بزنید. اما خب یکی از مهم‌ترین مشکلات SSD‌‌ها به قیمتشان باز می‌گردد و معمولا کسی به سراغ SSD‌های با ظرفیت بالا نمی‌رود. پس اگر بخواهید هنگام کار با دستگاه سرعت بالایی را تجربه کنید و در کنار آن نیز بتوانید فایل‌های حجیم‌تان را ذخیره کنید، چاره چیست؟! ایسوس برای این مشکل شما ایده‌ای هوشمندانه داشته و لپ‌تاپ جدیدش را با یک حافظه هیبریدی روانه بازار کرده است. این حافظه از یک هارد دیسک ۲ ترابایتی و ۱۲۸ گیگابایت SSD تشکیل شده است. بنابراین شما می‌توانید برنامه‌های سیستمی و ویندوز خود را بر روی SSD بریزید و از سرعت آن لذت ببرید و در کنارش فایل‌های حجیم‌ خود را در هارد دیسک ۲ ترابایتی بگنجانید.

برای آنکه عیار N552VW را بسنجیم از NovaBench و ۳D Mark استفاده کردیم که اولی عملکرد پردازشی را بسنجد و دومی گرافیک را مورد ارزیابی قرار دهد. نتایج را در زیر مشاهده می‌کنید.

Asus N552VW (1) Asus N552VW (3)

پس از این آزمایشات سفت و سخت، تصمیم گرفتیم تا در یک حرکت منحصر به فرد سرعت بوت این مدل را بسنجیم. بدین منظور تمامی برنامه‌های لازم و ضروری برای کار با لپ‌تاپ نظیر IDM و مرورگر محبوب Chrome را بر روی آن نصب کردیم و با استفاده از نرم افزار BootRacer  سرعت بوت را اندازه گرفتیم که در زیر شاهد آن هستید.

Asus N552VW (1)

توانایی اجرای بازی‌ها

بسیاری از افراد لپ‌تاپ را با کنسول‌های بازی اشتباه می‌گیرند و با خرید هر مدل، انتظار دارند که تمامی بازی‌های روز را به راحتی به اجرا در آورد. برخلاف سایر لپ‌تاپ‌های امروزی، N552VW  قصه ما اتفاقا یکی از آن دسته مدل‌هایی است که با تکیه بر کارت گرافیکی قدرتمند خود، به هر گیمری چشمک می‌زند! ما نیز برای آنکه بدانیم این چشمک‌های پی در پی از سوی لپ‌تاپ ایسوس آیا به معنی رفاقت با گیمرهاست یا خیر، تصمیم گرفتیم تا چند بازی مطرح را بر روی آن به اجرا درآوریم. ابتدا به سراغ علاقه‌مندان به بازی‌های ورزشی و مخصوصا فوتبال رفتیم و Fifa 2016 را بر روی آن به‌اجرا در آوردیم. مطابق انتظارمان کوچک‌ترین مشکلی در اجرای این بازی به وجود نیامد و حتی پس از به پایان رساندن یک جام جهانی جذاب، دستگاه گرم هم نشد چه رسد به داغ کردن!

Asus-N552VW-(20)

سپس عنوان محبوبی همچون GTA V را بر روی آن نصب کردیم و پس از گذراندن هفت خان رستم توانستیم اجرایش کنیم. راستش را بخواهید هنگام بازی و سرقت و بزن بزن آنقدر لذت بردیم که ترجیح دادیم کنسول را بفروشیم و یک N552VW بخریم! البته پس از نیم ساعت بازی در مرکز کیبورد بالاخره زجر کشیدن و داغ شدن لپ‌تاپ را احساس خواهید کرد اما میزان گرمای آن اصلا آزار دهنده نیست. البته از همین جا یک خسته نباشید جانانه هم به سیستم خنک کننده دستگاه می‌گوییم که توانسته خیلی خوب گرما را از قطعات سخت افزاری دور کند و از لبه سمت چپ دستگاه به بیرون بفرستد. خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوان!

با این تفاسیر اگر قصد دارید با لپ‌تاپ خود بازی کنید، N552VW یکی از بهترین گزینه‌های روی میز است. البته هنگام بازی کردن نمایشگر ۴K آن چندان خودنمایی نمی‌کند و برای تماشای نهایت قدرت این نمایشگر، بهتر است که به‌جای بازی کردن، فیلم‌های روز دنیا را با کیفیت بالا تهیه کنید و در این نمایشگر ببینید، آن وقت است که انگشت به دهان خواهید ماند.

سایر قابلیت‌ها

از لحاظ صدا هیچ عیبی به این مدل وارد نیست. N552VW با تکیه بر دو اسپیکر تحت لیسانس Bang & Olufsen و تقویت کننده صوتی ICEpower به‌راحتی می‌تواند کل خانه‌تان را به لزره بیندازد. پس وقتی که یک نمایشگر فوق‌العاده با دو اسپیکر قدرتمند در اختیارتان است، بروید و یک کاسه تخمه بیاورید و فیلم‌تان را ببینید تا رو‌حتان به پرواز درآید! با توجه به تست‌هایی که ما از باتری ۴ سلولی  لیتیوم-یونی ۳۲۰۰ میلی‌آمپری این مدل گرفتیم، شما می‌توانید تا ۴ ساعت از دستگاه‌تان استفاده مفید داشته باشید و بیش از آن، این مدل همراه‌تان نخواهد بود. همراه با دستگاه علاوه بر دفترچه راهنما، یک کیف برای حمل لپ‌تاپ، DVD مربوط به درایورهای آن و یک ماوس بی‌سیم ساخت ایسوس نیز عرضه می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و استفاده از آن نیز لذت بخش است.

Asus N552VW (17)

کلام آخر

ایسوس N552VW یک لپ‌تاپ همه چیز تمام است! اگر از علاقه‌مندان به دنیای گیم هستید و یا علاقه زیادی به تماشای محتوای چندرسانه‌ای با لپ‌تاپ‌ها دارید، می‌توانید بر روی این فرزند خَلَف ایسوس حساب ویژه‌ای باز کنید. حتی این مدل با همه توانایی‌های خودش،‌ طراحی زیبا و چشم نوازی دارد و باتوجه به سایز ۱۵.۶ اینچی نمایشگر، وزن ۲.۵ کیلوگرمی آن می‌تواند حمل و نقلش را ساده‌تر کند؛ هرچند که به پای خیلی از مدل‌های سبک وزن نخواهد رسید! هم اکنون می‌توانید این مدل را با قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان و با گارانتی معیار از بازار خریداری کنید.

Asus N552VW (19)

لبخند

  • بدنه با کیفیت فلزی
  • نمایشگر خیره‌کننده ۴K
  • سخت افزار بسیار قدرتمند و به‌روز
  • استفاده از ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی در کنار ۱۲۸ گیگابایت SSD
  • مجهز به پورت USB Type-C
  • اسپیکرهای قدرتمند
  • مجهز به سنسور تشخیص نور محیط
  • در کل پرفکت!

اشک

  • بدنه مستعد جذب اثر انگشت

64 در مورد “بررسی لپ‌تاپ ایسوس N552VW: مشک آن است که خود ببوید!”

  1. با سلام وخسته نباشی یه دارم آیا لپ تاپ ایسوس مدل n552vw ویندوز11رو ساپورت خواهد کرد.آخه ازچند نفرپرسیدم گفتن نه حالا نمیدنم خواهشن راهنمایی کنید .تشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام سلامت باشید
      نرم افزار کم حجم PC Health Check رو دانلود کنید نشون میده که لپ تاپتون پشتیبانی میکنه یا نه

  2. حمیدرضا تقی پور

    سلام من تقریبا حدود دو سال این مدل دارم و کار های سنگین باهاش انجام میده و تا حالا کم نیورده و تنها مشکلی که دارن به نظر من باتری این سری باتری های ضعیفی داره هم از نظر مدت کارکرد و هم عمرش که متاسفانه من با یه سهل انگاری ( لپتاپ چهار روز بعد از اینکه شارژ تموم شده بود باهاش کار نشد و به شارژ نزدم ) بعدا متوجه شدم باتری حساسش وقتی خیلی شارژ کم میشه ازبین می‌ره و اون موقع ناقابل 800 هزار تومان رو دستم خرج گذاشت ولی در کل راضی بودم هم از نظر زیبایی هم کارکرد ولی مشکل باتری دست کم نگیرید چون وقتی از باتری استفاده مکنید نمیتونید کل توان سیستم داشته باشید و فکر کار های سنگین در حالت باتری باید از سر بیرون کنید

  3. سلام
    با توجه به اینکه گفتن اسپیکر های قدرتمندی داره لپ تاپ من بعد سه ماه کار بلند گوهاش اول به خش خش افتاد بعد سوخت و باتری چهار سلولیشم سوخت الان یه لپ تاپ بدون اسپیکر و باتری تو دستم مونده واقعا از همچین لپ تاپ قدرتمندی انتظار همچین چیز هایی نمیرفت.4 میلیون و 500 تومن پول بدیم اخرش بشه این…

    3
    2
  4. سلام
    من چند هفته ای میشه که لب تاپ n552vw رو خریدم برا اینکه باهاش کارای سه بعدی انجام بدم اما اصلا خوب نیست تو یه برنامه ساده مثل ورد کلی تیک میزنه هر کاری هم کردم درست نشده
    نمیدونم باید چکار کنم من فقط با سرعتش مشکل دارم

  5. سلام
    من چند هفته ای میشه که لب تاپ n552vw رو خریدم برا اینکه باهاش کارای سه بعدی انجام بدم اما اصلا خوب نیست تو یه برنامه ساده مثل ورد کلی تیک میزنه هر کاری هم کردم درست نشده
    نمیدونم باید چکار کنم من فقط با سرعتش مشکل دارم

  6. سلام دوستان
    من نوع b این مدل رو نزدیک دوسال هست که خریدم و ازش واقعا راضی هستم ،صفحه اش هم لمسی هست و هم رم 16 داره، و فول اچ دی هست و مشکل نمایش مثل مدل a نداره و کاملا ایده آل هستش. خواستم بگم به مراتب این مدلش بهتره. در ضمن هیچ وقت ازش سیر نمیشین چون علاوه بر امکاناتش قیافه لوکسی هم داره … اگه ازش خوشتون میاد اصلا شک نکنین،تو این دوسال هم من هیچ ایرادی ازش ندیدم. عالیه

    1
    3
  7. سلام
    من دو سه روزه خریدمش مدل j با ۸ گیگ رم ۲۵۶ گیگ ssd و یک ترا هارد معمولی البته پر سرعت با صفحه ۴k
    لپ تاپ عالیه و تو این قیمت رقیب نداره فقط یک y700 لنوو بود که اول میخواستم بگیرم اما اینو گرفتم هم قیمت کمتری داشت هم اینکه بالاخره ایسوس کجا لنوو کجا
    من بشدت پیشنهادش میکنم خودم گیمرم و با بازی کردن تو این لپ تاپ لذت میبرم

  8. با سلام خدمت دوستان محترم.من این مدل ولی با رم ۱۲ رو اخیرا تهیه کردم.با اینکه کانفیگه قویی داره ولی توبازی وقتی که از برق جدا هست و on battery کار میکنه لگ میزنه و بازی کند میشه(بازیشم need for speed the run هستش)به محض وصل کردن شارژ روون میشه.میخواستم بدونم مشکل از چیه؟سخت افزاریه؟یا عادیه؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      مشکل خاصی نیست و طبیعیه
      به زبان ساده وقتی که بازی می‌کنید در واقع از حداکثر توان دستگاه استفاده می‌کنید و باتری نمی‌تونه اون انرژی لازم رو تامین کنه (حتی گاهی اوقات سیستم توان پردازشی رو پایین میاره که به باتری آسیبی نرسه) بنابراین شما از حداکثر قدرت لپ‌تاپ نمی‌تونید استفاده کنید و درنتیجه بازی لگ میزنه

  9. با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر بابت سایت خوبتون من این مدل n552vw خریداری کردم ولی وقتی دستگاه به برق متصله بدنه برق کمی داره میخاستم بدونم احتیاج هست به نمایندگی ببرم یا به خاطر آلمینیوم بودن دستگاه طبیعیه؟؟مشکلی واسه دستگاه پیش نمیاد؟

    1. علی‌رضا عباسی

      توی بعضی مدل‌های فلزی چنین چیزی مشاهده میشه
      اگر شدتش خیلی زیاده به نمایندگی مراجعه کنید

  10. سلام . می خواستم بدونم که هنگام بازی با این لپ تاپ چی کار کنم ؟ می دونم که تمام بازی های سنگین را اجرا می کنه ولی مشکل اصلیش باتریش!
    باتریش به نیم ساعت نکشیده تمام میشه و تو شارژ هم میزنم بازی کنم ، لپ تاپ خیلی داغ می کنه . لطفا بگید چی کار کنم ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اینکه شارژدهی دستگاه هنگام بازی خیلی پایین‌تر از حد معمول باشه که طبیعیه چون به زبان ساده هنگام اجرای بازی تمام قطعات با بیشترین توان خودشون دارن کار می‌کنن و این انرژی زیادی می‌خواد
      به طور کلی این مدل با اینکه می‌تونه بازی‌های سنگین رو تا حدودی اجرا کنه اما یه لپ‌تاپ گیمینگ نیست و برای این کار ساخته نشده بنابراین شاید تنها راه‌تون برای کنترل گرمای دستگاه استفاده از کول‌پد باشه

  11. سلام آقای من بین این مدل یعنی n552vw و مدله n551vw در انتخابشون برای باطری که n551 جدا میشه و n552 جدا نمیشه و داخلیه شک دارم که آیا مشکلی پیش خواهد امد براش و اینکه تهیه و تعویض باطری داخلی n552چگونه است که بعدا به مشکل بر نخورم ؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بستگی به نحوه استفاده شما داره اگه برخی نکات برای استفاده بهتر از باتری رو رعایت کنید حداقل تا ۳ سال دیگه مشکل خاصی واستون پیش نمیاد! با این حال اگه خیلی باتری واستون مهم هست می‌تونید مدلی رو بخرید که باتریش به راحتی توسط کاربر جدا بشه

  12. سلام. من این لپ تاپو برای کارهای عمران مثل Autocad و safe و نهایتا تماشای فیلم و وبگردی میخوام. البته بودجم درحد سری F هست که ۸Gb رم داره و در آینده رمشو ارتقا میدم. ایا فعلا جوابگوی نیاز من هست؟ زیاد اهل بازی نیستم.

    و از همه مهم تر،
    همه میگن سایز برنامه ها روی حالت ۴K کوچیک میشه و کار کردن باهاش غیر ممکنه.
    بعضیا راه حل پیشنهاد میدن رزولوشن صفحه روی Full HD قرار بگیره، ولی باز یه مشکل دیگه پیش میاد که میگن تاری به وجود میاد و بی کیفیت میشه. درسته؟ یعنی حالت full Hd هم اذیت میکنه و تار میشه؟
    چون من در بند کیفیت ۴k نیستم. برام مهم نیست اگر کلا روی حالت FHD بذارم. فقط میخوام بدونم روی حالت FHD که میگن مشکل سایز کوچیک برنامه ها حل میشه ولی به جاش تاری و بی کیفیتی بوجود میاد درسته؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در صورتی که رزولوشن رو بر روی FHD قرار بدین مشکلتون حل میشه! تا جایی که ما تست کردیم مشکل خاصی از لحاظ تار شدن بوجود نیومد شاید در یه سری برنامه‌های خاص این مشکل وجود داره اما عمومیت نداره
      با توجه به نیازتون و اینکه رزولوشن نمایشگر واستون مهم نیست می‌تونید مدل‌ دیگری رو خریداری کنید که خیالتون کاملا راحت بشه

  13. سلام بر دوستان گرامی. من دو ماهی میشه که این مدلو خریدم.اخیرا متوجه یه گپ ۲-۳ میلیمتری در جلو وسمت چپ بین در و بدنه لپتاپ موقع بسته بودن در شدم در صورتی که در سمت راست در(lid)لپتاپ کاملا به بدنه میچسبه و جفت میشه.میخواستم بدونم که این نقض فنی به حساب میاد یا یه چیز عادیه؟؟؟؟
    خیلی ممنون میشم که جواب بدین.

      1. خیلی ممنون از پاسخگوییتون.خیلی مایلم بدونم شما یا بقیه دوستانی که این مدلو دارند آیا به چنین مشکلی برخوردن؟؟؟

  14. سلام و خسته نباشید،لطفا کسی که تجربه داره پاسخ بده ،سوالی داشتم خدمتتون،این لپتاپ ،مدل Aبهتره یا مدلB?و لطفا بگید چرا،تشکر از مطالب خوبتون

  15. با سلام
    ممنون از بررسی جالب و کاربردیتون. بهترین بررسی رو بین چند سایت مختلفی که مراجعه کردم داشتید و من رو نسبت به تهیه این مدل مشتاق تر کرد.
    با سپاس

  16. باسلام تشکر از سایت خوبتون
    یه سوال داشتم من بین دومدل از لب تاب های ایسوس یکی n552vw و دیگری بین rog gl552vw موندم خیلی چیزاشون شبیه همه مخصوصا از لحاظ سخت افزاری چرا این لب تاب n552vwجزو گیمینگا نیست سواله.
    و من با لب تاب کارهای گرافیکی سنگین میخوام انجام بدم مثل برنامه های نقشه کشی وبرنامه نویسی وشایدم بعضی وقتا بازی
    به نظر شما لب تاب n552vw میتونه به طورکامل نیازمنو برطرف کنه
    ویکی دیگه از سوالام این بودکه یکی از تفاوت های بین n552vw و rog gl552vw اینه کهrog gl552vwباتریش جدا میشه ولی n552vw باتریش قابلیت جداشدن نداره و ایا این ویژگی مهمه? که موقع انجام کارهای گرافیکی سنگین اگر باتری رو دربیاری و مستقیم به برق وصل کنی هم از لحاظ گرم کردن و هم ازلحاظ اینکه اینجوری به باتری صدمه وارد نمیشه

  17. محممد فروهر

    سلام لب تاب n 551 v خریدم از یه سری جنبه ها باید گفت عالیه ولی ایراداتی داره که قابل چشم پوشی هستند و برخی هم نمیشه چشم پوشی کرد.
    ۱- اصلا دنبال فورکی نباشید! چون عملا هیچ استفاده ای نداره براتون. رزولوشن رو مجبوریم اخرش بزارید روی فول اچ دی. چون همه چیز رو ریز نشون میده.
    ۲- کیفیت صدای سری n به رغم ادعای مطرح شده قابل توجه نیست (البته بدم نیست) با این حال اگر ساب فر دار بخرید عالیه و کیفیت صدا (نه شدت صدا) رو به شکل قابل ملاحظه ای افزایش میده.
    ۳- کیفیت باطری زیاد تعریف نداره با اینکه ۶ سلولیه و نورش رو روی ۲۵ درصد بیشتر مواقع تنظیم میکنم ولی انتظارم رو براورده نمیکنه بازدهی باطری در شرایط عادی حدود حداکثر ۴ ساعته.
    ۴- بسیار مستعد کثیفی هست
    ۵- بدنه پشت بسیار حساس و ظریفه و مقاومت بالایی نداره.
    ۶- به رقم کیفیت بالای قطعات کما بیش هنگی داره و تاحدودی مشهود.
    ۷- وزنش کمی زیاده ولی برای من قابل ملاحظه نیست چون زیاد حمل نمیکنم.
    ۸- به نسبت حرارت بالایی داره، اگر تو محیطی باشید که دماش بالا باشه قطعا دستگاه اذیت میشه درصورتی که دستگاه توشیبا دارم و با اینکه قدیمی هست از نظر گرمایی بسیار نرمال کار میکنه.
    ۹- فقط با ویندوز ۱۰ کار میکنه که ایراد بزرگیه براش.
    ۱۰- اینترنتش با توجه به اینکه ویندوز ۱۰ هست مشکلاتی داره و چندان سازگار با انواع مودم نیست
    مزایا
    طرح زیبایی داره
    رابط کاربریش خوبه
    با ساب فر صداش واقعا قشنگ میشه
    کیفیت صفحه نمایشش واقعا قابل ملاحظه است
    نور صفحه کیبوردش عالیه
    کیفیت ضبط صداش خیلی خوبه
    سرو صدا نداره
    مجهز به هارد اچ اچ دی هست که سرعت کار با لب تاب رو واقعا بالا میبره.

  18. سلام اقا ی سوال من این لپتابو گرفتم خوبه میزونه فقط یچیزی من وقتی میزنم ب برق شارژ بشه چه خاموش باشه چه روشن وقتی ب بدنه مثه پشت صفحه دست میزنم احساس میکنم برق میگیره ادمو ولی زیاد قدرت نداره که اذیت کنه موقع دست کشیدن اونجوری میشه لطفا راهنمایی کنین

  19. سلام من این مدل رو دوست دارم ولی میگن باطریش در نمیاد آیا مشکلی از لحاظ باطریش پیش نمیاد?چون میگن لپ تاپ اگر باطریش در بیاد خوبه

  20. سلام . ایا ماوس و کیف ایسوس که همراه این محصول است با کیفیت هست و من نباید موس مخصوص گیمینگ و یا یک کیف مستحکم که کولپد هم درونش جا بشود تهیه کنم؟

  21. سلام دوست عزیز
    شما نظرتون به لحاظ کاربری نگفتین این مطالب در سایتهای دیگه هم هست که بیشترش ترجمه ای از سایتهای خارجیست!
    من این دستگاه رو دارم حدود ۲ ماهه خریدم و برای کار حرفه ای هم خریدم با توجه به سخت افزارش!
    لپ تاپ رو باید با دو چیز به نظر من تست کرد اگه از ۴ به بالا براش پول میدین بازی و نرم افزارهای تولید موسیقی و مونتاژ فیلم
    زیرا این المانها بخشهایی در خودشون دارن که سیستم رو مجبور به کار کردن با تمام قوا میکنن و به زبان دیگری باعث میشن تک تک اجزای سیستم قدرتشون رو نشون بدن!
    به عنوان مثال من از نرم افزار Ableton که برای تولید موسیقی هست استفاده کردم که بخشی داره که شما می تونید بگید می خوام از تمام cpu ستفاده کنم یا نه وقتی با این سیستم برید رو تمام cpu متوجه میشید که در حالت توربو نمی تونه درست عمل کنه حداقل تجربه من که این بود من بازیهایی مثل (this war is mine) (samuraii و چند بازی دیگر رو نصب کردم هیچ کدوم رو با خیال راحت و با سرعت خوب نمی تونستی بازی کنی با ید تنظیمات رو پایین میاوردی.
    رم سیستم درست عمل میکنه هرچند در سایتهای معتبر همه ۱۶g رم دارن ولی این سیتم در ایران با ۱۲ g فروخته میشه البته می تونید خودتون زیاد کنید
    از هارد بگم براتون من بعد از چند روز هارد ۲t رو دیزیبل کردم و فقط از ssd استفاده میکنم که ۱۲۸ هست hdd رو دیزیبل کردم چون مطمعنم حتی ۵۴۰۰ rpm نیست یه از این آشغالیاست معلوم نیست کجاییه و باعث میشه سیستمتون درست عمل نکنه و شما امتحان کنید از رو دی وی دی درایوتون فایل کپی کنید روش ببینید موفق میشید!
    حالا صفحه ۴k عجب افتضاحی اگه نرم افزارهای قدیمیی دارین که بهش عادت کردین باید بیخیال شین چون همه چی کوچیک خواهد شد خیلی از بازیهای قدیمی هم نمی توننین بازی کنید و … کلا من در تلاشم که این لپ تاپ رو تا دیر نشده بفروشم به کسی که کارهایی مثل من باهاش نداره و می تونه باهاش کنار بیاد.

    1. برادر از تو ستینگ میتونی همه چیزو بزرگتر کنی که روی 250 درصد بهترین و پیشنهادی خود سیستمه و هیچ برنامه ای کوچیک نشون داده نمیشه، مشکل از شماس که از ویندوز سر در نمیاری نه لپتاپ

  22. من بدنه مدل asus N552VW-B رو میگم … البته اگر سری A و B از نظر ظاهر و کیفیت بدنه با هم فرقی ندارن …

  23. سلام . یه سوال داشتم . میگم زیر اون بدنه پلاستیکی صفحه نمایش ، جایی که آرم ایسوس نوشته هست آیا وقتی فشار میدی فضای خالی زیر بدنه وجود داره ؟ چون دوستم مدل سونیک مستر رو خریده بود که بدنه پلاستیکی سیاه رنگ دور صفحه نمایش ، خصوصا جای آرم ایسوس خیلی ضعیف و نازک ساخته شده و از کیفیت کار کم کرده . خیلی تو ذوق میزنه خلاصه . خواستم بدونم این مدل ایسوس هم همین نقص رو داره یا نه ؟

  24. سلام . این لب تاب ساب وفر نداره. میخواستم ببینم کیفیت بلندگوش به پای لب تاب های با ساب وفر هستش؟
    بعد میخوام این لب تاب رو بخرم مدل ۴k رو یا لمسی رو بخرم. میگن لمسی زود خراب میشه.

  25. باطریش در نمیاد……!!!! اگه درنمیاد چجوریه وضعیتش غیر قابل تعویضه یا موقعی که میخوای بدون باطری استفاده کنی باطری اسیب میبینه

    (باتشکر)

  26. علی خسروانی

    سلام من لپتاپ asus N552 vw دارم. یه سوال دارم. با توجه به این که این لپتاپ باتری داخلی داره و من زیاد با لپتاپ کار میکنم میخواستم بپرسم اگه لپتاپ دائما شارژر بهش وصل باشه بازم از باتری استفاده میکنه یا از برق مستقیم؟ و اینکه آیا در این صورت به لپتاپ یا باتری لپتاپ آسیبی میرسه یا نه؟

  27. علی اکبر یغمور

    چرا g551 بهتره من واقعا دچار تردید شدیدی شدم.خواهشا تمام مضیت های g551 نسبت بهn552 رو بگید.و اینکه n552 vw aبهتره یا n552 vw b.ایا صفحه لمسی رود خراب میشه؟

  28. سلام دوست عزیز بررسی بسیار خوبی بود !
    حالا میخواستم ازت بخوام که راهنماییم کنی ببین خرید این محصول و یا g551vw-B !
    تقریبا تمام مشخصاتشون یکی هست به جز هاردشون که اون یک ترا هست این مدل دو ترا ! و اینکه باتری جی جدا میشه و این نه ! n552 پرت یو اس بی سی داره و جی نداره و دیگر هیچ !!!
    حالا من خودم از نظر ظاهری سری ان رو بیشتر دوست دارم ، ولی افراد بسیاری میگن سری جی بهتره کمی ! حالا میخواستم شما هم نظرتون رو بگین (((:
    بسیار ممنونم از لطف شما

  29. دوستان سلام لطفا راهنمایی کنید…من این لپتاپ رو برای کار با نرم افزار های مهندسی گرفتم ولی چون تصویرش ۴kاست خیلی ریز نشون میده اصلا نمیشه با نرم افزار ها کار کرد رزولوشنم رو full hd میزارم تار میشه…لطفا راهنمایی کنید… ممنون

  30. وزنش خیلی زیاده اگه جابجایی زیادی دارید اذیت میکنه، باتری هم میشد بهتر از این باشه ولی از لحاظ نرم افزاری بسیار خوبه، زیر لپ تاپ هم پلاستیکیه ک حس خوبی رو منتقل نمیکنه مخصوصا اگه بهش ضربه زده بشه! درکل خوبه هرکی خرید مبارکش باشه

  31. سلام، بررسی خیلی عالی ای بود، میخواستم بدونم روی لپ تاپ هایی که پردازنده نسل 6 اینتل هست(مثل همین لپ تاپ ،) باید فقط ویندوز 10 روش نصب بشه یا میشه ویندوز دیگه ای هم نصب کرد؟

    1. کلا این سایت قسممت پاسخگوییشون زیاد جالب نیست، تقریبا نود درصد سوالاتو جواب نمیدن.مثل سایت زومیت و… نیست،و یکی از اصلی ترین دلایل کامنتای کم زیر پستاش هم همینه،آدم بعد یه مدت دلسرد میشه.و باعث کاهش بازدید کننده میشه

  32. نظر قبلی رو به اشتباه گفتم A، ویگی 4K مربوط به سری B می باشد و با توجه به رم 16،پس موضوع بررسی سری B این نوع لپ تاپ هست.ببخشید و با تشکر…

  33. و البته فقط سری A کیفیت 4K هست .کاش به این جزییات هم پرداخته بودین یا مدل رو دقیق تر ذکر میکردین.

  34. مرسی بابت این بررسی واقعا مفید بود و منصفانه نوشته ایشالا اول عید با همینN552VW میام به سایتتون سر میزنم صفحه نمایش 4K و مات واقعا عالیه

    1. مجتبی مسکینی

      گفتیم دیگه
      اول متن رو بخونید بعد سوال داشتین بپرسین
      هم اکنون می‌توانید این مدل را با قیمتی در حدود ۴ میلیون تومان از بازار خریداری کنید.

        1. سلام وقت بخیر نحوه ی روشن کردن نور صفحه کیبورد رو میشه بفرمایید چون فقط اشاره کردید از ۳ را میشه روشن کرد…ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH