نتایج تست عمر باتری سامسونگ گلکسی S7

gsmarena_002

اگر از هواداران برند سامسونگ باشید، حتما می‌دانید که در همه گوشی‌های سری S این شرکت، تا گلکسی S5 شاهد این بودیم که امکان تعویض باتری در دستگاه وجود داشت ولی این اتفاق در مورد گلکسی S6 نیفتاد که واقعا برای خیلی‌ها ناراحت کننده بود. این همه ماجرا نبود بلکه اندازه باتری هم کوچک‌تر از قبل شده بود.

اولین بخش آنچه در بالا گفتیم به نظر نمی‌رسد تغییری داشته باشد و دلیلش هم نوع طراحی‌ است که باتری را در کنار دستگاه نگه می‌دارد و این فقط در مورد گوشی‌های هوشمند نیست. اما مورد مثبت در این‌باره آنجاست که سامسونگ در گلکسی S7 باتری بزرگتری نسبت به گلکسی S6 گنجانده است.

گلکسی S7 مجهز شده به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری که این روزها در اکثر گوشی‌های هوشمند ۵ اینچی بازار هم همینطور است و برای مثال می‌توان به محصول جدید شیائومی Mi 5 اشاره کرد. در حال حاضر نیز سونی اکسپریا Z5 از نظر باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد که با توجه به صفحه نمایش ۵/۲ اینچی آن معقول به نظر می‌رسد.

گوشی هوشمند LG G5 نیز باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپری دارد با اینکه صفحه نمایش آن ۵/۳ اینچ است. (اگر می‌خواهید با این گوشی بیشتر آشنا شوید بررسی اولیه آی‌تی‌رسان از LG G5 را از دست ندهید). این در حالیست که G4 یعنی مدل قبلی موبایل مورد اشاره باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و صفحه نمایش آن هم ۵/۵ اینچ است. بله هر دو تلفن هوشمند ال‌جی بزرگ‌تر هستند اما اگر این شرکت یک پرچمدار نزدیک به ۵ اینچی ارایه نمی‌کرد چه کسی را باید مقصر دانست؟ خوشبختانه هر دو مدل یاد شده باتری قابل تعویض دارند. نکسوس 5X نیز صفحه نمایشی ۵/۲ اینچی داشته و منبع قدرت آن هم باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری است.

آیفون 6S اما از سوی دیگر یک باتری با ظرفیت جالب توجه ۱۷۱۵ میلی‌آمپر را به کاربر ارایه می‌کند و صفحه نمایش آن هم ۴/۷ اینچ است. اینجاست که ارزش باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری گلکسی S7 مشخص می‌شود. بر روی کاغذ این اعداد بسیار خوب به‌نظر می‌رسد و نیازی به باتری قابل تعویض هم نیست. حالا مانند همیشه تست استانداردی توسط وب‌سایت GSMArena بر روی عملکرد باتری گلکسی S7 انجام شده است.

گلکسی S7 بخوبی در این تست ظاهر شده است. تست با تماس صوتی در شبکه 3g آغاز می‌شود و این گوشی تمام مدل‌های رقیب را در این زمینه کنار می‌زد. البته این گفته در مورد Mi5 و G5 هنوز کاملا صادق نیست چراکه این دو دستگاه هنوز وارد بازار مصرف نشده‌اند. گلکسی S6 نیز با اختلاف کمی پس از S7 قرار گرفته است. سپس گوشی Z5 از سونی را داریم که با اختلافی ۵ ساعته نسبت به S7 قرار دارد. در مورد آیفون 6S نیز مدت زمان مکالمه در حالت مورد اشاره با یکبار شارژ کامل زیر ۱۰ ساعت است. در زیر می‌توانید نمودار تست مکالمه بر مصرف باتری را در گوشی‌های هوشمند مورد بحث ببینید.

1گلکسی S7 در بخش پخش مداوم ویدیو نیز خوب عمل کرده و رکورد ۱۵ ساعت را از خود بر جای گذاشته است. این نتیجه به قدری خوب است که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها دیگر گوشی‌ها به پایش برسند. اگر گلکسی S6 را وارد این نبرد کنیم ۱۲ ساعت پخش مداوم ویدیو توسط این دستگاه را خواهیم داشت و این تست در مورد آیفون 6S در حدود 11 ساعت است. اکسپریا Z5 نیز توانسته ۸ ساعت پخش مداوم ویدیو را دوام بیاورد که این میزان با توجه به گوشی‌های نام برده شده بالا، متوسط به نظر می‌رسد اما نکسوس 5X نیز با رکورد ۶ ساعت و ۲۳ دقیقه واقعا نسبت به رقبا ضعیف عمل کرده است. در زیر می‌توانید نمودار تست پخش ویدیو را در این گوشی‌ها ببینید.

۲هنگامی که صحبت از بررسی عمر باتری در مرورگری وب شود، نتایج در مورد گلکسی S7 به خوبی دو تست قبلی نخواهد بود این دستگاه چندان بهتر از S6 عمل نمی‌کند. گلکسی S7 در شبکه وای‌فای توانسته ۹ ساعت دوام بیاورد.

ناگفته نماند که این بررسی با مرورگر پیش فرض دستگاه انجام پذیرفته و اگر از مرورگرهای دیگر نظیر کروم استفاده شود به دلیل تکنیک‌های بهینه سازی مهندسان گوگل در این مرورگر، احتمالا می‌توان شاهد عملکرد بهتری بود. بنابراین بر اساس تست‌های مختلف می‌توان عمر باتری گلکسی S7 در مرورگری وب را به صورت میانگین نزدیک به ۱۰ ساعت دانست و باید بدانید اگر از گوگل کروم در این تست استفاده شود قطعا رکورد بهتری ثبت خواهد شد.

با این همه باز هم گلکسی S7 در این بخش نسبت به ال‌جی G4 و نکسوس 5X بهتر عمل می‌کند و این عملکرد بهتر یعنی چیزی حدود یک تا یک و نیم ساعت وبگردی بیشتر! آیفون 6S در این بخش اما یک عملکرد بسیار خوب را از خود نشان داده و با توجه به باتری بسیار کوچکترش نسب به رقبا حدود ۳ ساعت بیشتر از گلکسی S7 دوام می‌آورد و اکسپریا Z5 نیز در بخش مرورگری وب بسیار خوب عمل کرده و رکورد ۱۴ ساعت را برجای گذاشته است.

3اعداد و ارقام بالا به صورت مجموع عدد ۸۰ ساعت را نشان خواهد داد که بهتر از هر دستگاه دیگری‌ است که به آن اشاره کردیم. گلکسی S6 و اکسپریا Z5 هر دو ۷۳ ساعت رکورد کلی ثبت کردند. در زیر می‌توانید خلاصه تست باتری انجام شده بر روی گلکسی S7 را مشاهده کنید.

۴

2 در مورد “نتایج تست عمر باتری سامسونگ گلکسی S7”

  1. سلام گوشی اس ۷ دارم جند روزیست ک شارژ کامل یعنی ۱۰۰ نمیرسد از ۸۵ بیشتر شارژ نمیشود .علت چی هست ؟

    1. علی‌رضا عباسی

      یک بار تا تموم شدن کامل شارژ و خاموش شدن گوشی صبر کنید و بعد در حالت خاموش به شارژ بزنید. اگر مشکل برطرف نشد از این آموزش استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH