نوکیا C9 در راه است؛ اسمارت فونی اندرویدی با بدنه تمام فلزی، اسنپدراگون 820 و 4 گیگابایت رم!

AH-NOKia-Logo-1.0شرکت فنلاندی نوکیا از شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری‌های همراه و ارتباطات است که نیاز به معرفی ندارد، تقریبا همه ما با گوشی‌های این شرکت خاطره داریم. با وجود این که مدتی است این شرکت از تولید تلفن‌های همراه دست کشیده اما هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.

این شرکت با انتخاب‌های اشتباه مکرر باعث دور شدن خود از میدان رقابت و واگذار کردن عنوان تولید کننده شماره یک به رقبا شد. یکی از این انتخاب‌های اشتباه قراداد انحصاری با مایکروسافت بود که منجر به افت فروش بیشتر و در نهایت واگذاری کسب و کار تلفن‌های همراه نوکیا به این غول نرم‌افزاری شد.

از آن زمان تا به حال،‌ نوکیا تنها یک تبلت اندرویدی با نام N1 را معرفی کرده که محصولی قدرتمند و عالی است اما به صورت جهانی عرضه نشده است. تمرکز فنلاندی‌ها بیشتر بر فروش این تبلت در بازار چین بود. نوکیا در سال گذشته میلادی سرویس نقشه‌ HERE را که یکی از بهترین‌ها در نوع خود بود به چند خودروساز بزرگ فروخت و به تازگی Alcatel-Lucent  را که در زمینه مخابرات فعال است خریداری کرده است. این شرکت حتی از تصمیم خود برای تولید دوباره یک تلفن هوشمند خبر داد، اما زمان معرفی آن را اعلام نکرد. تا به حال به جز چند کانسپت هیچ اطلاعی از این گوشی در دسترس نبود و با توجه به طراحی نامناسب گوشی در این کانسپت‌ها، به نظر باید منتظر تصاویر افشا شده از خود گوشی باشیم.

طبق شایعات، این گوشی که نوکیا C9 نام دارد، بدنه‌ای فلزی خواهد داشت که اسنپدراگون ۸۲۰، رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌های داخلی ۱۲۸ / ۶۴ / ۳۲، دوربین اصلی ۲۱ و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی و یک باتری قابل تعویض را در خود جای خواهد داد. قیمت این گوشی هم ۲۹۹۹ یوان (تقریبا ۴۶۱ دلار) اعلام شده است. بر اساس همین گزارش، این بار نوکیا از اندروید به عنوان سیستم عامل گوشی خود استفاده می‌کند، اما به نسخه به کار رفته در این گوشی اشاره نشده است.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که این اطلاعات بر پایه شایعات است و مدیر عامل نوکیا هم در کنگره جهانی موبایل که چندی پیش در بارسلون برگزار شد، اعلام کرد که به این زودی قصد بازگشت به دنیای تلفن‌های همراه را ندارند، بنابراین باید منتظر خبرهای بیشتر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH