اگر پلوتو به اندازه عجیب نیست، ما ابر نیز در آن پیدا کردیم!

پیدا شدن ابر در پلوتو

بنظر می‌رسد، پلوتو، سیاره کوتوله‌ای است که در این برهه به آن کمتر توجه کرده‌ایم. آتشفشان‌های یخ؟ کوه‌های یخ؟ دریاهای نیتروژن مایع؟ و حالا ابرها!

اگر پلوتو به اندازه عجیب نیست، ما ابر نیز در آن پیدا کردیم!ممکن است ابرها عجیب به نظر نرسند. شما همین حالا می‌توانید سر خود را بالا برده و یکی از آن‌ها را ببینید. اما پلوتو اتمسفری دارد که 100،000 بار کمتر از زمین ضخامت دارد. برای مقایسه، اتمسفر شکننده مریخ (که مقدار کمی پوشش ابر دارد)، یک درصد ضخامت زمین است، اتمسفر مریخ برای پلوتو، مثل یک سفره آب زیرزمینی عمیق است.

پلوتو به مه رقیق برخاسته از سطح خود مشهور است که به احتمال زیاد در نتیجه تصعید یخ‌های سطح این سیاره کوتوله است. اما ابرها کاملا جدید هستند و پیش‌بینی‌های زیادی درباره اینکه از چه چیزی ساخته شده‌اند، وجود ندارد. این ابرها بجای اینکه از سطح برخیزند، بیشتر مستقل بنظر می‌رسند و به احتمال زیاد، تحت فشار بادهای اتمسفر به وجود آمده‌اند.

جیکوب آرون از New Scientist گزارش می‌دهد:

هیچ بیانیه عمومی درباره این ابرها توسط تیم تحقیقاتی وجود ندارد، فقط حدس و گمان‌هایی در این باره زده می‌شود. به این ابرها بطور گذرا در یک مقاله علمی اشاره شده‌ است. این شاید بخاطر اینست که فقط حدس و گمان درباره این ابرها وجود دارد و شواهد علمی موجود نیست. اما بدون در نظر گرفتن حدسی‌ بودن ماجرا، پلوتو تنها عضو از اجرام کمربند کوییپر است که علاوه بر اتمسفر، دارای ابر نیز هست. ممکن است آب و هوایی عجیب غریب‌تر در پلوتو به انتظار ما نشسته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH