نمایان شدن افزونه برای مرورگر Edge در استور و پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل

page-analyzer-store_story

اوایل هفته جاری گزارشی منتشر شد که بیان می‌داشت، به‌زودی در مرورگر جدید مایکروسافت به‌نام Edge، شاهد حضور افزونه‌ خواهیم بود. حالا اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر شده و ظاهرا پشتیبانی از افزونه‌ها در نهایت به Edge رسیده است.

یکی از اولین افزونه‌های این مرورگر Page Analyzer نام دارد که توسط Vorlon.js توسعه داده شده و حالا در فروشگاه ویندوز دیده می‌شود. درهر صورت این افزونه فقط یک اپلیکیشن برای ویندوز ۱۰ نیست. در عوض، یک افزونه برای مرورگر Edge ردموندی‌هاست. کارکرد پلاگین مورد اشاره بسیار آسان است و فقط کافیست مانند یک اپلیکیشن معمولی آن را نصب کرد. بر روی Install کلیک می‌کنید و یک آیتم به منوی استارت افزوده خواهد شد که اینکار را دقیقا در مورد اپلیکیشن‌های دیگر دیده‌ایم. علاوه بر موارد یاد شده، این افزونه خود را به صورت یک دکمه در نوار پایینی Edge در دسترس کاربر قرار می‌دهد. اما انتخاب آن از منوی استارت، باعث می‌شود به صورت یک اپلیکیشن جداگانه اجرا شود و نه همراه با مرورگر Edge!

در زمان نوشتن این مطلب امکان فعالسازی افزونه مورد بحث هنوز وجود ندارد. این پلاگین مخصوص توسعه دهندگان وب است و به آن‌ها اجازه می‌دهد کارایی و عملکرد وب‌سایت خود را بررسی کنند. اما آیا این بهترین تمرین برای اضافه شدن ویژگی افزونه‌ها است؟ آیا بخوبی در مرورگر جدید مایکروسافت کار خواهد کرد؟!

اگر می‌خواهید بدانید کارایی افزونه مورد اشاره چگونه است، بد نیست نگاهی به طرح زیر بیاندازید.

page-analyzer-extension-1_story

همچنین جالب است به این نکته هم اشاره کنیم که اپلیکیشن یاد شده از پردازنده‌های ARM نیز پشتیبانی می‌کند. این گفته بدان معناست که تا حضور افزونه‌ها در مرورگر اج ویندوز ۱۰ موبایل نیز زمان زیادی باقی نمانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH