نسخه پیش‌نمایش اندوید N منتشر شد

android-n-developer-preview-640x332

شایعاتی در مورد گوگل وجود دارد که بیان می‌دارند احتمال دارد این شرکت نسخه پیش‌نمایش دومین بروزرسانی بزرگ اندروید را امروز و همین حالا منتشر کند. این بروزرسانی هنوز دارای نام خاصی نیست اما بر اساس رسم نام گذاری این سیستم عامل، قطعا نام این نسخه با حرف N آغاز خواهد شد و به همین دلیل فعلا آن را اندروید N می‌نامند. حالا با توجه به انتشار نسخه پیش‌نمایش، می‌توانیم آنچه گوگل قرار است در کنفرانس سالانه I/O 2016 خود بیان کند را تا حدی متوجه شویم.

گوگل قصد دارد اندروید N را به صورت فایل ایمیج برای نکسوس ۶، نکسوس 5X، نکسوس 6P، و نکسوس ۹، پخش کننده نکسوس، Pixel C و موبایل اصلی 4G اندروید وان منتشر نماید.

برخی از ویژگی‌های جدید در نسخه پیش‌نمایش اندروید N شامل قابلیت‌های چندوظیفگی و تقسیم صفحه می‌شود که با استفاده از آن توانایی پاسخ مستقیم به اطلاع‌رسانی اپلکییشن‌ها انجام پذیر شده و کار با نوتیفیکیشن‌ها از پایه بهبود یافته است. همچنین قابلیت Doze که برای مصرف بهینه باتری در نسخه قبل اندروید معرفی شده بود، حالا در این نسخه جدید باز هم بهبود یافته و حالا پشتیبانی از ویژگی‌های جاوا ۸ نیز به این سیستم عامل اضافه شده است.

البته لازم به ذکر است که اندروید N قرار است با تعداد زیادی قابلیت و ویژگی جدید و بهبودهای فراوان در بخش‌های مختلف همراه باشد که فعلا آن‌ها را نمی‌توان در نسخه پیش‌نمایش یافت. گوگل قطعا بیشترین اطلاعات را در مورد این بروزرسانی برای کنفرانس Google I/O 2016 منتشر خواهد کرد. جدا از اینکه نام این نسخه چه خواهد بود، زمان دقیق انتشار اندروید N هم مشخص شده است. تولیدکنندگان دستگاه‌های اندروید می‌توانند از همین تابستان نسخه‌های OTA را دریافت و برای محصولات خود آماده سازند و با این اوصاف حوالی ماه سپتامبر ۲۰۱۶ می‌توان انتظار داشت این نسخه از اندروید برای گوشی‌های هوشمند مختلف عرضه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH