اندروید N مجهز به صفحه نمایش اطلاعات اورژانسی خواهد بود

gsmarena_002

همانطور که احتمالا شنیده‌اید، گوگل نسخه پیش‌نمایش فنی نسخه جدید اندروید یعنی N را در دسترس عموم قرار داده است. (برای آشنایی با تمام ویژگی های اندروید N این مطلب را بخوانید). این نسخه کمی زودتر از زمان مورد انتظار که حدود یک سال است از راه رسید و این درحالیست که بسیاری از کاربران هم اکنون در حال استفاده از نسخه‌های قبلی این سیستم عامل هستند.

تا زمانیکه گوگل جزئیات کامل و بیشتری را در مورد وجود ویژگی‌های جدید در این نسخه از اندروید اعلام نکند، طبیعتا ما امکانات اندروید N را تا حد زیادی ناشناخته خواهیم داشت. اما یکی از بهترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل، صفحه نمایش اطلاعات و جزئیات اورژانسی است.

اما این ویژگی اساسا راهیست تا بتوانید اطلاعات شخصی خود را نگه‌داری کنید، بنابراین قابلیت مورد اشاره می‌تواند به راحتی در دسترس هر کسی قرار بگیرد که تلفن هوشمند شما را در مواقع اضطراری بر می‌دارد. حالا و در زمان حاضر، گوگل این ویژگی را کمی بهبود داده چراکه پیش از این بخش یاد شده را در صفحه قفل هم به صورت مختصرتر داشتیم.

قابلیت مورد اشاره به شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی‌ مانند نام، آدرس و تاریخ تولدتان را وارد کنید، اما همچنین می‌توانید اطلاعات پزشکی مانند نوع گروه خونی و حساسیت به داروها و بیماری‌های خاص را نیز وارد کرد تا در مواقع ضروری راحت‌تر بتوان درمان را انجام داد. این نکته یکی از مهمترین اصول خدمات اولیه پزشکی هم هست چراکه بدین صورت در این کار حساس اشتباهی صورت نخواهد گرفت و شخص برای مقابله با هر وضعتی تقریبا آماده است.

gsmarena_003

برای استفاده از این بخش در نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید N به منوی Settings > User بروید و مراحل اضافه‌ای که به صورت گام به گام در پیش رویتان قرار می‌گیرد را تا آخر انجام دهید تا فرآیند ثبت اطلاعات پایان یابد. در حال حاضر این منو فقط گزینه‌ای دارد که با آن می‌توان اطلاعات اورژانسی را مشاهده کرد و همین عامل باعث شده تا بتوان انتظار حضور قابلیت‌های جدید در این قسمت را داشته باشیم. زمانیکه فرآیند ثبت اطلاعات به پایان برسد، می‌توان این داده‌ها را با چند تپ بر روی دکمه که در صفحه قفل نمایان می‌شود مشاهده کرد و به آن‌ها دسرسی داشت و این ویژگی حتی در شرایطی که قفل صفحه هنوز باز هم نشده باشد کار می‌کند.

مطمئنا بر کسی پوشیده نیست که هنگام عرضه نسخه عمومی اندروید N قطعا شاهد حضور ویژگی‌ها و امکانات جدید دیگری هم خواهیم بود، ویژگی‌هایی که ممکن است در زمان کنونی هنوز به این نسخه از سیستم‌عامل گوگل اضافه نشده باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH