50 درصد گوشی‌های فعال ویندوزفونی به ویندوز 10 بروزرسانی نمی‌شوند!

The-Lumia-520-remains-the-most-actively-used-Windows-Phone.jpg

مایکروسافت اعلام کرده که بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل برای برخی گوشی‌های هوشمند این شرکت عرضه خواهد شد که لیست این موبایل‌ها در ادامه آمده.

Nokia Lumia 1520, Nokia Lumia 930, Microsoft 640, Microsoft Lumia 640 XL, Nokia Lumia 730, Nokia Lumia 735, Nokia Lumia 830, Microsoft Lumia 532, Microsoft Lumia 535, Microsoft Lumia 540, Nokia Lumia 635 1GB, Nokia Lumia 636 1GB, Nokia Lumia 638 1GB, Microsoft Lumia 430, Microsoft Lumia 435, BLU Win HD w510u, BLU Win HD LTE x150q, and the MCJ Madosma Q501

جالب اینجاست که تلفن هوشمند و محبوب نوکیا لومیا 920 در این لیست حضور ندارد. همچنین بروزرسانی مورد اشاره برای پر استفاده‌ترین تلفن‌هوشمند ویندوزفونی یعنی لومیا ۵۲۰ نیز منتشر نخواهد شد.

بر اساس تبلیغات ویندوزفون در شبکه تبلیغاتی AdDuplex مشخص است که تقریبا چیزی در حدود ۵۰ درصد از کل دستگاه‌های ویندوزفونی فعال موجود، به ویندوز ۱۰ بروزرسانی نخواهند شد. درحالی‌که مایکروسافت خود پیش از این اعلام کرده بود که آپدیت یاد شده برای تمام محصولات سری لومیا به احتمال زیاد عرضه می‌شود و حالا بنظر می‌رسد که تصمیمات نرم‌افزاری بر اساس کاربرانی که در برنامه Insider این غول نرم افزاری  شرکت کرده بودند، گرفته شده است.

البته از یک نظر این موضوع مشخص است. مایکروسافت می‌خواهد ویندوز ۱۰ موبایل را برای محصولاتی عرضه کند که بیشترین بازخورد و بررسی‌ها را در مورد آن‌ها از جانب کاربران دریافت کرده. همچنین همان‌طور که اشاره کردیم بررسی شرایط کاربرانی که در برنامه Insider شرکت کرده بودند یکی دیگر از مواردی است که باعث شده تعداد دستگاه‌های قابل آپدیت به ویندوز ۱۰ موبایل کمتر شوند.

داده‌های ایجاد شده توسط AdDuplex نشان می‌دهد که تلفن هوشمند لومیا ۵۲۰ مدلی است که بیشترین استفاده را در بین محصولات مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند دارد. این دستگاه یک گوشی پایین رده است و در حال حاضر ‍۱۲/۹ درصد از کل موبایل‌های ویندوزی را تشکیل می‌دهد. گوشی هوشمند Microsoft Lumia 535 دومین دستگاه پر استفاده ویندوزفونی است و سهمی ۱۱/۷ درصدی در بین کاربران فعال این اکوسیستم دارد. همچنین این گوشی برای دریافت آپدیت ویندوز ۱۰ موبایل یکی از فعال‌ترین محصولات بوده است. لومیا ۶۴۰ نیز بیشترین رشد را در طول یک ماه تجربه کرده و حالا ۱ درصد از کل سهم بازار ویندوزفون را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH